06 Lut 2011, 21:56
Dużo zależy od tego na co trafisz... Jeżeli chcesz tani w utrzymaniu to chodzi Ci o paliwo czy części? Teoretycznie tańszy będzie diesel, bo mniej pali, ale większość nowych diesli w przypadku usterki pokazuje swoją kosztowną naturę. Z drugiej strony masz benzynę, która choć droższa to w przypadku napraw może być taniej, bo nie masz skomplikowanych układów wtryskowych, turbosprężarek etc.
Za 11 możesz kupić coś japońskiego - Toyota Corolla (E10 chyba się nazywa prod. 97-02). Masz silnik 1.6 16V 110KM. Japońskie jest raczej trwałe, więc jeżeli znajdziesz zadbany egzemplarz, który był w normalny sposób używany to będziesz miał przyjemny samochód, tylko jest on niestety trochę paliwożerny. Z drugiej strony jest jeszcze nowszy silnik 1.4 VVTi, który montowany był w nowszej Corolli, był chyba trochę bardziej oszczędny. Minusem Corolii jest średnioatrakcyjne wnętrze, ale samochód w tym wieku ma jeździć przede wszystkim.
Będąc jeszcze w temacie japończyków to jest w tych pieniądzach także Mazda 323. Samochód ładniejszy od Toyoty, produkowana w tych samych latach. Spalanie i osiągi w silniku 1.8 16V będą bardzo podobne do tych z Toyoty. Tutaj także trzeba znaleźć zadbany, niewytłuczony egzemplarz, który nie będzie sprawiał kłopotów.
Z europejskich aut jest Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, może jeszcze Fiat Bravo. Odradzam szukanie w tej cenie Golfa IV. Po pierwsze auta są już dość leciwe, po drugie bardzo wyjeżdżone, a ponadto Golfa lubią młodzi ludzie, którzy aut nie szanują, więc większość egzemplarzy jest znacznie sfatygowana.