Szybka diagnoza peugoet 206 1.4 HDI

11 Gru 2011, 12:14

do komory spalania dostaje sie olej bardzo dużo oleju pytanie skąd?
turbina ok.

wyszystko zaczeło sie po wymianie podkładek pod wtryskiwaczami,
jak może być przyczyna?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

11 Gru 2011, 15:44

mierzone ciśnienie ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

11 Gru 2011, 18:01

sprawdz odme czy silnik nie zaciąga oleju do kolektora ssącego i odkręć korek wlewu oleju czy silnik niema przedmuhu
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

11 Gru 2011, 18:24

co ma ciśnienie do tego?

odma ok,

wszystko zaczeło sie od wymiany podkładek pod wtryskiwaczami i uszczelką pod pokrywą...
po próbie ponownego uruchomienia pierw zaczął dymić na czarno tak jakby nagar który uzbierał sie na wtryskiwaczu wleciał do cylindra, potem na biało i pluł olejem z rury wydechowiej.
Jak się upuszczało z gazu było słychać spalanie stukowe i na wolnych również
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

11 Gru 2011, 19:02

Na którymś cylindrze nie spala się ropa i przedostaje się do wydechu. Albo wina wtryskiwacza albo braku ciśnienia na cylindrze.
Nie spaloną ropę można poznać po zapachu spalin
Błędy jakie można popełnić to: zbyt mocne dokręcenie śrub, założenie dwóch uszczelniaczy pod wtrysk, wkręcenie śruby w otwór gwintowany wypełniony olejem, pomieszanie kolejności wtryskiwaczy.
Wykręć świece żarowe i zobacz która jest mokra.
Ropa nie może się spalać stukowo, albo za wczesny wtrysk albo zła praca wtryskiwacza.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

11 Gru 2011, 19:24

rozumiem, ale to by nie palił na wszystkie cylindry a jak się go utrzyma na 2000obr to pracuje ok, wszystko było oczyszczone i kolejność nie została raczej pomylona

czemu dymi na biało? nie olej?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie śpij za kierownicą podczas jazdy!
    Zmęczenie to prawdopodobnie najbardziej bagatelizowany czynnik wśród przyczyn wypadków drogowych, ponieważ jego rzeczywisty udział jest trudny do zmierzenia. Szacuje się, że zmęczenie ma wpływ na nawet 30% wypadków ...

11 Gru 2011, 19:54

Wygląda na złą pracę wtryskiwacza(y).
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

11 Gru 2011, 20:02

witam. ja też bym powiem że wytryskiwacze.
Grzes1987
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 25 06 2005
Auto: Volkswagen Golf Mk 2 1.6 D

11 Gru 2011, 22:58

mam nadzieje ze nie czyściłeś końcówki wtryskiwacza szczotką drucianą bo mogłeś je uszkodzić i silnik w tedy traci na mocy i zaczyna kopcić
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

12 Gru 2011, 12:10

nie nie z końcówkami sie delikatnie obchodzi.

bede coś wiedział więcej to napisze co było przyczyną
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

12 Gru 2011, 20:33

problem zazegnany

w jednym wtrysku kuleczka znajdująca się pod blaszką wewnątrz wtrysku przesuneła się i wtrysk lał paliwem.
Aby wyciągnąc wtrysk trzeba było ściągną góre czyli elektronike i specjalnym młotkiem wybić go do góry pewnie wtedy musiło sie coś popiepszyć.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007