Technika i nawyki za kółkiem

19 Sty 2015, 19:53

Nazwa tematu ogólnikowa, bo i pytania przeróżne. Zastanawiam się nad tym jak wygląda to u innych kierowców, a mianowicie:

1. Typowe obroty przy jakich zmieniacie bieg? Trzymacie się dziwnej metody dobierania biegu co do prędkości, której mnie uczono na kursie (20 km/h - 2 bieg, 30 km/h - 3 bieg, itd...). A może "niby" ekonomicznej metody zmieniania biegów przy 2 tys. obr./min.?

2. Na czerwonym wrzucacie luz, czy sprzęgło i pierwszy bieg?

3. Łapska za piętnaście trzecia, za dziesięć druga, jeszcze inaczej?

4. Jeździcie z otwartymi czy zamkniętymi oczami? :mrgreen:

5. Na zakręcie w lewo - trzymacie się prawej strony i ścinacie do środka, czy przejeżdżacie zakręt normalnie?

6. Czekacie aż samochód się rozgrzeje na jałowym, rozgrzewacie go po prostu delikatnie jadąc do momentu nagrzania się silnika czy ostro w palnik?

7. Na naprawdę sporych dołach jedziecie na jedynce, czy tylko i wyłącznie dwójka?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

20 Sty 2015, 02:23

1. Około 2500 obr/min.
2. Luz, szkoda sprzęgła.
3. Dwadzieścia po siódmej (czy jakoś tak, po prostu ręce w miarę luźno)
4. Czasami mrugam, ale ogólnie z otwartymi. :D
5. Ścinam ile się da. (oczywiście zachowując rozsądek)
6. Od razu jadę, jednak staram się jak najekonomiczniej, dopóki silnik jest na ssaniu. Gdybym go nie miał, jeździłbym po prostu normalnie, jak ludzie jeżdżą. :wink:
7. Tak, na półsprzęgle.
Ideozaklad296
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Volksvagen Polo III
Silnik: 1.0 MPI 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Sty 2015, 16:08

Hmm... Proponuję Ci zajrzeć na: [link reklamowy]. Zoptymalizujesz swoją jazdę i wyeliminujesz nawyki : )
Ostatnio edytowany przez ArteK, 24 Sty 2015, 11:31, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Link reklamowy został usunięty. Proszę odpowiadać konkretnie na zadane pytania.
MichalWendora
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 13 08 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru Impreza WRX
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Sty 2015, 22:03

Jadąc tak jak się czuję najpewniej, gwarantuję że jeżdżę bezpiecznie. Siedząc jak na prawku uczą było mi bardzo niewygodnie, a chyba najważniejsza jest wygoda podczas jazdy, czyż nie?
A z tym ścinaniem nie napisałem że zjeżdżam aż na lewy pas, także spokojnie. :)
Ideozaklad296
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Volksvagen Polo III
Silnik: 1.0 MPI 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Sty 2015, 23:23

1. max obroty - zmiana biegu
2. sprzęgło + pierwszy bieg = szybszy start na zielonym
3. lewa ręka na kierownicy gdzie popadnie + prawa na lewarku biegów = szybsza zmiana biegu
4. zamykam , nie patrzę , byle do przodu
5. tnę jak najbardziej się da
6. od razu but, szkoda czasu
7. trójka i gaz w podłogę , im szybciej tym mniej czuć dziury :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4855
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Wrz 2016, 11:00

1. Zależy, najczęściej przy 3000 obrotów. Jeżeli się spieszę, to przy 6,5 tysiąca obrotów zmieniam bieg dopiero.

2. Najczęściej luz. Chyba, że wiem, że na tym skrzyżowaniu szybko zielone następuje, to sprzęgło + pierwszy bieg.

3. Jedną ręką kieruję, prawą albo lewą. Zależy, którą mi wygodniej.

4. Z przymrużonymi. 8)

5. Normalnie

6. Odpalam i jadę normalnie. Nie czekam, aż się rozgrzeje. Normalna jazda.

7. Wrzucam dwójkę i samochód sam jedzie bez gazu, w zupełności wystarcza. Ja ewentualnie robię manewry, aby ominąć dziury wtedy.
prezydent
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 25 07 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Laguna 3
Silnik: 2.0 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa jakość aut poflotowych *
    Zmienia się rynek aut poflotowych i poleasingowych. I są to widoczne zmiany na lepsze. Coraz łatwiej znaleźć wśród takich aut oferty atrakcyjne pod każdym względem. Jeszcze nie tak dawno oferta samochodów pokontraktowych ...

21 Paź 2016, 08:01

1.przy ok 2500 obr.
2.jak stoję pierwsza na światłach to na sprzęgle :oops: a jak przede mną ktoś jest to na luzie
3.różnie :mrgreen:
4. :mrgreen: przeważnie z otwartymi
5..normalnie.
6.W sumie jadę normalnie, ale nie szaleje
7.jeżeli nie mam możliwości ich minąć, i są na prawdę spore to na jedynce.
karolina1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 12 2015
Auto: Renault Laguna II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Lis 2016, 19:48

1. Przy 2500 obr (staram się na słuch zmieniać).
2. Również jak pierwszy to na sprzęgle... a tak to na luz..
3. Różnie :mrgreen:
4. Zamknięte, znam te trasy na pamięć :naughty:
5. Na ręcznym :mrgreen:
6. Na zimnym bez pałowania :/ diesle tego nie lubią..
7. Na jedynce, szkoda mi zawieszenia..
Olejzgrzyba
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Düren/Kalisz
Prawo jazdy: 01 08 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Clio IV
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014