[10 tys] Tani w utrzymaniu i dynamiczny

02 Kwi 2015, 08:33

Hm, Kirin, dane producenta pokazują niewielką różnicę pomiędzy 318i i 320i w E46, w rzeczywistości jest inaczej? Zgaduję, że R6 będzie bardziej elastyczny?
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

03 Kwi 2015, 15:13

kirin88 napisał(a):Pojeździł byś chociaż pół godz za kierownica bmw z R6 i na 100% zmienił byś zdanie

Wiesz,spalanie takiego silnika w gazie pewnie jest podobne tak jak wielu pisze/mówi ale nie zapominajmy że trzeba taki silnik jeszcze odpalić i przejechać troche na benzynie zanim sie nagrzeje więc:
-Po pierwsze więcej spali przy każdym odpaleniu wkońcu to 6 garów i musi tam wszędzie wtłoczyć to paliwo,
-Po drugie zanim się nagrzeje taki duży silnik jakim jest np. 2.5 to minie z pewnością troche więcej czasu prawda?
Musze się koniecznie przejechać R6,bardzo dużo osób zachwala te silniki więc pewnie coś w tym jest.
Znalazłem jeden filmik z porównaniem w "mini wyścigu" mojego silnika na lpg i E34 R6 170km

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


nie wiem jak to możliwe że e34 przegrało? Może było mocno zarżnięte?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

03 Kwi 2015, 16:08

To E34 chyba też na czterech cylindrach jechało. :lol: R6 szybko się nagrzewa. Nie oszukujmy się, R6 jest trochę droższe w utrzymaniu, ale niewspółmiernie do tego co oferuje. Mówię o R6 od 2.2 170 koni wzwyż, bo 2.0 150 koni to faktycznie dość drogo wychodzi w stosunku do osiągów, choć ma inne zalety R6.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Kwi 2015, 12:28

mateo199214 napisał(a):Wiesz,spalanie takiego silnika w gazie pewnie jest podobne tak jak wielu pisze/mówi ale nie zapominajmy że trzeba taki silnik jeszcze odpalić i przejechać troche na benzynie zanim sie nagrzeje więc:
-Po pierwsze więcej spali przy każdym odpaleniu wkońcu to 6 garów i musi tam wszędzie wtłoczyć to paliwo,
-Po drugie zanim się nagrzeje taki duży silnik jakim jest np. 2.5 to minie z pewnością troche więcej czasu prawda?
Musze się koniecznie przejechać R6,bardzo dużo osób zachwala te silniki więc pewnie coś w tym jest.
Znalazłem jeden filmik z porównaniem w "mini wyścigu" mojego silnika na lpg i E34 R6 170km https://www.youtube.com/watch?v=rHh2_AT5lcw nie wiem jak to możliwe że e34 przegrało? Może było mocno zarżnięte?


Z doświadczenia. Normalny kierowca normalnie jeżdżąc po prostu finansowo po kieszeni nie odczuje różnicy w spalaniu. Chyba, że ktoś skrupulatnie liczy każdą złotówke... ale takim bmw nie polecam.
Fakt jest też taki, że bmw ma najoszczędniejsze silniki 6 cylindrowe.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


posłuchaj... :mrgreen:
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

04 Kwi 2015, 12:55

Będę uparcie szukał 525i (192 KM) albo w ostateczności pogodzę się też z 520i (150 KM). Obowiązkowo LPG, bo zgaduję, że nawet przy mojej ekonomicznej jeździe wydatki na paliwo będą spore. Koniecznie też chcę mieć klimę i przynajmniej airbag kierowcy. Nie śpieszy mi się, zobaczymy co będzie się na Allegro pokazywać.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

04 Kwi 2015, 13:16

W E39 klima i 2x airbag + podstawowa elektryka to chyba standard
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Kwi 2015, 13:49

Kirin znam ten filmik,nieraz go oglądałem ładny jest ten dźwięk nie jest taki metaliczny jak w318i.
Wkręcanie na obroty pewnie też jest zupełnie inne.
Dlatego zastanawiam się cały czas czy nie będe za pewien czas sprzedawał swojej 318-tki żeby właśnie kupić coś z większym silnikiem.
Cały czas mi to chodzi po głowie.
E34 już trace nadzieje na znalezienie dobrego egzemplarza.
W moim wypadku lepiej byłoby kupić E34 a potem sprzedawać e46.
Ale czy za około 7 tys można coś znaleźć dobrego w benzynie i najlepiej 2.5?
Najlepiej to chciałbym troche kasy jeszcze dozbierać i sprowadzić z zagranicy nie tykane przez "polskich fachowców" e34 ale czy warto dać za takiego starocia taką kase?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993