Szybkie i komfortowe auto w trasy do 15-17 tyś.

09 Paź 2016, 11:10

Witam, z racji zmiany charakteru pracy poszukuję drugiego auta. Obecnie jeżdżę Corollą E11 1.4 vvti HB. Corollka świetnie się prowadzi i jest bardzo dynamiczna jak na małe miejskie auto, a do tego bardzo pakowna, ale niestety zbyt głośna a mały silniczek męczy się na autostradach choć jest w świetnej kondycji :) (przebieg 130 tyś km, v-max 210km/h licznikowe).

Roczny przebieg - 20tyś km
85 % trasa, 15% miasto

Poszukuję auta które spełnia wszystkie z poniższych wymagań:
- szybkie - przyśpieszenie do 100, ok. 7sek lub mniej, wysoka prędkość maksymalna, minimum 220-230
- auto musi być jak najbardziej komfortowe!!!! przez komfort rozumiem obowiązkowo: klima, skóra, elektrycznie składane lusterka, TEMPOMAT, elektryczne szyby, centralny zamek z pilotem, mile widziane domykanie szyb z pilota, fotele elektryczne i grzane
- NAPĘD: rozważę wszystko FWD, RWD, 4WD
- silnik minimum 2 litry (z pewnymi wyjątkami)
- spalanie miło byłoby uzyskać przy prędkości 140-160 10l/100 km w trasie lub mniej
- najlepiej bez gazu ale ostatecznie przeboleję
NAJWAŻNIEJSZE: w aucie musi być jak najciszej przy wysokich prędkościach! wyciszenie jest priorytetem! toyota to mój projekt pod swap na silnik 3sgte 4wd z celici gt4 i dosyć mam już rajdówkowego darcia ryja przez całą drogę :-)

Moje propozycje które rozważam w kolejności od najchętniej do najmniej chętnie:
- Audi s3 1.8T (225hp) - na + koszty utrzymania i osiągi, na - wygląd choć nie dokońca
- Mercedes W124 320 CE (3.2 220hp) - na + wygoda, osiągi, klasa, wygląd
- Lexus ls400 (UCF10 lub UCF20) - na + wyposażenie, cisza, klasa, na - spalanie z wyższej półki :)
- Saab 9-3 (ten silnik z turbo 210km) na + wygląd, wyposażenie, osiągi zwłaszcza od 100 do 200
- Volvo s60 - na + wygoda, klasa, nie wiem który silnik będzie dla mnie odpowiedni
- Honda Accord V6 (amerykańska wersja) - na + koszty utrzymania, wygoda, wygląd tyłu, na - wygląd przodu xd
- BMW e39 528 lub 540 zależy co się trafi w dobrym stanie, na + osiągi, fun z jazdy, na - spalanie, usterki elektryki i drogie części
- Mondeo ST220

Czy macie jeszcze jakieś sensowne propozycje? Co polecicie najbardziej z powyższych?

Naprawdę nie wiem co wybrać, jest tyle świetnych aut w tych cenach, że nie wiem co najbardziej będzie mi odpowiadać. Jeżeli chodzi o budżet to spokojnie mogę go podciągnąć do 20 tyś. ale wolałbym kupić auto za 15 i włożyć pakiet startowy 5 tyś.

RZECZY KTÓRE NIE MAJĄ DLA MNIE ZNACZENIA:
- przebieg
- rocznik
- obecność alufelg

RZECZY KTÓRE MAJĄ ZNACZENIE
- brak rdzy
- niezniszczony lakier, lub zaniedbany z potencjałem na polerkę
- niezniszczony środek
- tanie części

Pozdrawiam serdecznie i dzięki za doczytanie do końca ;), Janek!
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 11:27

needtofly napisał(a):- Lexus ls400 (UCF10 lub UCF20) - na + wyposażenie, cisza, klasa, na - spalanie z wyższej półk

Taka mała dygresyjka :) ucf10 będzie palił w trasie podobnie jak większość Twoich propozycji a ucf20 są szanse że mniej.
Bardziej martwiłbym się znalezieniem konkretnej sztuki i z tego powodu dodałbym gs300 mk2 który na cichych oponach komfortem deklasuje Twoje typy.
No i wspominałeś o spalaniu rzędu 10l w trasie to przy szybkim aucie trzeba ostrożnie jechać... :naughty:
LS w trasie będzie palił 9-17l pb ta ostatnia wartość w opcji 250km/h z plusem... (sprawdzałem i jedzie dalej :D ) a spalanie gs300 w sumie podobnie.
needtofly napisał(a):- Audi s3 1.8T (225hp) - na + koszty utrzymania i osiągi, na - wygląd choć nie dokońca

Mając corollkę Twoja świadomość kosztów i psucia się jest inna więc z tymi kosztami na + możesz się mocno przejechać :lol:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 11:31

lska szukałem już długo ale faktycznie jest mało dobrych sztuk, jedna ładna za 15,5 mi umknęła ale musiałem kupić mieszkanie więc na jakiś czas odstąpiłem od poszukiwań, a gs z jakim silnikiem? tym z supry? c.d. kosztów utrzymania to jestem przyzwyczajony do pewnych wydatków, mam kilka motocykli :-P
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 11:39

needtofly napisał(a):gs z jakim silnikiem? tym z supry?

Tia z tym od supry... :D Chociaż jak byś dołożył z 10k byłby silnik z LSa super połączenie... :D
needtofly napisał(a):c.d. kosztów utrzymania to jestem przyzwyczajony do pewnych wydatków, mam kilka motocykli :-P

Ja wiem ale mówię w kategoriach auta niemieckiego uznanego za taniego.

Ogólnie w wersjach "szybkich" trzeba bardziej wyskakiwać z kasy. :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 12:12

Rozumiem, dlatego wybrałbym s3 1.8t a nie s4 2.7 biturbo/s4 v8 :)

kluczową dla mnie kwestią jest to, które auta we wspomnianym budżecie da najlepszy stosunek cisza/osiągi/wyposażenie w dobrym stanie za te pieniądze ? :) co najłatwiej znaleźć w tej kasie spełniające wymogi cisza/osiągi/wyposażenie (kolejność nieprzypadkowa)
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 12:25

needtofly napisał(a):kluczową dla mnie kwestią jest to, które auta we wspomnianym budżecie da najlepszy stosunek cisza/osiągi/wyposażenie w dobrym stanie za te pieniądze ? :) co najłatwiej znaleźć w tej kasie spełniające wymogi cisza/osiągi/wyposażenie (kolejność nieprzypadkowa)


Tylko pomyliłeś troszku typy bo np: s3 i sabina 9-3 przy w124 albo LS/GS to są zwykłe stołki które nic nie mają wspólnego ciszą i komfortem.
Śmiem twierdzić że z accordem i komfortem też będzie lipa.

Co do reszty:

Dla mnie fajną opcją jest volvo, BMW to średnio mi odpowiada ta marka pod względem znaczka no i stosunków kosztów do tego co oferuje kierowcy.

Ford st podoba mi się ale dalej pozostaje kwestia...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 12:33

No właśnie w s3 skusiło mnie to że jednak to wersja S więc jest pełne wyposażenie, ale chyba jednak będę się skłaniał w kierunku:

W124 - czyli mówicie, że w tym aucie będzie komfort podróżowania z tymi prędkościami na dobrym poziomie? Szczególnie jestem nim zainteresowany bo jest tanie, ładne, ma klase no i tanieć nie będzie :-)
GS - pasuje mi pod względem wyposażenia no i opinii o bezawaryjności, osiągi też spoko, ale jest strasznie brzydkie ;-)
LS - mój idol, zawsze chciałem go mieć :), jak pierwszy raz się przejechałem to zakochałem się w tej ciszy :-)

a w ramach ciekawostki dodam, że mam raczej niemieckie podejście do serwisowania auta i zawsze kupuję najlepszej jakości zamienniki, ostatnio z racji tego, że mam silnik vvti a nie zwykły, zapłaciłem 2000zł za zmianę rozrządu :P,
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 12:41

needtofly napisał(a):W124 - czyli mówicie, że w tym aucie będzie komfort podróżowania z tymi prędkościami na dobrym poziomie? Szczególnie jestem nim zainteresowany bo jest tanie, ładne, ma klase no i tanieć nie będzie :-)
GS - pasuje mi pod względem wyposażenia no i opinii o bezawaryjności, osiągi też spoko, ale jest strasznie brzydkie ;-)
LS - mój idol, zawsze chciałem go mieć :), jak pierwszy raz się przejechałem to zakochałem się w tej ciszy :-)




Co do ostatnich typków to:

W124 będzie trudno znaleźć a do tego wersja 3,2 będzie mocno poszukiwana.
Z LSem będzie gorzej niż w124 ale sytuacja podobna czyli już tylko drożeją.
GS będzie najłatwiej a co do wyglądu to trochę gleby, lampy tył FL, koło i trochę kolorowanek ... powinno pomóc :D

needtofly napisał(a): ostatnio z racji tego, że mam silnik vvti a nie zwykły, zapłaciłem 2000zł za zmianę rozrządu :P,

No to ostry temat tym bardziej że w vvti jeszcze nigdy nie robiłem rozrządu a z bratem przejechałem duuuużo kilometrów na głowie z vvti.
Raz tylko miałem awarie z 2zz no ale wiadomo ten silnik był średnio udany a awaria nie była z mojej winy.


p.s.

Przejedź się wybranymi sztukami bo może się okazać że zmienisz preferencje. :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 13:01

Tak zrobię, pooglądam, pojeżdżę i zobaczymy, dzięki za konsultacja, ja w mojej toyce robiłem rozrząd przy 130kkm z uwagi na to, że starszy sąsiad od którego odkupiłem auto uważał, że olej zmienia się po osiągnięciu wymaganej liczby kilometrów a nie po roku ^^ w związku z tym jeździł sobie okazyjnie po 4-5 lat na tym samym oleju.....
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 13:14

needtofly napisał(a):ak zrobię, pooglądam, pojeżdżę i zobaczymy, dzięki za konsultacja,

Jak jesteś z Mazowieckiego to są spociki Lexa w Wawce możesz przetestować :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 13:20

jest jakaś grupa na fb?
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 13:32

Są grupy na fb na forum lexa itp. Ja się nie udzielam w tych grupach a na FB nie ma mnie :) ale jak coś to daj sygn. możemy się spiknąć przejedziesz się GSem tak żebyś wiedział do czego dążyć :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 13:41

okioki, jak możesz to podeślij mi na maila swój numer telefonu, napisze smska, [email widoczny po zalogowaniu]
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 16:04

needtofly napisał(a):Rozumiem, dlatego wybrałbym s3 1.8t a nie s4 2.7 biturbo/s4 v8
needtofly napisał(a):No właśnie w s3 skusiło mnie to że jednak to wersja S więc jest pełne wyposażenie
nie chciałbym Ci zbytnio niszczyć światopoglądu, ale s3 oprócz znaczka, bogatego wyposażenia, wyższej mocy, spojlerów i 4wd ma kilka części (dość kosztownych) w stosunku do zwykłej a3 :wink: no i komfort jest kwestią dość dyskusyjną, bo jakby nie patrzeć, to auto sportowe/usportowione.
Obok Lexa można rzucić okiem na Hondę Legend lub kanapowate (i nie takie awaryjne jak to wszystkim się wydaje) 166 od AR z v6 lub dieslem r5
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Paź 2016, 18:07

Nie chce zaczynać dyskusji ale polecać autorowi Lexusa LS sprzed 20 lat którym chyba jeździł Wałęsa jako limuzyną rządową to chyba lekka przesada :D
Do tego komfort, ok cisza..ale osiągi przy 300 koniach i 4 litrowym silniku jak w 200 konnym A3 1,8T

Ponadto utrzymanie będzie mega kosztowne przy 8 cylindrach, a tak autor może kupić coś szybszego mniejszego i nowoczesniejszego.

Ja polecam Leona 1,8T 180 KM lub A3 4x4 1,8T, bo tak na prawdę 15-17 tys to zbyt mało na dobry stan S3 1,8T

1,8T 180 KM 4 cylindry, utrzymanie jak Focusa ST, może droższe niż 1,6 ale na pewno tańsze niż jakiegoś 4 litrowca..
no i kwestia spalania w 1,8T pewnie z 8/100 + opcja lpg za 2500 zł, a te 4 litry w 20 letniej limuzynie??
już to widze.
Także co jak co ale chyba autor nie jest starym emerytem i kolekcjonerem limuzyn z lat 90.
Jak dla mnie nie ten budżet, nie te potrzeby i nie ten człowiek na takie auta, to tyle.
Auto chce coś szybkiego zwinnego i prostego a nie wyszukane limuzyny dla koneserów.

Ja bym w życiu takiego auta nie wybrał, koszty zabiją! i tyle mogę powiedzieć.
Utrzymanie Lexusa LS, Audi A8 albo BMW 7 (E38) z 4-5 litrowymi silnikami to są tysiące złotych.

Tak jak pisałem ode mnie propozycja:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000