Szybkie auto do 30tys

25 Paź 2017, 15:26

Na codzien jezdze sluzbowym e320 w211 250hp i poszukuje czegos co ma dobrego kopa a zarazem nie okaże sie skarbonka bez dna. Przeczytalem wiele tematow aczkolwiek nie znalazlem satysfakcjonujacej odpowiedzi.
Samochody nad ktorymi mysle
1. Mercedes C32 AMG w203 354hp 25-30tys
2. Audi s4 b5 265hp 19-26tys
3. Mazda 6 MPS 260hp 18-30tys
4. Mercedes CLK 55 AMG (niewiele sztuk)
5. Jaguar xjr 370hp (jak serwis i czesci?)
Ogolnie chodzi o to aby auto sie nie sypalo. Na podnoszeniu mocy bardzo mi nie zalezy dlatego V8 pod maska mogloby sie sprawdzic. Roczny przebieg 10-15 tys. C32 amg wydaje sie byc najrozsadniejsza opcja. Silnik na lancuchu kompressor. W mazdzie obawiam sie blacharki. A w s4 rocznika i ze caly czas cos bedzie nie tak. Dobrze gdyby silnik znosil instalacje lpg. Wchodzilem na rozne porownywarki ogladalem wiele testow i dalej nie mam przejrzystego widoku na konkretny wybor. Pomozcie!
albert27
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 11 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes E w211
Silnik: 3.2 cdi 250KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Paź 2017, 20:43

albert27 napisał(a):1. Mercedes C32 AMG w203 354hp 25-30tys
2. Audi s4 b5 265hp 19-26tys
3. Mazda 6 MPS 260hp 18-30tys
4. Mercedes CLK 55 AMG (niewiele sztuk)
5. Jaguar xjr 370hp (jak serwis i czesci?)


1) Fajna opcja, szybkie auto ale to co wspominasz na plus to jest minus czyli łańcuch rozrządu jego trwałość oraz procedura wymiany.
2) fajny napęd, silnik z fajna charakterystyką, ogólnie jest w stanie dużo znieść ale są to dziadki w techonologii typowej dla grupy vw czyli ma być tanio a nie jest a do tego masa detali które kosztują a się psują chociażby z racji wieku. Do tego w serii s4b5 tyłka nie urywa a jak zaczniesz modzić to najpierw urwie Ci kieszeń a może potem tyłek :D Nie wspomnę że s4b5 kiepsko trzyma cenę.
3) Dużo nie wiem ale mps6 była oferowana tylko za Oceanem do tego jest ich na maxa mało no i w serii też jest średnio szybka a modzenie trzeba by sprawdzić. Co do pochodzenia mogę się mylić.
4) Za 30k pobożne życzenie chyba że w w208 co dalej pozostaje życzeniem + rdza. Koszty serwisu adekwatne do amg + kilka serwisowych smaczków :D
5) raczej bym odpuścił z powodu serwisu

Ogólnie wybrałbym c32 ale jeżeli masz po sofcie 3,2cdi to urwania tyłka nie ma co się spodziewać... bo nawet jeżeli realnie coś będzie dużo szybsze to i tak Nm który czujesz w dieslu trudno przeskoczyć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Paź 2017, 21:02

szybki napisał(a):Mazda 6 MPS 260hp 18-30tys


Mazda 6 MPS pierwszej generacji była sprzedawana w Europie, jak również w Polsce (tylko wtedy nie było jeszcze oficjalnego przedstawicielstwa Mazdy). W okolicach 2007 roku kosztowała 132 tysiące (za 260KM i stały napęd 4x4). A teraz za ~130 tysięcy można kupić auta z silnikiem 1.4. Ech...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Paź 2017, 21:16

Tak jak myslalem i czytalem tu i tam.
Mazda 6 I gen juz nie wspominajac o mps ma strasznie drogie czesci w porownaniu do konkurencji.
S4b5 dziadek
C32 amg... niby drogo ale jednak w porownaniu do innych amg np e55 przepasc? C32 tarcze przod od 200,300zl za szt e55 700zl za szt? Nie bede wymienial ale jak porownywalem robica byla rzedu kilkuset zl na czesci. W firmowej w211 czuc moment. Spalanie w trasie 180-200 9L na 100km po trasie 600km krk-wroclaw-krk. ALE ten automat zmienia biegi jak emeryt. Przeciągniecia nawet do 2sek jak nie lepiej. Chyba na tiptroniku tego az tak bardzo nie czuć ale jednak... czy jest cokolwiek konkurencyjnego do 30tys z C32 amg?? Moze ktos by cos jeszcze doradzil.. m3 nie ten budzet.. s4 b6 nie trzyma mocy. E55 amg do 45-50tys wiec za duzo...e39 tak samo odpada..
albert27
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 11 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes E w211
Silnik: 3.2 cdi 250KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Paź 2017, 21:48

albert27 napisał(a):Moze ktos by cos jeszcze doradzil..

