Szybszy kompakt-Audi 8P, VW V, Astra, Leon? do 25k

03 Mar 2019, 19:20

Hej. Przymierzam się do zakupu swojego drugiego samochodu. Do tej pory jeździlem A3 8L 1.9 TDI 90km.
Do tej pory robiłem głównie krótkie dystanse i ok. 8.000 km/rok ale chciałbym, żeby następny samochód to jednak była też trochę moja zabawka, więc pewnie ilość robionych km wzrośnie.
Ok, do sedna:
Rozglądam się za czymś z zacięciem sportowym 150-200 koni, auto raczej na dłużej więc rozważyłbym założenie LPG.
Podoba mi się Audi A3 8P i Golf V w GTI, ale boję się kosztów eksploatacji-zdążyłem się już naczytać, że te silniki 2.0 TFSI 200km są wadliwe (chyba, że to przesadne opinie?) Przy tych modelach chcę też zapytać o opłacalność/wadliwość instalacji LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem.
Fajnie wygląda też Astra H i Leon II-jak wypadają na tle ww modeli? Jak z gazem, eksploatacją? Jak już, to jakie silniki? Prawdą jest, że silnik 1.8 160km Leona można łatwo zchippować do 200km? Jak tak, to jak realnie wpływa to na ten samochód?
Peugeot 308 T7 z silnikiem 175 km? Trochę mało tych modeli jest w internecie, no ale wygląda ciekawie.
Jestem otwarty na inne propozycję-coś w miarę pewnego w 15-25 tys. z mocniejszą jednostką. Rozglądałem się też np za hyundai'em coupe, ale bardziej celowałbym w auto 5 drzwiowe.
Pozdrawiam ;)
lucek000
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A3 1996
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

03 Mar 2019, 21:36

lucek000 napisał(a):Prawdą jest, że silnik 1.8 160km Leona można łatwo zchippować do 200km?
prawdą jest, że to najgorszy silnik w tym modelu (tzn w modelach koncernu VAG z tamtych lat). 1.6 THP z Peugeota też nie najlepszy wybór.
Z powyższych jeśli celujesz w coś, co jedzie i dobrze się gazuje - pozostaje jedynie Astra
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Mar 2019, 21:55

Gazowanie nowszych silnikow w grupie VAG to kiepski pomysl, silnik 1.8tsi jeden z najgorszych wyborów.
Celuj od razu w 2.0 200koni ale niestety zarowno na leona, golfa jak i a3 masz o jakies 5-10tys za malo.
Awaryjnosc nie jest duza, koszty eksploatacji typowe dla nowoczesnych turbodoladowanych silnikow, pakiet startowy dla tego silnika to ok 4 tys wiec juz masz ok 30-35tys zakup i 4tys serwis.
Kazde z tych aut moim zdaniem wypada znacznie lepiej niz pug czy opel (testowalem niemal wszystkie hatchbaki oraz ich usportowione odmiany)
Godna rozwazenia jest jeszcze honda civic 8 1.8 140km rowniez swietne auto, trochę inaczej to jedzie z racji wolnossacego silnika ale tez koszty serwisu znacznie mniejsze. Ale budzet 25tys to rowniez zbyt malo

Wiec albo zbierasz kase albo idziesz w cos starszego jak np leon 1m cupra
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2019, 21:59

lucek000 napisał(a):zdążyłem się już naczytać, że te silniki 2.0 TFSI 200km są wadliwe

Gdzie się zdążyłś naczytać? Na forach? od tych którzy nigdy tych aut nie posiadali?
2,0 FSI turbo są spoko, sam znam osobę która pracuje w drogówce i od dekady ujeżdżają Octavią II RS i sprawuje się b. dobrze.
To są te pierwsze odmiany, fakt że silniki mają swoje lata i naloty, więc ciężko tu mówić o tym co jest wadą a co wyeksploatowaniem.

jak chcesz Leona to masz wersję 2,0 tfsi 185 lub FR 200
Golf V GTI 200 koni
Skoda Octavia RS 200 koni
-------to jest wszystko to samo, szukaj BWA albo AXX, wydaje się że ten pierwszy bardziej popularny

Dość spory masz rozstrzał kasy bo za 15k to może Octavia 1 RS 1,8T albo jakieś A3 8L 1,8T albo Leon Top Sport 1,8T
natomiast nic z nowszych.

Można pomyśleć o Astrze 2,0T albo Megane Sport 2,0T

No ale warto ustalić jaki jest budżet bo 15 a 25 to jednak różnica.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

04 Mar 2019, 20:03

Raziel11 napisał(a):Awaryjnosc nie jest duza, koszty eksploatacji typowe dla nowoczesnych turbodoladowanych silnikow, pakiet startowy dla tego silnika to ok 4 tys wiec juz masz ok 30-35tys zakup i 4tys serwis.


Pionek napisał(a):2,0 FSI turbo są spoko


Zdecydujcie się panowie VAG-owicze
Nooo chyba, że 4k włożone na starcie w silnik to oznaka jego świetności.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Mar 2019, 20:20

Ogolnie w porownaniu z nowymi tfsi to sa rzeczywiscie spoko :)
No chyba ze ktos nie dbal, albo trafi sie na zajechany egzemplarz, to wtedy moze byc roznie.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Supersamochód Lexus LFA sprzedany w Krakowie
    To drugi egzemplarz supersamochodu Lexus LFA w Polsce . Pierwszy znalazł swojego entuzjastę w Poznaniu, drugi będzie jeździł w Krakowie. Uroczyste przekazanie kluczyków do samochodu, z udziałem przedstawicieli Lexus ...

04 Mar 2019, 21:01

@invi 2k wkladasz w jakikolwiek silnik na starcie, nawet w wolnossaku 100 konnym, a tu 4k i wielkie oburzenie i nagle silnik do dupy.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Mar 2019, 22:15

Invi napisał(a):Zdecydujcie się panowie VAG-owicze
Nooo chyba, że 4k włożone na starcie w silnik to oznaka jego świetności.

Dobre opony to koszt 1500 zł, rozrząd kolejne 1000 zł, oleje filtry pewnie z 400 zł jakieś klocuszki..itd..daleko do 4 tys?
Chyba czasy że się w auto wkładało 200 zł minęły w czasach Fiata SC chyba że 15 letnie Volvo mają roczne oponki Continental i wczoraj ktoś wymieniał rozrząd to może kwestia marki :yes:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2019, 16:54

Przedzial mocy napisałeś 150-200KM to ja dodam Fiat Bravo 1.4 t-jet 150KM w wersji sport, silnik bardzo dobry, nie bierze oleju, wady to skrzynia z opla M32, remont ok 1,5k może mniej i aktywatory klimatronika co wiąże się ze zdjęciem deski niestety także polecam manualną. Pękający kolektor, za ok 400zł można dostać poliftowy nie pękający i to chyba tyle z większych wad, eksploatacja stosunkowo tania. Bez problemu zalożysz LPG za max 3k tylko kwestia ogarniętego gazownika bo przycisk sport przy źle ustawionej instalacji może trochę namieszać i rozjeżdzają sie mapy. Po chipie 170-180KM do uzyskania. No i auto przyjemne w środku nie tak jak np leon czy astra.
Rafau95
Nowicjusz
 
Posty: 8