REKLAMA
Vermin napisał(a):dlaczego będą idealnym strzałem w kolano? 205 GTI to bardzo prostej konstrukcji niezły samochód, do tego budżet 6000 jest absolutnie wystarczający. To samo Sierra Xr4I, one nie kosztują raczej więcej niż 5 tysięcy. A trupy Xr4i to są za 1500 zł. Do 205 GTI części jest sporo i są na prawdę nie drogie, to samo tyczy się Sierry. Tyle że części np. do Sierry szuka się na Forach Forda, lub w ogóle Forda Sierry. Nie na allegro. W Warszawie (pod Warszawą - Okolice Łomianek), mamy nawet świetny warsztat który zajmuje się GŁÓWNIE peugeotami 205, poza tym francuska motoryzacja i przygotowanie samochodów do rajdów. A jeżeli Szybki jesteś na każdej pojeżdżawce w Nowym Mieście i Ułęży to na pewno znasz właściciela tego warsztatu i kojarzysz jego 205 gti którą wygrał już nie jeden rajd. On ma trochę tych 205 na sprzedaż. I myślę że znajdą się tam spokojnie ze dwie GTI w budżecie do 5 tysięcy. Części są łatwo dostępne. I nie kosztują wcale dużo.
Sierra RWD 1100 kg - od małych silników do 2.9 V6 150 KM w serii (nie licząc Cossiego i wersji V8 która chyba nigdy się nawet nie otarła o Europę).
Sierra Xr4I - 1200 kg - najczęściej z 2.0 dohc efi 125 KM.
Peugeot 205 gti - Około 800 kg i w zależności od wersji 105 - 130 KM, bardzo łatwo można dłubnąć ten silnik samą zmianą kompa, i "układami powietrza" - dolot/wydech. Można go w budżecie 500 zł nakręcić np. ze 130 KM na 150 KM.
O E30 nie piszę bo na szczęście chociaż tu nikt nie ma wątpliwości że pasuje do wymagań . Chociaż E30 w tym budżecie albo nie będzie w lepszym stanie od dwóch powyższych, albo nie będzie szybsze od dwóch powyższych. W brew pozorom z tej trójki jest już najdroższe. Zwłaszcza z jakimś sensem pod maską.
Najlepiej Szybki jak sam o to zapytasz M******. Osobę od białej 205 gti o której mówiłem. Swoją drogą na owych pojeżdżawkach pojawiała się kiedyś Sierra Xr4i z bawarskim m60b40 pod machą. To był fajny projekt .
Pozdrawiam .
A wierzysz w cuda???
Myślisz że uda Ci się znaleźć już kolekcjonerskie auto mające 20lat i 10ciu właścicieli za sobą za 1,3k EUR bez technicznych fakapów bo ja jakoś w to nie wierze...
Wystarczy że będzie do zrobienia zawias i heble a masz w plecy 30% budżetu a jak okaże się że np: panewki polecą (chyba że znowu zakładamy że poprzedni właściciele serwisowali autko) ale przypuśćmy że padną to 2k w plecy.
Wspominasz o tuningu a skąd wiesz że pytający ma zdolności do dłubania albo czas na to ?? Bo jeżeli nie ma to zrobienie wydechu za 500zł jest trochę nie realne. Do tego trzeba dodać że grzebanie przy rurce wydechowej w N/A jest tematem mega trudnym i wymagającym wiedzy. Oczywiście możesz się podeprzeć tym że to jest stare auto które w jednej wersji miało np: katalizator a w innej go nie miało ale i tak jest to bardzo skromne jeżeli chodzi o moc i Nm.
Co do ścierki to fakt że RWD wyrwie sie i trochę pojeździsz ale z 4x4 w tym budżecie wystarczy kilka strzałów ze sprzęgła i masz pozamiatane finansowo.
Ogólnie jak ktoś szuka auta za 6k to raczej nie planuje używania go w sporcie poniewaz musiałby mieć coś dodatkowo na co dzień. Upalanie auta starego wiąże się ze sporymi kosztami gdzie samo zatankowanie na jeden dzień torowy to jakieś 10% budżetu całości.
Autor szuka czegoś co będzie dawać minimum frajdy i nie będzie ostatni ze świateł a do tego musi trzymać się kupy żeby można było codziennie to używać.
Prawda jest taka że troszkę teoretyzujecie starając się udowodnić że można kupić pełnowartościowe auto z pałerem po 20latach użytkowania za 6k. Kłania się problem tego co sami krytykujecie czyli trupów na rynku sprzedaży najtańszych w EU.
Jestem świeżo po renowacji takiego sportowego dziadka i jak słyszę kwoty o których mówicie to żal tyłek ściska że wydałem tyle kasy jak można tanio i przyjemnie...
P.S.
Tak z czystej ciekawości spojrzałem na aktualne oferty puga 205 gti w PL to nie ma żadnej a na mobile.de zaczynają się od 1950e z przebiegiem pod 300tyś.km.