Honda Legend 295 KM,nie wiem jak z czesciami
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

27 Paź 2017, 10:56

Uważam że auta za około 30k w porównaniu do diesla autora nic ciekawego nie wniosą tym bardziej że drażni go automat a praktycznie premium w 95% to automaty. Do tego żeby coś było znacząco szybsze to już potrzeba znacząco więcej kasy chociażby na serwis.
fate napisał(a):Honda Legend 295 KM,nie wiem jak z czesciami

Jest jeden problem automat no i niestety ale osiągi nie porywają...

Może warto się zastanowić żeby iść np: w stronę 350z. Dołożyć trochę kasy i mieć coś w manualu, z lsd i na tyle bezawaryjnego że można sobie po upalać ulica/tor.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przewodnik po hybrydowych SUV-ach Lexusa
    Segment SUV-ów nieprzerwanie rośnie. Rośnie też popularność hybryd. W bardzo istotnym stopniu przyczynił się do tego Lexus. To Japończycy pokazali pierwszego w historii luksusowego SUV-a, a później pierwszą ...

28 Paź 2017, 16:43

350z to dobry pomysł gdy chce sie przeznaczyć min 40tyś zł? Widziałem sensowne dla mnie egzemplarze za 45tys zl. C32 zawsze mozna podkręcic :D
Czy w C32 AMG w203 automat jest taki sam jak w W211 jeśli chodzi o szybkość zmiany biegów?
Akurat z meskiem jest taki problem że mam do niego kilku sprawdzonych mechaników a do nissana nie, dlatego bardziej ciagnie mnie do C32.
albert27
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 11 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes E w211
Silnik: 3.2 cdi 250KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Paź 2017, 16:50

albert27 napisał(a):Moze ktos by cos jeszcze doradzil

BMW e39 albo e38 4.4 dość popularne i jak na V8 z tą pojemnością koszta utrzymania na rozsądnym poziomie.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

28 Paź 2017, 19:01

albert27 napisał(a): C32 zawsze mozna podkręcic :D
Czy w C32 AMG w203 automat jest taki sam jak w W211 jeśli chodzi o szybkość zmiany biegów?

Nie wiem co chcesz osiągnąć bo to są leciwe automaty i wielkich fajerwerków bym się nie spodziewał...
350z daje Ci możliwość wykonywania czynności których nigdy nie wykonasz c32 nawet przy założeniu że c32 na prostej będzie szybsze.
Opcją jest też e39 ale znowu się pojawia pytanie do czego chcesz auto bo nawet w manualu e39 V8 jest innym autem niż Zka.

Tak sobie luźno myślałem że jak już rozważasz dłubnięcie c32 co da się zrobić bo jest kompresor to opcją byłoby s4 b5 + dłubnięcie.
Wydłubane s4 da Ci jeszcze co innego niż pozostałe auta i te czynności wołałbym niż czynności które daje c32.

Przypuśćmy pomijamy dziadkowatowość Ski to kupujesz taką do 20k a nawet taniej, wkładasz w nią około 20k i masz konkretne walnięcie w plecy, zabawę w różne tematy typu lunch control, als, roll als itp.
Oczywiście ta ścieżka jest mocno wyboista i czeka na Ciebie duża strata wartości auta no ale zabawa z charakterystyki 2,7bit może być konkretna.
(takie luźne myśli :D )
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Paź 2017, 23:08

"Szybki" bardzo trafne uwagi.
Grube modzenie s4b5 tak jak wspomniales mialoby sens ale w koncu moze okazac sie studnia bez dna a nie o to mi chodzi. Meska czy inne auto latwo usztywnic wiec z tym raczej nie ma problemu (nie potrzebuje samochodu na tor tylko bardziej w trasy). Nie musze kupowac samochodu za 30 tys moze byc za 15-25(np e39 4.4) Do e39 jest w pieron czesci czego nie mozna powiedziec o w/w C32 AMG. 350z skreslam z powodu cen. Zadbane egzemplarze 2006 rok potrafia kosztowac do 60tys zaczynaja sie od~ 30?
Jeśli automat bedzie trwaly moge zrezygnowac z manualnej skrzyni dlatego to nie jest problem. Glowne zalozenie przy wyborze auta to zeby nie meczylo przy dluzszej jezdzie. I odpowiedni zapas pod noga. Wiecie jak sie ma utrzymanie c32 amg do e39? Np silnik do amg 10 tys a do bmw od 4-5 tys?
albert27
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 11 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes E w211
Silnik: 3.2 cdi 250KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Paź 2017, 11:04

albert27 napisał(a): Wiecie jak sie ma utrzymanie c32 amg do e39? Np silnik do amg 10 tys a do bmw od 4-5 tys?

