Szybka diagnoza peugoet 206 1.4 HDI

11 Gru 2011, 13:14

do komory spalania dostaje sie olej bardzo dużo oleju pytanie skąd?
turbina ok.

wyszystko zaczeło sie po wymianie podkładek pod wtryskiwaczami,
jak może być przyczyna?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

11 Gru 2011, 16:44

mierzone ciśnienie ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

11 Gru 2011, 19:01

sprawdz odme czy silnik nie zaciąga oleju do kolektora ssącego i odkręć korek wlewu oleju czy silnik niema przedmuhu
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

11 Gru 2011, 19:24

co ma ciśnienie do tego?

odma ok,

wszystko zaczeło sie od wymiany podkładek pod wtryskiwaczami i uszczelką pod pokrywą...
po próbie ponownego uruchomienia pierw zaczął dymić na czarno tak jakby nagar który uzbierał sie na wtryskiwaczu wleciał do cylindra, potem na biało i pluł olejem z rury wydechowiej.
Jak się upuszczało z gazu było słychać spalanie stukowe i na wolnych również
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

11 Gru 2011, 20:02

Na którymś cylindrze nie spala się ropa i przedostaje się do wydechu. Albo wina wtryskiwacza albo braku ciśnienia na cylindrze.
Nie spaloną ropę można poznać po zapachu spalin
Błędy jakie można popełnić to: zbyt mocne dokręcenie śrub, założenie dwóch uszczelniaczy pod wtrysk, wkręcenie śruby w otwór gwintowany wypełniony olejem, pomieszanie kolejności wtryskiwaczy.
Wykręć świece żarowe i zobacz która jest mokra.
Ropa nie może się spalać stukowo, albo za wczesny wtrysk albo zła praca wtryskiwacza.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

11 Gru 2011, 20:24

rozumiem, ale to by nie palił na wszystkie cylindry a jak się go utrzyma na 2000obr to pracuje ok, wszystko było oczyszczone i kolejność nie została raczej pomylona

czemu dymi na biało? nie olej?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

11 Gru 2011, 20:54

Wygląda na złą pracę wtryskiwacza(y).
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

11 Gru 2011, 21:02

witam. ja też bym powiem że wytryskiwacze.
Grzes1987
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 25 06 2005
Auto: Volkswagen Golf Mk 2 1.6 D

11 Gru 2011, 23:58

mam nadzieje ze nie czyściłeś końcówki wtryskiwacza szczotką drucianą bo mogłeś je uszkodzić i silnik w tedy traci na mocy i zaczyna kopcić
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

12 Gru 2011, 13:10

nie nie z końcówkami sie delikatnie obchodzi.

bede coś wiedział więcej to napisze co było przyczyną
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

12 Gru 2011, 21:33

problem zazegnany

w jednym wtrysku kuleczka znajdująca się pod blaszką wewnątrz wtrysku przesuneła się i wtrysk lał paliwem.
Aby wyciągnąc wtrysk trzeba było ściągną góre czyli elektronike i specjalnym młotkiem wybić go do góry pewnie wtedy musiło sie coś popiepszyć.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007