REKLAMA
Kao napisał(a):Rozrząd
-Regulacja zaworów, ile kosztują płytki
-Olej w skrzyni
-Hamulce
Również warto wspomnieć o typowych przypadłościach tego modelu
1) V8 Regulacja zaworów robocizna jutro Ci podam ale płytki coś koło 10-15zł/szt.
Na lpg sprawdzenie co około 50k.km. na pb 100k.km. na lpg spokojnie te 200k.km. zrobi.
Ostatnio sprawdzaliśmy przy 250k.km. (100k.km.lpg)i nie trzeba było wymieniać ani jednej płytki.
2jz (GS300) podobnie sprawdzanie. Po 200.k.km.na lpg i 350k.km. całościowego nalotu, wymiana 2szt na stronie wydechowej koszt coś koło 230zł z płytkami. W 2jz głowica poddała się po 480k.km. z czego 350k.km.na lpg. Obróbka i dalej jazda dół nie ruszany kompresja wzorowa.
2) Rozrząd kompletny V8 3uz z pompą wody OEM AISIN + rolka napinająca, prowadząca, tłumik drgań, pasek rozrządu detal InterCars 1200 zł. (na allegro trochę handlowaliśmy po 1100zł)
Robota 750-800zł (było 500zł)
Wymiana co 150k.km.lub 10lat.
Rozrząd wymiana jest z przódu i bez targania silnika!!!
3) skrzynia 5b wymiana oleju co 60k.km. Statyczna robota około 300zł, 4l.olej Ravenol, filtr to zwykła druciana sitka więc tylko czyszczenie.
5) Heble ceny Intercars detal przód TRW 245szt.klocki TRW 190zł,
tył Ferodo 180zł klocki Ferodo.150zł
6) Amortyzatory przód detal Intercars KYB 405zł.szt. tył coś koło tego.
Robota z odbojami 180zł przód.
7) Sworznie wahaczy przód Intercars detal około 250zł szt firma 555 (super jakość) w aso były po 320zł a teraz nie wiem.
Coś może dołożę
Chłodnica wody 800zł nissens detal Intercars
Chłodnica klimy nie pamietam ale coś w IC detal koło 450-500zł nissens
Kompresor IC regeneruje ale nie pamiętam ale bez fajerwerków.
Olej silnika 4,5l i 8 świec a nie np. 16 i 8 l oleju.
Vvti pracuje do końca auta razem z panewkami w BMW hmmm
Brak wycieków !!! Przypominam co dwie głowy to nie jedna w sumie dla klienta chyba ważna sprawa.
Usterki (możliwe)
Górne wahacze przednie delphi/Febi około 320-350zł.szt. trwałość przejeżdżają na luzie około 60-80k.km.
Antena się nie otwiera. Wytarta taśma kiedyś około 200zł pasuje od wielu modeli.
Nagrzewnica (łapie kamień w w najstarszych sztukach) około 150zł (używka) nowa nie wiem ale nie dużo, wymiana 1/10 czasu tego co w golfie4, pasuje od IS.
Tylne sprężyny o ile jest lpg nowe koło 250-300zł pasuje od sc 430 zresztą jak cała mechanika.
Heble są słabe ale się nie psują
Parciejące gumy zawiasu przednie, zastępuje się poli najlepiej opcją miękką koszt coś koło 500zł komplet ale tak piszę to na siłę.
Subwufer naprawa około 250zł używka około 150zł zwykłe są po 100zł te droższe mark levinson.
Z ciekawostek :
w nawet najstarszych sztukach nigdy !!! nie poleciały mi tylne wahacze, nigdy nie poleciał dyfer (ten sam co w supra mk4 z półosiami używany w drifcie 600nm przyjmuje jak zły ) (o ile miał olej), w gs mk2 nigdy nie robiłem skrzyni (w is jest ta sama tam robiłem ale po próbach upalania bo można zablokować ją na biegu i ma seryjne lsd które pewnie pasuje do gs430 )
Nidy nie naprawiałem żadnych podnośników szyb, modułów itp. Auto można zostawić na 10lat w krzakach podłączyć aku i pojechać.
Tak jak wspominałem raz trafiłem walniętą UPG w aucie z przebiegiem koło160k.km. Raz poleciał mi kombajn abs/serwo części Landcruiser 250zł + robota. Cena nowego 16k.
Z takich jeszcze możliwych awarii to magiel zwykła regeneracja ale rzadki temat. Używki pasują od sc430, tylne śruby regulacyjne zawiasu rdzewieją, raz wymieniałem tylne sanki ...
Hmmm już wymyślam na siłę
Do tego toyota ma fajne stronki gdzie można krosować części i tak :
Bierzesz np: numer cewek, przypuśćmy brak ich wszędzie
Wpisujesz numer i wyskakuje Ci takie coś :
LEXUS SC430 (UZZ40) [EU]
LEXUS GS300/430 (JZS160,UZS161) [EU]
LEXUS GS30/35/43/460 (GRS19#,URS190,UZS190) [EU]
LEXUS LS430 (UCF30) [EU]
TOYOTA LAND CRUISER 100 (UZJ100) [EU]
TOYOTA LAND CRUISER 100 (HDJ100,UZJ100) [EU]
TOYOTA LAND CRUISER 200, 202 (URJ202,UZJ200,VDJ200) [EU]
LEXUS SC430 (UZZ40) [GR]
TOYOTA CROWN (CHINA) (GRS20#,UZS200) [GR]
LEXUS GS300/430 (JZS160,UZS161) [GR]
LEXUS GS30/35/43/460 (GRS19#,URS190,UZS190) [GR]
LEXUS LS430 (UCF30) [GR]
TOYOTA LAND CRUISER(CHINA) (GRJ200,URJ202,UZJ200) [GR]
TOYOTA LAND CRUISER 100, 105 (FZJ10#,HDJ100,HZJ105,UZJ100) [GR]
TOYOTA LAND CRUISER 200 (GRJ200,URJ20#,UZJ200,VDJ200) [GR]
LEXUS LX470 (UZJ100) [GR]
LEXUS SOARER/SC430 (UZZ40) [JP]
TOYOTA CROWN/CROWN MAJESTA (GS171,JKS175,JZS17#,UZS17#) [JP]
TOYOTA CROWN/MAJESTA (GRS18#,UZS18#) [JP]
LEXUS GS460/430/350 (GRS19#,UZS190,URS190) [JP]
TOYOTA MAJESTA (URS206,UZS207) [JP]
TOYOTA CELSIOR (UCF3#) [JP]
TOYOTA LAND CRUISER 100 (HDJ101,UZJ100) [JP]
TOYOTA LAND CRUISER 200, 202 (UZJ200,URJ202) [JP]
LEXUS SC430 (UZZ40) [US]
LEXUS GS300/400/430 (JZS160,UZS16#) [US]
LEXUS GS30/35/43/460 (GRS19#,URS190,UZS190) [US]
LEXUS LS430 (UCF30) [US]
TOYOTA 4RUNNER (GRN21#,UZN21#) [US]
LEXUS GX470 (UZJ120) [US]
TOYOTA LAND CRUISER 100 (UZJ100) [US]
TOYOTA TUNDRA (GSK30,UCK3#,4#,VCK30,40) [US]
TOYOTA SEQUOIA (UCK35,45) [US]
Jak myślisz coś gdzieś się znajdzie
Egzotyk ? Prawda?
Wszystkie ceny detaliczne Intercars albo net. W necie będzie trochę taniej.
Zniżek dużych nie stosuje bo za bardzo nie ma na czym.
Więc Kao spoko coś znajdż V8 tańszego
Kao pomyśl sobie jak przed pandemią skrzynia biegów używka kosztowała do 430ki 600zł a silnik 3k i to kompletny z cewkami, wtryskami ITP. WRozrządy na allegro wystawiałem po 950zł z pompą h2o wiesz już czemu się śmiałem z "tanich" diesli
p.s.
No i proponuje przejechać się, pomacać i posłuchać ciszy