W AMG wszystko będzie sporo droższe niż w cywilnej wersji tak dla zasady bo to AMG . Dlatego też takie BMW e39 nawet 4.4 będzie dużo tańsze w ewentualnych naprawach.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

29 Paź 2017, 11:34

szybki teraz mi namieszałeś, bo akurat chodziło mi po głowie S4 B5 (S4 B6 to lipa)

Autorze w S4 B5 drogo amory wychodzą. Dwumasa też swoje. Dwie turbawki i szybko łapiemy grubo ponad 10tys w eksploatacje.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Paź 2017, 11:52

Szkoda, że dopiero teraz założyłeś temat. Jakieś 2 tygodnie temu było do sprzedania Audi S4 B5 naszego forumowicza, lekko ponad twój zakładany budżet.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

29 Paź 2017, 13:42

Cos kosztem czegos... temat jak dla mnie duzo bardziej przejrzysty. Kupic to jedno ale utrzymanie to bardzo wazna kwestia ktorej nie moge zaniedbac. A kupujac auto warto byc przygotowanym na najgorsze bo inaczej pojde z torbami :naughty: reasumujac rozum mowi e39 ale serce ku c32 amg.. i jak tu byc madrym...
albert27
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 11 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes E w211
Silnik: 3.2 cdi 250KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Paź 2017, 14:08

albert27 napisał(a):Grube modzenie s4b5 tak jak wspomniales mialoby sens ale w koncu moze okazac sie studnia bez dna a nie o to mi chodzi


Może ale nie musi zależy w którym miejscu modów znajdziesz spokój ducha i banana na twarzy :twisted: ... zagrożenia to mechanicy i tuningowcy.

albert27 napisał(a): Nie musze kupowac samochodu za 30 tys moze byc za 15-25(np e39 4.4) Do e39 jest w pieron czesci czego nie mozna powiedziec o w/w C32 AMG

Te określenia "w pierun części" kończą się po pierwszej wizycie u kogoś kto ogarnia dane auto.
Szukałem jakiś czas temu e39 V8 w manualu do 20k to zrobiłem w pytę kilometrów i lipa.
albert27 napisał(a): 350z skreslam z powodu cen

Jeżeli to jest ten powód to bardzo złe podejście bo przy wyszukanych premium dobrnięcie do ceny 350ki nawet z najwyższej półki nie będzie trudne.
Do tego ceny cenami ale 3tyg. temu kolega sprzedawał 350z FL w idealnym stanie be zwypadek w 100% wystawił za prawie 50k a sprzedał finalnie za 44k więc aż tak źle nie jest.
albert27 napisał(a): Wiecie jak sie ma utrzymanie c32 amg do e39? Np silnik do amg 10 tys a do bmw od 4-5 tys?

AMG będzie droższe na 100%
albert27 napisał(a):reasumujac rozum mowi e39 ale serce ku c32 amg.. i jak tu byc madrym...

Ale seryjne c32 nie da Ci tej inności na tyle żeby powiedzieć "nie żałuje wydanej kasy"...
BMW e39 też jest limuzyną ale masz manuala co jest już sporym plusem jak drażni cię automat.
dzida napisał(a):szybki teraz mi namieszałeś, bo akurat chodziło mi po głowie S4 B5 (S4 B6 to lipa)

Jak widzę Twoje pieszczenie aut to już Ci współczuje dopieszczania s4b5 nie wspominając o modach i o odsprzedaży.
Ogólnie s4b5 ma racje bytu w konkretnym przeznaczeniu. Ja widzę to tak albo robisz totalną serię z małym softem albo idziesz na max-a gdzie wyznacznikiem jest uciecha ciała oraz ducha.
Pieszczenie niby ma też sens ale nie jest to rs4b5 gdzie pieszczenie będzie docenione przy odsprzedaży tylko jest to zwykłe s4 gdzie może być lipa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe