T Jet

19 Maj 2024, 21:00

Hej, kupiłem niedawno giuliette z tjetem 120km z 2012 i chciałem się zorientować jaki byłby koszt podniesienia trochę momentu i czy w ogóle jest sens.
Myślałem o 2 opcjach:
1. Większy IC (podobno podchodzi z diesla albo tbi p&p) i wgranie gotowca - pytanie czy jest sens
2. To samo co wyżej tylko podmiana turbo na to ci szło w Bravo 150 ew napisanie softu

Jest mi w stanie ktoś coś doradzić i mniej więcej określić koszt opcji 1 lub 2. I czy to w miarę bezpieczna opcja dla skrzyni I silnika?
Cudów nie oczekuje bo w mieście wystarcza spokojnie ale w trasie przydałoby się trochę więcej momentu.
Pytanie mocno orientacyjne bo auto mam tydzień i jeszcze nie wiem ile k pójdzie w pakiet startowy i czy samo auto się nie zbudzi szybko :D
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 112
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

19 Maj 2024, 23:14

Co to znaczy trochę momentu? Robisz program i masz wtedy w okolicach 145 koni i 280 Nm
Podstawa sprawdzić w jakim stanie jest silnik, a przede wszystkim musisz znaleźć kogoś kto ogrania tjety bo z tym nie jest tak wcale łatwo.

Gotowca odpuść, tak sam jak ruszanie IC żeby zdobyć 25 koni...jakbyś chciał podłubać auto na 200 koni to wtedy możesz brać się za zmiany mechaniczne.
Koszt w okolicach 1500 zł. za program/Stage 1
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

20 Maj 2024, 11:16

rupertpumpkin napisał(a):Hej, kupiłem niedawno giuliette z tjetem 120km z 2012 i chciałem się zorientować jaki byłby koszt podniesienia trochę momentu i czy w ogóle jest sens.
Myślałem o 2 opcjach:
1. Większy IC (podobno podchodzi z diesla albo tbi p&p) i wgranie gotowca - pytanie czy jest sens
2. To samo co wyżej tylko podmiana turbo na to ci szło w Bravo 150 ew napisanie softu

Jest mi w stanie ktoś coś doradzić i mniej więcej określić koszt opcji 1 lub 2. I czy to w miarę bezpieczna opcja dla skrzyni I silnika?
Cudów nie oczekuje bo w mieście wystarcza spokojnie ale w trasie przydałoby się trochę więcej momentu.
Pytanie mocno orientacyjne bo auto mam tydzień i jeszcze nie wiem ile k pójdzie w pakiet startowy i czy samo auto się nie zbudzi szybko :D


Żaden gotowiec nie ma sensu. Jeżeli IC podchodzi p&p to możesz go zapodać i jechać na softa.

Turbina jest opcją od wersji 170km i soft ale czy Ci się chce ?

1,4tjet wygeneruje pewnego niuta po sofcie a potem będzie to rzeźba dla rzeźby. Ogólnie jak nie masz wielkich zajawek to poszedłbym w IC (o ile jest p&p) i soft. Pewnie da Ci koło 250-260Nm normalnej jazdy.

Auto swoje waży a pojemność jest mała więc i tak pchanie się w wyniki jest bez sensu. Chodzi o usprawnienie jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2024, 11:32

Dzięki za odp. 250-260 nm spokojnie styknie myślę i tak jak mówisz też cudów nie oczekuje bo wiadomo pojemność jest jaka jest.
Kojarzy ktoś niedaleko Krakowa kogoś sensownego od softu? Na Śląsku jest Cinsoft co robi włoszczyznę ale różne opinie ludzie piszą.
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 112
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

20 Maj 2024, 11:39

Co do wyników to może CI wyjść trochę więcej albo trochę mniej w zależności od stanu silnika i optymizmu hamki :D
Co do polecania to wiesz jak jest "różnie bywa" :/
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2024, 11:48

Wiem o co chodzi. Dzięki za pomoc!
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 112
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Toyota RAV4 i zmodernizowany mini van Verso
    W dniach 9-10 podczas marcowej premiery, Toyota zaprezentuje w swoich polskich salonach dwie nowości. Model RAV4 czwartej generacji jest jednym z najbardziej oczekiwanych debiutów motoryzacyjnych na polskim rynku. ...

20 Maj 2024, 11:58

rupertpumpkin napisał(a):Wiem o co chodzi. Dzięki za pomoc!

