Szybko i tanio

16 Paź 2013, 14:22

Vermin napisał(a):dlaczego będą idealnym strzałem w kolano? 205 GTI to bardzo prostej konstrukcji niezły samochód, do tego budżet 6000 jest absolutnie wystarczający. To samo Sierra Xr4I, one nie kosztują raczej więcej niż 5 tysięcy. A trupy Xr4i to są za 1500 zł. Do 205 GTI części jest sporo i są na prawdę nie drogie, to samo tyczy się Sierry. Tyle że części np. do Sierry szuka się na Forach Forda, lub w ogóle Forda Sierry. Nie na allegro. W Warszawie (pod Warszawą - Okolice Łomianek), mamy nawet świetny warsztat który zajmuje się GŁÓWNIE peugeotami 205, poza tym francuska motoryzacja i przygotowanie samochodów do rajdów. A jeżeli Szybki jesteś na każdej pojeżdżawce w Nowym Mieście i Ułęży to na pewno znasz właściciela tego warsztatu i kojarzysz jego 205 gti którą wygrał już nie jeden rajd. On ma trochę tych 205 na sprzedaż. I myślę że znajdą się tam spokojnie ze dwie GTI w budżecie do 5 tysięcy. Części są łatwo dostępne. I nie kosztują wcale dużo.

Sierra RWD 1100 kg - od małych silników do 2.9 V6 150 KM w serii (nie licząc Cossiego i wersji V8 która chyba nigdy się nawet nie otarła o Europę).
Sierra Xr4I - 1200 kg - najczęściej z 2.0 dohc efi 125 KM.
Peugeot 205 gti - Około 800 kg i w zależności od wersji 105 - 130 KM, bardzo łatwo można dłubnąć ten silnik samą zmianą kompa, i "układami powietrza" - dolot/wydech. Można go w budżecie 500 zł nakręcić np. ze 130 KM na 150 KM.
O E30 nie piszę bo na szczęście chociaż tu nikt nie ma wątpliwości że pasuje do wymagań :ok:. Chociaż E30 w tym budżecie albo nie będzie w lepszym stanie od dwóch powyższych, albo nie będzie szybsze od dwóch powyższych. W brew pozorom z tej trójki jest już najdroższe. Zwłaszcza z jakimś sensem pod maską.

Najlepiej Szybki jak sam o to zapytasz M******. Osobę od białej 205 gti o której mówiłem. Swoją drogą na owych pojeżdżawkach pojawiała się kiedyś Sierra Xr4i z bawarskim m60b40 pod machą. To był fajny projekt :D.

Pozdrawiam :).


A wierzysz w cuda??? :D

Myślisz że uda Ci się znaleźć już kolekcjonerskie auto mające 20lat i 10ciu właścicieli za sobą za 1,3k EUR bez technicznych fakapów :) bo ja jakoś w to nie wierze...
Wystarczy że będzie do zrobienia zawias i heble a masz w plecy 30% budżetu a jak okaże się że np: panewki polecą (chyba że znowu zakładamy że poprzedni właściciele serwisowali autko) ale przypuśćmy że padną to 2k w plecy.
Wspominasz o tuningu a skąd wiesz że pytający ma zdolności do dłubania albo czas na to ?? Bo jeżeli nie ma to zrobienie wydechu za 500zł jest trochę nie realne. Do tego trzeba dodać że grzebanie przy rurce wydechowej w N/A jest tematem mega trudnym i wymagającym wiedzy. Oczywiście możesz się podeprzeć tym że to jest stare auto które w jednej wersji miało np: katalizator a w innej go nie miało ale i tak jest to bardzo skromne jeżeli chodzi o moc i Nm.
Co do ścierki to fakt że RWD wyrwie sie i trochę pojeździsz ale z 4x4 w tym budżecie wystarczy kilka strzałów ze sprzęgła i masz pozamiatane finansowo.

Ogólnie jak ktoś szuka auta za 6k to raczej nie planuje używania go w sporcie poniewaz musiałby mieć coś dodatkowo na co dzień. Upalanie auta starego wiąże się ze sporymi kosztami gdzie samo zatankowanie na jeden dzień torowy to jakieś 10% budżetu całości.

Autor szuka czegoś co będzie dawać minimum frajdy i nie będzie ostatni ze świateł a do tego musi trzymać się kupy żeby można było codziennie to używać.

