Szyba pasażera nie opuszcza się, nie reaguje na przycisk

19 Lut 2019, 23:46

Witam, CLIO II 2001 benzyna 16v 75 KM 55 kW 1.2. Nie działa przycisk opuszczania szyby u pasażera, z dwóch stron nie reaguje na naciśnięcie, zarówno po stronie kierowcy i pasażera. Zaś po stronie kierowcy szyba się opuszcza, przycisk działa. Pytanie czy te przyciski padły czy silnik czy coś jeszcze innego?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Lut 2019, 07:43

Wyglada na to ze coś z silniczkiem, trzeba rozebrać zobaczyć czy prąd dochodzi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lut 2019, 09:48

Niekoniecznie. Może być uszkodzony włącznik w drzwiach kierowcy i szyba pasażera też nie będzie się otwierała - po wyjęciu wtyczki z panelu w drzwiach kierowcy żadne szyby nie działają. Trzeba sprawdzić, czy do panelu w drzwiach kierowcy dochodzi prąd ( szyba kierowcy się otwiera ? ) a następnie sprawdzić, czy są sprawne styki włącznika szyby prawej w drzwiach kierowcy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2019, 13:36

motoAlbercik chyba nie doczytałeś, szyba kierowcy działa normalnie, pasażera nie działa ani włącznikiem z prawej strony ani z lewej, dziwne bylo by uszkodzenie 2 wlacznikow na raz a jakby był uszkodzony główny panel kierowcy to inne szyby by nie działały
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lut 2019, 15:32

Doczytałem, doczytałem. Jak będzie uszkodzony w pewnym stopniu włącznik na panelu głównym ( dwie pary styków ), to napięcie/masa nie będzie dochodziło do przełącznika w drzwiach pasażera i nie będzie też działał włącznik w drzwiach pasażera, mimo, iż będzie dobry. Żeby się o tym przekonać czy tak jest, wystarczy wyjąć wtyczkę z panelu głównego w drzwiach kierowcy. Wówczas szyba pasażera też nie powinna działać. Chyba, że są tam jakieś inne przełączniki, które mają inne połączenia wewnętrzne styków.
Można zacząć od sprawdzenia czy na przełącznik w drzwiach kierowcy dochodzi plus i masa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lut 2019, 16:29

Czyli rozumiem, że gdyby po stronie kierowcy coś się zepsuło, to strona pasażera nawet gdyby miała sprawny przycisk to się nie opuści?

Jeszcze dodam, że na początku przestał działać przycisk pasażera, np gdy pasażer opuścił swoją szybę, nie mógł już jej podnieść, więc robiłem to ze strony kierowcy, czyli ją mu zamykałem. Teraz przycisk od szyby pasażera już nie działa po obu stronach. Tylko szyba kierowcy się opuszcza.
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ferrari F12 Berlinetta
    F12 to rasowy włoski grand tourer. Auto zachwyca osiągami - do pracy zaprzęgnięto w nim silnik V12 o mocy sporo ponad 700 KM, wygodnym i dopracowanym wnętrzem i oczywiście świetną, smukłą sylwetką z długą maską. Odmiana pozbawiona ...
    Bezpieczne auta służbowe
    Światowa Organizacja Zdrowia WHO szacuje, że około 30% wypadków drogowych na świecie powiązanych jest z pracą. Dodatkowo Bank Światowy, przygotowując rekomendacje dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, ...

21 Lut 2019, 18:18

Nie ma co gdybać, trzeba rozbierać i sprawdzać napęcia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lut 2019, 18:24

Tylko rozebrać drzwi kierowcy czy pasażera?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Lut 2019, 18:29

Według mnie trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie na silniczek a dopiero później grzebać w przełącznikach jeżeli nie dochodzi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lut 2019, 18:30

Silnik jest w drzwiach kierowcy? Czy w obydwu drzwiach?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Lut 2019, 20:37

A logicznie myśląc jak jeden silnik mógł by odsuwac inne szyby? Każde drzwi maja oddzielny silnik
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Lut 2019, 18:40

lukeboss napisał(a):Jeszcze dodam, że na początku przestał działać przycisk pasażera, np gdy pasażer opuścił swoją szybę, nie mógł już jej podnieść, więc robiłem to ze strony kierowcy, czyli ją mu zamykałem. Teraz przycisk od szyby pasażera już nie działa po obu stronach.

Z tego wynika, że problem leży w drzwiach pasażera.
lukeboss napisał(a):Tylko rozebrać drzwi kierowcy czy pasażera?

po powyższej uwadze rozebrać trzeba drzwi pasażera.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Lut 2019, 15:11

Szyba pasażera nie opuszcza się, nie reaguje na przycisk

Wtyczka na zdjęciu wchodzi do silniczka szyby. Tam powinien być plus czy minus? Sprawdzałem multimetrem czy jest obwód i przy wsadzeniu końcówki z miernika do jeden dziurki w wtyczce i drugą gdzieś na blachę to miernik zaczął piszczeć, obwód się zamyka. Tam samo w drugim otworze wtyczki. Czyli wychodzi na to, że jest minus.

Gdy jedną końcówkę miernika podłączyłem do plusa zapalniczki, a drugą do jednej dziurki wtyczki i naciśnięciu przycisku opuszczania szyb, na mierniku pokazuje się napięcię akumulatora.
W takim razie którędy dochodzi prąd to silniczka, skoro mam na wtyczce w obu otworach kostki masę?
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

26 Lut 2019, 15:48

Przełączniki otwierania/zamykania szyb działają troszkę inaczej niż zwykły przełącznik. Po wypięciu wtyczki z silniczka i próby pomiaru napięcia tam nie będzie. Na obu pinach będą masy. Dopiero po przełączeniu danego włącznika, obojętnie w których drzwiach na silniczku pojawi się masa i plus. Z tym, że bieguny się zmieniają w zależności czy szyba się otwiera czy zamyka. Tak więc w pinie, gdzie przy otwieraniu jest masa, to przy zamykaniu będzie plus.
Tak więc
lukeboss napisał(a):przy wsadzeniu końcówki z miernika do jeden dziurki w wtyczce i drugą gdzieś na blachę to miernik zaczął piszczeć, obwód się zamyka. Tam samo w drugim otworze wtyczki. Czyli wychodzi na to, że jest minus.

Czyli jest ok.
lukeboss napisał(a):Gdy jedną końcówkę miernika podłączyłem do plusa zapalniczki, a drugą do jednej dziurki wtyczki i naciśnięciu przycisku opuszczania szyb, na mierniku pokazuje się napięcię akumulatora.

To akurat nic nam nie daje, ponieważ nie naciskając przełącznika szyby, jak dasz jedną elektrodę miernika do plusa, a drugą przyłożysz do któregoś z pinów we wtyczce, to miernik musi ci pokazać +12V, a raczej napięcie akumulatora. A z kolei jak nacisnąłeś przycisk i elektrody miernika przyłożyłeś na + i drugą do wtyczki, to mogłeś trafić akurat na masę w tym pinie i dlatego pokazało ci napięcie akumulatora.
Obie elektrody miernika włóż do wtyczki i naciśnij przycisk. Miernik powinien ci pokazać albo 12V albo - 12V, w zależności czy naciśniesz otwieranie czy zamykanie. Oczywiście przy założeniu że napięcie aku wynosi 12V.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lut 2019, 15:41

Niestety wymiana przełącznika kierowcy i pasażera nic nie zmieniła. Jakieś rady? Nawet nie słychać tego cykniecia jak przy szybie kierowcy
lukeboss
Początkujący
 
Posty: 156
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014