Szybki, oszczędny i wygodny sedan na trasy - diesel?

08 Lut 2011, 13:47

Witam serdecznie,

tak jak w nicku, jestem studentem, mam 23 lata.

Nadszedł czas kiedy zapragnąłem mieć swoje auto, za własne pieniądze.

Do tej pory posiadałem swoich kilka aut, ale dostawałem je w prezencie od rodziców.

Przeważnie były to hatchbacki z silnikami o pojemności do 1500.

Niedługo końcówka studiów, z powodu małej ilości zajęć mam zamiar dojeżdżać do szkoły autem.

Do tej pory tylko rozglądałem się ogólnie za samochodami, w marcu chciałbym już ostatecznie nabyć wymarzone auto.

Niestety spotkał mnie odwieczny problem kupującego, nie wiem które auto wybrać.

Miesięcznie pokonywać będę 1500 km, z czego 1300 km to trasa. Oczywiście 1500 km to takie minimum.

Zaokrąglając rocznie przewiduje przebieg w granicach 20 tys km.

Co do tej pory miałem na oku?
Sedan z silnikiem diesla o pojemności do 2 litrów o mocy w granicach 150 koni.

Najbardziej podoba mi się Audi A4, BMW E46, Volvo S60.
Wszystkie auta rocznik przynajmniej 2002.

Interesują mnie silniki 1.9 TDI, 2.0d oraz 2.4 D5.

Postanowiłem, że ostatecznie wybiorę spośród tych trzech aut, ale liczę, że zaskoczycie mnie czymś innym :)

Oczekuję bezproblemowej eksploatacji, ogólnie brak częstych poważnych awarii, duży komfort podróżowania.

Proszę o porady, propozycję innych modeli.

Zastanawiam się również czy aby na pewno diesel? Obawiam się trochę wysokich kosztów napraw.

Na koniec, mój budżet wynosi 29 tys zł.

Pozdrawiam.
student23
Nowicjusz

Miejscowość: mazowieckie

08 Lut 2011, 13:59

A może coś takiego [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lut 2011, 14:31

" Co do tej pory miałem na oku?