Prawda jest taka że troszkę teoretyzujecie starając się udowodnić że można kupić pełnowartościowe auto z pałerem po 20latach użytkowania za 6k. Kłania się problem tego co sami krytykujecie czyli trupów na rynku sprzedaży najtańszych w EU.
Jestem świeżo po renowacji takiego sportowego dziadka i jak słyszę kwoty o których mówicie to żal tyłek ściska że wydałem tyle kasy jak można tanio i przyjemnie... :(

P.S.
Tak z czystej ciekawości spojrzałem na aktualne oferty puga 205 gti w PL to nie ma żadnej a na mobile.de zaczynają się od 1950e z przebiegiem pod 300tyś.km.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Paź 2013, 00:26

szybki napisał(a):P.S.
Tak z czystej ciekawości spojrzałem na aktualne oferty puga 205 gti w PL to nie ma żadnej a na mobile.de zaczynają się od 1950e z przebiegiem pod 300tyś.km.


Ja znalazłem:

[link do Tablica wygasł][filter_enum_model][0]=205&q=gti

Tyle z tablicy. Na allegro nie chce mi się wchodzić ale wydaję mi się że też się coś znajdzie tylko zza 10000000000 zł. Poza tym takich samochodów szuka się na forach 205/205 gti. Tam jest ich masa. Gdzieś przeczytałem że handlujesz samochodami Szybki. Nie wiem jakimi ale jeśli rzadkimi również to na 200% wiesz że takich nie szuka się na allegro, ewentualnie można próbować na tablicy/gumtree. Ale tak naprawdę szuka się na forach pasjonatów tych samochodów. Myślę że jestem w stanie wysłać zainteresowanego do kogoś kto posiada minimum dwie sztuki 205 gti na handel do 5 koła. I to na bank nie będzie złom od startu.

szybki napisał(a):Autor szuka czegoś co będzie dawać minimum frajdy i nie będzie ostatni ze świateł a do tego musi trzymać się kupy żeby można było codziennie to używać.


Skąd wiesz??? Napisał tylko - Szybko i tanio, może na co dzień śmiga E60 i naszła go chętka na stary samochodzik do podłubania i katu po mieście??? Chyba nie pisał nic że to jego jedyny samochód. Ale może pominąłem bo nie chciało mi się już przeglądać tematu.

szybki napisał(a):Myślisz że uda Ci się znaleźć już kolekcjonerskie auto mające 20lat i 10ciu właścicieli za sobą za 1,3k EUR bez technicznych fakapów :) bo ja jakoś w to nie wierze...
Wystarczy że będzie do zrobienia zawias i heble a masz w plecy 30% budżetu a jak okaże się że np: panewki polecą (chyba że znowu zakładamy że poprzedni właściciele serwisowali autko) ale przypuśćmy że padną to 2k w plecy.


Ale zakładając z góry że po zakupie poleci zawias, heble i panewki możemy od razu powiedzieć autorowi że może kupić tylko rower. Ja znalazłem i to nie jedno auto kolekcjonerskie w tej cenie. Moją obecną Ścierkę kupiłem za 2500 zł. Nie dotknąłem jej palcem przez pierwsze 6 miesięcy, potem wyszły ze 3 plamki rdzy wielkości 50 groszy, zrobiłem w 30 minut (za 15 zł) i zabezpieczyłem ją na zimę (za 500 zł) przed przed rdzą. Na późną wiosnę urwała mi się linka gazu (przepustnicy), uznałem że nawet nie chcę mi się po nią jechać, więc zrobiłem ją z cienkiej, metalowej linki za jakieś 3 zł. No i zaczęła mi ostatnio narzekać poducha silnika, której dorobienie z Poli w Olkuszu kosztuje 150 zł.

Wyszło Nam 668 zł, w tym koło 500 zł za zabezpieczanie antykorozyjne. Na konkretnie, naprawy wydałem 168 zł w tym czasie.Nie raz już kupiłem pełnowartościowe auto z pałerem do 3/4 tysięcy.

szybki napisał(a):Prawda jest taka że troszkę teoretyzujecie starając się udowodnić że można kupić pełnowartościowe auto z pałerem po 20latach użytkowania za 6k. Kłania się problem tego co sami krytykujecie czyli trupów na rynku sprzedaży najtańszych w EU.
Jestem świeżo po renowacji takiego sportowego dziadka i jak słyszę kwoty o których mówicie to żal tyłek ściska że wydałem tyle kasy jak można tanio i przyjemnie... :(


Nie raz już kupiłem pełnowartościowe auto z pałerem do 3/4 tysięcy. Naprawdę da się. I to nie jest aż tak trudne.

szybki napisał(a):Wspominasz o tuningu a skąd wiesz że pytający ma zdolności do dłubania albo czas na to ?? Bo jeżeli nie ma to zrobienie wydechu za 500zł jest trochę nie realne. Do tego trzeba dodać że grzebanie przy rurce wydechowej w N/A jest tematem mega trudnym i wymagającym wiedzy. Oczywiście możesz się podeprzeć tym że to jest stare auto które w jednej wersji miało np: katalizator a w innej go nie miało ale i tak jest to bardzo skromne jeżeli chodzi o moc i Nm.


doniubbs napisał(a): oraz prostej możliwości do ewentualnej rozbudowy (moc i te sprawy).


Jeżeli o tym pisze to znaczy że ma zdolności, czas albo pieniądze. Przynajmniej jedną z tych rzeczy. Inaczej by tego nie zaznaczył. Jest tematem dość trudnym, wiem to. Ale nie aż tak, bo nie w każdym samochodzie trzeba to robić idealnie żeby polepszyć osiągi, nie mówimy tu np. o nowym AMG. Bardzo dużo fanów 205 gti modzi je właśnie w ten sposób w śmiesznym budżecie :yes: , nie znam dokładnych danych ale wiem, że można naprawdę śmieszną kwotą dodać koło 20 KM. Wystarczy wejść na jakieś forum i poczytać lub zapytać kogoś kto siedzi w 205.

szybki napisał(a):Ogólnie jak ktoś szuka auta za 6k to raczej nie planuje używania go w sporcie poniewaz musiałby mieć coś dodatkowo na co dzień. Upalanie auta starego wiąże się ze sporymi kosztami gdzie samo zatankowanie na jeden dzień torowy to jakieś 10% budżetu całości.


Nie napisałem że Autor szuka samochodu do rajdów, tylko odnoszę się do jego wymagań ;).

szybki napisał(a):Co do ścierki to fakt że RWD wyrwie sie i trochę pojeździsz ale z 4x4 w tym budżecie wystarczy kilka strzałów ze sprzęgła i masz pozamiatane finansowo.


A dlaczego??? Wbrew pozorom tanich używanych części do Xr4I jest masa, tylko trzeba wiedzieć gdzie. Jest to wbrew pozorom nie rzadka wersja. Jest ich też sporo na fanty. Poza tym akurat Xr4I to wyjątkowo wytrzymały napęd. Sporo wytrzymuje... Jest na prawdę idioto-odporny.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Paź 2013, 01:25

Ok. niech i tak będzie pozostaje życzyć powodzenia w poszukiwaniach dziadka... :ok:
Osobiście nie jestem aż takim optymistą.

Vermin napisał(a):Gdzieś przeczytałem że handlujesz samochodami Szybki. Nie wiem jakimi ale jeśli rzadkimi również to na 200% wiesz że takich nie szuka się na allegro, ewentualnie można próbować na tablicy/gumtree. Ale tak naprawdę szuka się na forach pasjonatów tych samochodów


Rzadkimi autami handluje sporadycznie właśnie z tego powodu że w PL wszystko jest tanio i fajnie. Szukam ich wszędzie również na portalach aukcyjnych. Jako ciekawostke powiem Ci że kilka poważnych wpadek miałem na forach zajawkowiczów gdzie próbowano wcisnąć mi lipę. Prawdopodobnie dziadek którego teraz sprzedajemy z bratem jest ostatnim dziadkiem jakim się zająłem, chociaż pierwotnie miał zostać na stałe ale nie sprawdziło się tanie upalanie po raz setny :(

Vermin napisał(a):Ale zakładając z góry że po zakupie poleci zawias, heble i panewki możemy od razu powiedzieć autorowi że może kupić tylko rower. Ja znalazłem i to nie jedno auto kolekcjonerskie w tej cenie


Zakładam z góry że poleci zawias ponieważ mówimy o starym aucie które było zazwyczaj katowane przez 20lat, 3/4 tego forum jest o ostrożności i problemach ze stanem samochodów znacznie nowszych i popularniejszych więc nie rozumiem czy w tym przypadku jest jakaś zmiana :?:
Lepiej wybierać słabsze auto ale spośród 100 szt. niż mocniejsze z 5szt i to jeszcze na styk finansowy.
Podobne parametry a ilośc aut x10 masz przy
corsa 1,6 16V
clio 1,6 16V
colt 1,6 16V 113KM/890kg!!!
T. Paseo 1,5 16V
nyska 100NX 2,0 silnik sr20de!!!jest ich mało
Civic jakiś znalazłby się :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Paź 2013, 02:15

szybki napisał(a):Prawdopodobnie dziadek którego teraz sprzedajemy z bratem jest ostatnim dziadkiem jakim się zająłem, chociaż pierwotnie miał zostać na stałe ale nie sprawdziło się tanie upalanie po raz setny :(


A co macie teraz na handel???

szybki napisał(a):Zakładam z góry że poleci zawias ponieważ mówimy o starym aucie które było zazwyczaj katowane przez 20lat, 3/4 tego forum jest o ostrożności i problemach ze stanem samochodów znacznie nowszych i popularniejszych więc nie rozumiem czy w tym przypadku jest jakaś zmiana


Tak ale starszy samochód nie oznacza starszego zawieszenia, myślę że całe było wymieniane już spokojnie z 5 razy. Można trafić na zawias który ma pół roku, a kupując samochód 3/4 letni, raczej zawias ma 3/4 lata. Ale na to faktycznie nie ma co liczyć. Jedyne co mogę dodać do tematu że sporo części 205 gti dzieli z innymi Peugeotami, a kompletne zawieszenie jest wciąż dostępne w intercarsie. Fajna zabawka. Sam nie wiem, Szybki... Może masz racje, może ja mam. Na pewno wiesz co mówisz ale moim zdaniem za mało doceniasz 205 gti i Ścierke Xr4I :yes:. W każdym razie niech właściciel decyduje :D.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Paź 2013, 06:06

I znowu sie zaczyna niepotrzebny spam :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Paź 2013, 10:33

Barol napisał(a):I znowu sie zaczyna niepotrzebny spam

Nie koniecznie ponieważ gdyby wszystko było zero jedynkowe to wybór byłby łatwiejszy a tak przynajmniej zainteresowany sprawdzi sobie to o czym piszemy i podejmie decyzję mając szerszy zakres wiedzy.

Vermin napisał(a):A co macie teraz na handel???


Na handel to zbyt mocno powiedziane ponieważ jak auta nie sprzedamy to zostanie do tego żeby od czasu do czasu przejechać się w niedziele wieczorem. Wyśle Ci linka na PW żeby JDM nie bucał że jestem bajkopisarzem :D

Vermin napisał(a): Szybki... Może masz racje, może ja mam. Na pewno wiesz co mówisz ale moim zdaniem za mało doceniasz 205 gti i Ścierke Xr4I


Doceniam i to bardzo w szczególności 205 gti 1,9 który troszku poszalałem, ale jestem świadomy tego co się dzieje podczas zabawy takim autem i twierdzę że jeżeli kupuje się auto kultowe 20letnie to trzeba przeznaczyć na to większy budżet żeby ciągle przy nim nie dłubać.
Co do ścierki XR4 uważam ze jest fajna opcja ... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Jesień i niespodziewane leśne zwierzęta na drodze
    Teraz, kiedy zmierzch zapada dużo szybciej, a dodatkowo pogoda potrafi być mglista i deszczowa, łatwo można nie zauważyć zwierzęcia wybiegającego na jezdnię. Większość dzików, saren i innych leśnych zwierząt ginie ...

20 Paź 2013, 18:09

szybki napisał(a):Na handel to zbyt mocno powiedziane ponieważ jak auta nie sprzedamy to zostanie do tego żeby od czasu do czasu przejechać się w niedziele wieczorem. Wyśle Ci linka na PW żeby JDM nie bucał że jestem bajkopisarzem


To ja też poproszę o linka, chętnie popatrzę, a może kupię lub znajdę mu kupca. Tym bardziej że nie podałeś namiarów na siebie w wątku JDMa więc będzie okazja do spotkania się na żywo :ok:
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009