250KM z 1.9 TDI ARL - Seat Leon 1m 4x4

09 Sty 2024, 10:24

Samochód to seat leon 1m z napędem 4x4. Jakie turbo i wtryski żeby osiągnąć 250KM bez zarzynania turbiny i pompek? Turbo myślę nad GT1756VK (napęd 4x4 więc nie zmieszczę zbyt dużego). Dolot, wydech i słupek ogarnięte więc się nie wysypie, mam jedynie obawę, że seryjne wtryski przy tej mocy mogą lać i wypalić tłoki.
Adkus
Nowicjusz
 
Posty: 8

09 Sty 2024, 12:31

A ile teraz masz koni?
Jest kilka firm które przerabia seryjne wtryski na jakieś 300 koni ale.... chcesz założyć gt17 to w sumie to co jest seryjne, na seryjnej bezpiecznie dla wtryskow wygenerujesz ok 220 koni, pójść po dalej to już są duże koszta bo wiąże się to ze zmianą turbo na większe, kolektorem, IC, wtryski dużo modów aby podnieść 30 koni....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Sty 2024, 15:30

Mam 180KM. IC już wymieniony. Chcę założyć GT1756 bo wstaje szybciej niż seryjne i podobno ma większy potencjał, a nie jestem pewny czy GT2056 mi się zmiesci i to już dużo przeróbek. Być może faktycznie zostanę na tych 220. A co z wtryskami? Po regeneracji nie będzie z nimi problemów przy 220? Raz już kupiłem niby bezpiecznie chipniety samochód, a się okazało, że tłok się wypalał bo wtryski lały.
Adkus
Nowicjusz
 
Posty: 8

09 Sty 2024, 15:45

Znany temat że te wtryski ogarniają 240 koni I ponad 400 niuta ale to też nie dobrze żeby chodziły na max, bezpieczna sprawdzona bariera to te 220 koni. No i jeszcze temat sprzęgła, to też jest właśnie górna bariera do sprzęgła a potem to już custom, coś z Sharana + kevlar niby montują ale jak to się sprawdza? Nie wiem....
Adkus napisał(a):Raz już kupiłem niby bezpiecznie chipniety samochód, a się okazało, że tłok się wypalał bo wtryski lały.
to to już indywidualna sprawa, ja miałem dziurę w tłoku nawet w seryjnym 1.6 hdi, jak wtrysk leje to leje trzeba to poprostu sprawdzać, nawet po regeneracjach naprawach i profilaktycznie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Sty 2024, 16:11

Sprzęgło od sharana nawet bez kevlaru daje rade przy 220, to mam sprawdzone
Adkus
Nowicjusz
 
Posty: 8

10 Sty 2024, 19:43

Adkus napisał(a):Sprzęgło od sharana nawet bez kevlaru daje rade przy 220, to mam sprawdzone

Moja sugestia podawaj niuty bo to tak będzie bardziej Profi :ok:

Co do wtrysków to bym się nie przejmował bo stroiciel i tak wychwyci czy sá ok.

A przy takich przyrostach nie trzeba ruszać głowy czyli chociaż wałeki ?

Ogólnie jak masz przetartą ścieżkę tych 220/400 a zmiana na 250/xxx nm miała by oznaczać koszty to bym odpuścił.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11039
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Sty 2024, 08:59

szybki napisał(a):A przy takich przyrostach nie trzeba ruszać głowy czyli chociaż wałeki ?


Z tego co mi wiadomo to powinno wytrzymać nawet 300KM. Tak czy inaczej wałek będę wstawiać nowy bo ten jest wytarty.
Adkus
Nowicjusz
 
Posty: 8

11 Sty 2024, 09:54

Adkus napisał(a):Z tego co mi wiadomo to powinno wytrzymać nawet 300KM. Tak czy inaczej wałek będę wstawiać nowy bo ten jest wytarty.

To nie jest tak. Tu nie chodzi co Ci wyjdzie na papierze tylko chodzi o charakterystykę która powinna być dla Ciebie najważniejsza. Wałek odpowiada za czas otwarcia i zamknięcia zaworów więc pewnie przy seryjnym wałku dojdziesz do sporych przyrostów ale będzie się to miało nijak do charakterystyki pracy silnika. Napisałem Ci skrótowo bo jest jeszcze szereg innych niuansów ale to jest podstawowe zagadnienie które możesz sobie rozwinąć a którego nie można pomijać bo potem Twoje auto będzie fajnie jechać na papierze.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11039
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe