T4 dziwna blokada 5 biegu.pomocy

16 Cze 2009, 10:58

Witam, ubiegłą środę jechałem po betonowych płytach, były wstrząsy i gdy wyjechałem na normalną drogę , lewarek skrzyni biegów zaczął ciężko chodzić i nie dało się wbić 5 biegu, dojechałem do domu i na warsztat, mechanik poruszał wodzikami, nasmarował miejsca w którym łączą się wodziki, coś poustawiał i piąty bieg się pojawił, ale do wieczora w niedziele, kiedy wjechałem prawą stroną na krawężnik i zjechałem nie było już 5 biegu i lewarek ciężko chodzi tak jakby z prawej strony coś go naciskało. Pomocy , bo nie wiem co wymieniać, dziś już wymieniłem kulki plastikowe i gumowe na skrzyni. nic nie dało. oraz znajomy co handluje używanymi częściami do t4, mówił że objawy stracenia 5 biegu w 2,4d są takie: szum przy jeździe na 5 biegu, oraz wyskakujący 5 bieg, ja tego nie miałem. Co się mogło stać z moją skrzynią biegów??
vojtaz2
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Prudnik
  • 16 Cze 2009, 18:44

    Sprawdź taką gałkę plastikową na skrzyni. Jak się wypracuje lub poluzuje jej docisk to wyskakują biegi i ciężej wchodzą.
    stasiowski121
     

    16 Cze 2009, 21:45

    kolego stasiowski121 założyłem dziś nową kulkę plastikową do wodzików nad skrzynią biegów . nic to nie zmieniło, zdjąłem pokrywę na skrzyni biegów i ręcznie pchając pierścień na biegu pięć , wchodził bez problemu , szef warsztatu mój sąsiad lekko się zdezorientował,jeżeli to nie w skrzyni biegów, to co? . popsikał w środku auta lewarek olejem w sprayu i bieg piąty się pojawił ale ciężej wchodzi niż zawsze, ale jest ten bieg. czyja to wina, lewarka do zmiany biegów? hmm. wcześnie w środę ubiegłą, sąsiad mistrz mechanik poruszał coś wodzikami popsikał sprayem i było super aż do ubiegłej niedzieli jak spadłem z krawężnika prawą stroną t4. . Hmm zagadka
    vojtaz2
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Prudnik

    17 Cze 2009, 13:07

    No to cos sie luzuje lewarek czy cos i jak mechanik zrobil to bylo dobrze a jak zjechales z tego kraweznika bylo mocne kolysniecie samochodu i znowu sie poluzowalo, to nie wina skrzyni moim zdaniem tylko elementow ktore ida do skrzyni.
    Ostatnio edytowany przez dawidbn, 17 Cze 2009, 18:53, edytowano w sumie 1 raz
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    17 Cze 2009, 18:31

    Wejdź pod auto i popatrz w jakim stanie jest kaseta od skrzyni pod kabiną, tam gdzie lewarek schodzi pod kabinę. Sprawdź czy tam się coś nie odkręciło.
    stasiowski121
     

    17 Cze 2009, 20:39

    To wina wodzików na 100% , skrzynia jest ok, bieg 5 i jego tryby i synchronizatory super, wczoraj rozebrałem i widziałem.

    Dziś byłem pod autem no i nie widać tam poluzowania. tydzień temu sąsiad mechanik właśnie coś tam dokręcał i przestawił i było ok. wczoraj powtórzył czynność ale psikając olejem w sprayu .bieg jest ale ciężko wchodzi, może kaseta i lewarek do wymiany ??
    vojtaz2
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Prudnik
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Co nam grozi za używanie telefonu podczas jazdy?
      Polscy policjanci karali w zeszłym roku blisko 250 osób dziennie za korzystanie z telefonu podczas jazdy! Używanie smartfonu, gdy prowadzimy samochód, może doprowadzić do wielu niebezpiecznych sytuacji na drodze. ...
      Do wypadku drogowego wystarczy jeden pojazd!
      Większy wakacyjny ruch na drogach oznacza, że ryzyko wypadku jest większe. Często w niebezpiecznym zdarzeniu bierze udział tylko jeden pojazd. W takich okolicznościach zginęła co trzecia ofiara wypadków drogowych w ...

    18 Cze 2009, 11:03

    Spróbuj najpierw kasetę porządnie naoliwić, bez względu na wszystko.
    Zrób tak po to by dowiedzieć się czego to wina, jak nasmarujesz i będzie działało to już wiadome.
    stasiowski121
     

    22 Cze 2009, 07:22

    witam, właśnie jak naoliwię 5 bieg się pojawia, a od wczoraj znowu nie mam 5 biegu, po raz trzeci, doradzają mi że pękło mocowanie lewarka i żeby dostać się tam, trzeba ściągnąć bak .
    vojtaz2
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Prudnik

    22 Cze 2009, 15:56

    No to musisz zaglądnąć pod auto, na początek wyciągnij kasetę całą od dołu i oglądnij jak to wygląda. Powiem Ci że ja jak miałem wcześniej 2.4 D i mam dalej tylko 2.5 TDI to nic podobnego nie miało miejsca, a rocznie robię 35 tyś - 40 tyś km rocznie.
    stasiowski121