Szybkie, mocne daily ~ 15 tys zł

29 Sty 2017, 18:47

Witam,
co byście polecili jako auto na co dzień ale też do polatania dynamicznego?
Sporo jeździłem różnymi autami ale teraz chce coś swojego tylko nie wiem co konkretnie?
Zastanawiam się w 1) kolejności
- Renault Clio sport II ph1
- Ford Focus mk1 st
- Skoda Octavia Vrs mk1

2) grupa to nieco inne auta tylko że z dynamiką u nich gorzej, droższy serwis i pewnie znalezienie też kiepskie, z resztą budżet nie za duży na takie auta ale..
- Lexus IS 200
- BMW E46 np. 320i?
- W202 2,3 kompressor?

Nie ukrywam ze kusi mnie albo Octavia Vrs albo Clio sport, co Wy na to?

Rocznie robie tak ok 10 tys km, czasem jakaś trasa ale to latem - urlop, auto będzie stało pod blokiem także jeśli to istotne garażowane nie będzie niestety, chodzi o fajną dynamikę, sportowy duch i coś fajnego w sobie.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

29 Sty 2017, 19:01

Jak chcesz dynamiki to Octavia 1,8T zdecydowanie. Lżejsza buda i silnik turbo.
Merc, Lex i BMW są cięższe i mają tylny napęd tj. większa strata, gorsze osiągi ale większa frajda z prowadzenia.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Sty 2017, 19:14

Ok, też tak myślałem tylko kusi mnie jeszcze to Clio sport. bo lekkie auto i fajnie się zbiera a utrzymanie nie będzie takie kosztowne.
z drugiej strony ponoć Octavia ma ok 1400 kg to też taka leciutka nie jest :)

a czy to prawda że w Lexusie czy BMW realna rzeczywista moc jest dużo niższa niż deklarowana przez producenta? tzn w sensie że te auta tracą część mocy po latach? bo gdzieś tam pisano nawet że taki lexus to i 130 ledwo pokaże na hamowni albo bmw 320i ok 140? to faktycznie słabo ;/
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

29 Sty 2017, 19:35

Edquar napisał(a):a czy to prawda że w Lexusie czy BMW realna rzeczywista moc jest dużo niższa niż deklarowana przez producenta? tzn w sensie że te auta tracą część mocy po latach? bo gdzieś tam pisano nawet że taki lexus to i 130 ledwo pokaże na hamowni albo bmw 320i ok 140? to faktycznie słabo ;/


Jest to częste ale silniki turbo te leciwe też nie są święte.
Ogólnie tak mocno bym nie patrzył na ubytki pałera w silnikach bez t...
ponieważ:
nie wiesz gdzie były sprawdzane te ubytki
nie wiesz z jakiego są powodu bo często doprowadzenie do serii opiera się na prostych czynnościach mechanicznych
no i tak naprawdę jeżeli Ci czegoś ubędzie to najpierw poczujesz ubytek niutonometra a potem mocy o ile kiedyś w ogóle to poczujesz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2017, 19:51

Tak, tylko chodzi mi o auto do polatania, jak mam kupić krowę która ma 138 koni i waży nie wiem? ponad 1500 kg no to wiesz?
Poza tym w silniku turbo zmieniam turbo, wtryski i mam + 60 KM a wolnossący mogę jedynie uturbić za równowartość tego auta.

No ale ja nie mówie że turbo są super tylko jeśli to prawda z tymi mniejszymi mocami to faktycznie kiepsko.

Taki Lexus czy BMW by musiało miec z 200 koni by była frajda, BMW jeszcze występuje w takich wersjach np 328i ale czy 15k starczy na E46 wątpie.
no ale Lexus to tutaj sprawa się komplikuje.

Chyba poszukam Clio sport :D ewentualnie 1,8 turbo.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

29 Sty 2017, 20:15

Edquar ja Cię nie namawiam na zakup wolnossaka tylko stwierdzam fakty...
Co do tego że w ISie brakuje 20km to jest obiegowa opinia która krąży w necie. Nie wiem kto wykonywał pomiaru i gdzie oraz w jakim stanie było auto.
Ogólnie tą kwestie bym olał bo i tak is200 nie dostarczy Ci sportowych doznań płynących z przyśpieszenia...

Jak interesujesz się clio to może rozważ colta czt stosunek masy do pałera jest korzystny i to nawet bardzo. a do tego możesz sukcesywnie zapodawać mody... i zrobić konkretną mini rakietkę :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2.5 TFSI - International Engine of the Year 2013
    2,5-litrowy silnik TFSI otrzymał międzynarodowe wyróżnienie dla najlepszego silnika roku 2013 "International Engine of the Year", w kategorii jednostek od 2 do 2,5 l. Tak zadecydowało jury złożone z 87 dziennikarzy ...

29 Sty 2017, 20:28

Colt CZT chodzi po 17 tys jak zdrowy od prywatnej osoby, te po 15k to są od handlarzy z Niemiec, poza tym wolałbym się zmieścić w 14k a ten tysiak na ewentualny wkład na początek, 15k to tak ledwo na jakiegoś zajechanego Niemca wydaje mi się :D
Chyba że zwiększę budżet.

P.S. a może jak Colt to lepiej starszą ale tego samego segmentu Ibize Cuprę? :D
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

chyba łatwiej dostać taką Ibizkę 2000 rok w tym budżecie niz Colta 5-6 lat młodszego :D
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

29 Sty 2017, 20:42

Edquar napisał(a):Colt CZT chodzi po 17 tys jak zdrowy od prywatnej osoby, te po 15k to są od handlarzy z Niemiec, poza tym wolałbym się zmieścić w 14k a ten tysiak na ewentualny wkład na początek, 15k to tak ledwo na jakiegoś zajechanego Niemca wydaje mi się :D

Nie przesadzaj bo 17 można cenić a kto zapłaci tego już nikt nie wie :D
Na cenę sztywno nie patrz bo często za 17k te auta mają frutów za 5k + strojenie.
A do tego jak chcesz zapitalawkę to tak dokładne wyliczenie kwoty jest na drugim miejscu na pierwszym jest stan a jak kwota znacząco nie odbiega od ogółu to brać.
Colt czt daje okazje na zobaczenie naprawdę zaskoczonych min kierowców szybkich aut. :ok:

p.s.
ceny transakcyjne czt w serii to 13-16k w zależności od stany/przebiegu itp.
Taka ibizka podchodzi myszką ale też jest ciekawą propozycją.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2017, 21:25

SAAB 9-3 coupe
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - ten trochę połatany,ale takiego w 3d możesz szukać

Citroen Xsara VTS 2.0
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

29 Sty 2017, 21:36

Jeszcze mi się przypomniało fiat grande punto wersja sport na styk z budżetem fajny silnik i coś można go pokręcić :D

A tak ogólnie nie wiem czy nie napalasz się troszku na za drogie moto opcje... :D :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2017, 21:57

Saab ciekawy ale znowuż nie za duży kloc?

Przejrzałem oferty Coltów, auto fajne ale mam wrażenie że to jest to samo co 90% aut typu Leon cupra, Audi S3 itp...
kraj pochodzenia Szwajcaria, Niemcy, sprzedaje Mirek sp zoo auto po 10 dzwonach itd :D

Nie wiem czy to się nie skończy na Audi A3 1,8T, chociaż będę miał auto z prywatnych rąk od kogoś kto nim jeździł ze 2 lata, a tak to same Mirki, no jakoś boje sie takie auta kupować.
Czytałem sporo o auto-handlu i jeśli handlarze szlifierkami objeżdżają tarcze żeby nie było widać stopnia zużycia, myją silniki, potrafią szukać szyb z tego samego rocznika żeby nie poznać że coś było kombinowane, kupują najtańsze śmieci to wg mnie oferta CZT ze Szwajcarii gdzie chyba te opłaty są jeszcze wyższe niż w innych krajach nie jest to zbyt optymistyczne.

Więc na tę chwilę
Audi A3 1,8T polift
Clio sport
Xsara VTS

A co to znaczy ze napalam się na drogie moto emocje? :D
nie myślałem broń Boże o Toyocie Supra ani o Lancerze Evo, ani nie wiem o Audi S4 B5
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

29 Sty 2017, 22:07

Edquar napisał(a):A co to znaczy ze napalam się na drogie moto emocje? :D

Bo nawet jak zmieścisz się w budżecie to jest spore prawdopodobieństwo że coś trzeba będzie zrobić a silniki turbo często w modelach dla młodych lekko nie miały więc zacznie się uzupełnianie zaniedbań poprzednich właścicieli. Do tego dojdzie serwis Twojej jazdy no i dłubanie przez poprawianie parametrów turbinek a to jest następny koszt.
Może lepiej coś bez turbo tylko lekkiego i z fajnym silnikiem. :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2017, 22:23

Ok, czyli chyba zostaje najlepiej Clio sport ;)
typowe auto dla ludzi którzy chcą poszaleć na torze, fajne doznania, brzmienie niezłe a takie 1,8T czy CZT to dopiero po wielkich modach brzmią jakoś ;)
I pewnie jak to taki segment auto nie bedzie specjalnie drogie w utrzymaniu.
I pewnie jeszcze coś można wyciągnąć z niego gdyby trochę przerobić wydech, jakieś optymalizacje sterownika + np wkładka K&N :D pod 190 koni może podejdzie ;) ale on jeździ świetnie.
i nie będzie wymęczony przez młodzików bo to nie audi, honda czy bmw :D
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

29 Sty 2017, 22:38

Ogólnie jest to jakaś myśl z tym clio... Co do modów n/a to raczej bym odpuścił bo jeżeli producent nie wprowadził jakiś konkretnych ograniczeń to Ty sam dużo nie zdziałasz tym bardziej że bez strojenia po modach nic nie przybędzie. A nawet jak przybędzie Ci 10km to i tak będzie to praktycznie nie zauważalne...
Zasada jest prosta niech będzie dla Ciebie myślą przewodnią :

paliwa podlejesz
zapłony podkręcisz
ale powietrza nie dodasz :no:

Lepiej kup ultra lekkie felgi... mod bardzo szybki no i da konkretny efekt + oszczędność.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe