Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Wygląda to na normalne zachowanie nagrzewania silnika i układu chodzenia. Ile przez ten czas przejeżdżasz km?Damia5an napisał(a):trzymam auto pod chmurką gdy rano odpalam i jadę około 8-9 minut do pracy to w połowie drogi dopiero leci ciepłe powietrze
Rokiko napisał(a):Olej nagrzewa się szybciej w silniku niż płyn w układzie chłodzenia
On ma za zadanie chłodzić silnik krążąc w obiegu więc odbiera ciepło z silnika.Damia5an napisał(a):Zawsze myślałem że płyn chłodzący się nagrzewa szybciej a olej wolniej.
Tu trzeba bardziej zwrócić uwagę na to żeby nie kręcić wysoko zimnego silnika zaraz po odpaleniu.Damia5an napisał(a):silnik z turbiną nagrzewa się szybciej ?
I to moim zdanie lepsza decyzja jadąc ze stałą prędkością z wyższymi stałymi obrotami silnik powinien szybciej osiągnąć wymagana temperaturę, a druga sprawa to lepsze smarowanie z racji wyższego ciśnienia oleju.Damia5an napisał(a):Zazwyczaj wybieram trasę powiedzmy kilometr dłużej ale nie muszę redukować biegów i co chwilę wkręcać silnik tylko jadę ze stałymi obrotami - więc jazda trasą to chyba lepszy pomysł ?
Rokiko napisał(a):Olej nagrzewa się szybciej w silniku niż płyn w układzie chłodzenia
Jak to możliwe? Wyjaśnisz, bo chyba o czymś nie wiem W skrócie to olej krąży w silniku ma eliminować tarcie i również odbierać ciepło i to on jest na pierwszy ogień, a płyn chłodniczy krąży w płaszczu wodnym silnika który ma za zadanie go chłodzić jeżeli zacznie się przegrzewać czyli musi utrzymać odpowiednią temperaturę dla pracującego silnika (pomijam tu konstrukcję układu chłodzenia).Kao napisał(a):Pozwolę się nie zgodzić, to płyn chłodniczy nagrzewa się szybciej, dużo szybciej.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Dobra przyznaje rację, bo faktycznie patrzymy na temperaturę oleju w misce olejowej.galakty napisał(a):Przecież tyle razy się powtarza, że rozgrzany płyn chłodniczy nie oznacza rozgrzanego oleju.