Jak cos to pisz bo jestem ciekawy. Ja ze swoim tjet120 Jadę na softa ale Wawie. Nie zapodaje żadnych zmian dodatkowych bo szkoda mi czasu i $$$.
Jest to mój wół roboczy i przesiadłem się z 1,6 pb n/a i średnio podchodzi mi mała pojemność z turbo. Jakoś przy 2,0t lepiej mi się jedzie.
Nie wiem czy ponownie pójdę w ta stronę chyba że w seryjne 170km
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2024, 12:16

To jak zrobisz to daj znać bp ciekaw jestem.
Ja pewnie z 2 miesiąc się wstrzymam z decyzja bo auto jest w fajnym stanie ale zaraz 5k zostawię na serwis, tutaj jeszcze jakiś element do malowania, jakaś korekta lakieru bo porysowany trochę, drugie felgi, opony i zaraz się pół wartości auta uzbiera więc możliwe że jak już pilnirjwze rzeczy ogarne to stwierdzę że na soft i IC szkoda hajsu bo auto aż tak mi sie nie podoba i pojeżdżę z rok żeby zamortyzować troche i sprzedam.
Ale może się spodoba bardziej i zostawię bo póki co się cieszę że wziąłem alfę a nie Bravo biorąc pod uwagę różnice w cenach. Się zobaczy :lol:
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 112
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

12 Cze 2024, 07:55

rupertpumpkin napisał(a):To jak zrobisz to daj znać bp ciekaw jestem.


Jak pojeżdżę to opiszę. Teraz umawiam LPG.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Cze 2024, 08:07

Fajnie to wygląda na wykresie, jak tak niuta będzie trzymać to pewnie już całkiem przyjemnie będzie się jeździć
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 112
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

12 Cze 2024, 16:46

Pierwsza trasa + Warszawa. Jest ok. Niestety falowanie podczas przyśpieszania jest nadal zmieniło się jego miejsce przy RPM. Sporo osób opisuje w necie ten problem Tipo tjet.
Przyspieszenie z miejsca na plus, i sporo lepiej podczas wyprzedzania.
Spalanie chyba podobne do serii czyli trasa poniżej 7l. i miasto 8l. Pewnie LPG wyjdzie odpowiednio około 1,5l.więcej.
Sądzę że turbo od 170km dało by sporo ale czy na tyle żeby cudować. Mi chyba by już się nie chciało. W tym secie jazda idzie sprawnie. Sądzę że i tak wszystko zamknie się w 300nm tylko ciekawe jak z charakterystyką. Cena na PW ale normalna a zabieg szybki.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Cze 2024, 17:10

A widzisz, u mnie też delikatne falowanie ale myślałem że kwestia świec albo przewodów i mam na liście dla mechanika do wymiany jak się doczekam na termin. Ciekawe czy ustąpi czy nie.
A co do spalania to póki co 10l miasto + autostrada 140/150 a w mieszanym bliżej 8.5/9l ale zobaczę ma większej próbce bo biorąc pod uwagę że raczej nie cisnę to wydaje się trochę za wysokie spalanie.
Zobaczę może po pakiecie startowym czy będzie różnica
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 112
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

12 Cze 2024, 17:41

Przed programem trasa 380km. 200km na tempomacie 130-140kmh, trochę wyprzedzania, a potem masakra czyli korek i 40min.stania i dalej już jazda szarpana po tankowaniu pod korek 7,6l z kompa 7,2l. Pb. Miasto bez korków ale bardzo ciasno, raczej zamulanie 8,2l.pod korek.
Teraz zatankowałem do pełna jak odbierałem to po hamce było ma kompie 10,5l. Trochę jazdy mieszanej i już jest 8,5l.

Może trzeba porównać przełożenia skrzyni?

P.s.
Z tym falowaniem mam teorie ale muszę pokminić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Cze 2024, 18:18

Możliwe że przelozenia a możliwe że kierownik bo wcześniej miałem tylko diesle więc kwestia przyzwyczajenia się :D
Wczoraj i dziś zrobiłem paręset km poza miastem ale w górach na krętych drogach i komp pokazuje 6.8 więc wygląda w normie. Litr w tą czy tamtą to sprawa drugorzędna przy moich przebiegach więc bardziej porownuje bo jak by spala dużo więcej niż średnią to może być coś nie tak.
A z tym falowaniem to muszę poszukać na yt jak to wygląda bo u mnie na bardzo sporadycznie delikatnie faluje przy odpuszczaniu gazu albo przyspieszaniu ale może szukam na siłę i wskaźnik tak chodzi po prostu...

BTW pytanie nooba ale przy takim zwiększeniu mocy trzeba myśleć o poprawię hamulców czy za mała różnica żeby się tym spinać?
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 112
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

13 Cze 2024, 18:43

rupertpumpkin napisał(a):BTW pytanie nooba ale przy takim zwiększeniu mocy trzeba myśleć o poprawię hamulców czy za mała różnica żeby się tym spinać?

Mocy przybywa bardzo mało, idzie dosyć fajnie w niuta. Hebli nie robisz bo przyrosty są minimalne.
Zresztą pewnie wersja 170ps ma takie same heble a po sofcie wyjdzie około 190ps i pewnie pod 300nm.

Teraz umawiam LPG i dylemat gdzie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe