29 Wrz 2011, 19:58
Zależy co rozumiesz poprzez słowo tuning.
Jeśli tuningiem ma być dla Ciebie dodawanie spojlera wielkości skrzydła do auta za 5k, jakieś kolorowe diody pod autem, jaskrawy kolor nadwozia - ogólnie przerost formy nad treścią i robienie "szybkiej i wściekłej fury" z taniego auta, to raczej Ci nie pomogę.
Natomiast jeśli chcesz zrobić wszystko wizualnie w dobrym guście, lekkie obniżenie zawieszenia, fajne felgi, lekko przyciemnione szyby, bez kolorowych nalepek i chcesz porobić z mechaniką. silnikiem, hamulcami, zawieszeniem, to szczerze polecam Hondy.
Szukacz czegoś 5d, więc odpada CRX. Zostaje nam Civic. Wersje hatch pomijam, mi osobiście się nie podoba. Do wyboru masz sedana i [dwudrzwiowe ale bardzo fajne] coupe. To drugie polecam szczególnie. Z silnikiem 1.6 VTEC auto ma 125KM i przy swojej masie, zbiera się lepiej od Eclipse w podstawowych wersjach. Sedan też ma ciekawe silniki.
Łatwość tuningu silników w tych autach, jest dziecinnie prosta. Silniki mają ogromny potencjał. System zmiennych faz rozrządów [VTEC] zwiększa moc i poprawia charakterystykę silnika. Przekładanie mocniejszych hamulców, czy części z zawieszenia ze sportowych modeli, np. Integry, też nie są problematyczne. Na rynku masa części zamiennych, poradników co i jak, no i rzesza ludzi znających się na tym, chętna do pomocy.
Przy okazji, są to dobre auta na pierwszy samochód.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"