15 Gru 2022, 18:16
Nie można wykluczyć tego,że zaczyna np.przeciekać chłodniczka oleju,zawsze ,u majego brata w Peugeocie 106 też zaczęło się od delikatnego nalociku majonezu na korku,po roku jeżdzenia mógł założyć produkcję majonezu,zamiast płynu chłodniczego był sam majonezzaczyna się od minimalnego przecieku,który z czasem narasta,co ciekawe,olej na bagnicie czyściutki,tylko co jakiś czas musiał dolać do silnika,proponowałbym obserwować stan oleju na bagnecie jeśli olej nie jest zmętniały,jeśli jest,to coś nie jest tak,mnie osobiście to by zaniepokoiło,gdyz nigdy w żadnym silniku nie miałem majonezu,a robię 5 km tam i z powrotem,silniki nigdy nie osiągały temp.zimą powyżej 70 st c,latem trochę więcej,jeżdzę tylko dieslami,które do tego w korkach stygną i rozgrzewają się b.wolno,naturalnie Koledzy mogą mieć rację,ale lepie dmuchać na zimne,uszczelka pod głowicą,lub sama głowica,to też może być,ale łatwiej to wykucać po zachowaniu się samego ukł.chłodzenia,chłodniczka oleju to cichutki,,szkodnik,,gdy uszczelnienia zaczynaja puszczać.