Szybko grzejący się silnik

12 Maj 2013, 12:08

Witam. Zauważyłem, że od kilku tygodni stopniowo zaczęła podnosić się temperatura silnika i na postoju coś ciekło spod maski (prawdopodobnie płyn chłodniczy). Teraz samochodem nie da się już jeździć bo po 5 minutach jazdy temperatura dochodzi do maksymalnego poziomu, ale nic spod maski już nie cieknie. Ponadto kilka dni temu przestał działać wentylator a w dmuchawie nie ma ciepłego powietrza. Jest taka możliwość, że płyn wyciekł z chłodnicy, a przez to, że stworzył się jakiś zator to płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie przechodzi dalej? Silnik momentalnie się grzeje jak by w układzie w ogóle nie było płynu. Jak się nagrzeje to w zbiorniczku raz po raz słychać chwilowe bulgotanie. Może to tylko zapowietrzenie? Ale ten cieknący płyn wcześniej? Co Wy na to?
tomas2303
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Punto 1 1,2 benzyna gaz

12 Maj 2013, 16:29

W zbiorniczku jest płyn chłodniczy? Wskazówka na zegarach dobrze wskazuje? Temperatura skacze momentalnie na max czy pomału?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

12 Maj 2013, 19:37

Tak w zbiorniczku widać płyn. Wskazówka dobrze wskazuje i po 5 minutach jazdy jest już ustawiona prawie pionowo do góry. Temperatura rośnie więc szybko.
tomas2303
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Punto 1 1,2 benzyna gaz

16 Maj 2013, 21:35

Układ był zapowietrzony. Odpowietrzyłem i teraz wszystko jest ok.
tomas2303
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Fiat Punto 1 1,2 benzyna gaz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel ADAM z bagażnikiem rowerowym FlexFix
    Na światowej premierze modelu ADAM podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu zaprezentowane zostanie unikalne rozwiązanie, dostępne w wyposażeniu opcjonalnym nowego, niewielkiego samochodu Opla. Odwiedzający ...