Temperatura cewki

22 Paź 2020, 11:35

Witajcie, od pewnego czasu zmagam się z szarpaniem i nierówna praca mojej corsy D 1.6 turbo. Została zmieniona mapa i wykonana diagnostyka podczas jazdy i na postoju. Niestety nic to nie dało, a diagnostyka nie wykazała żadnych problemów z silnikiem. Wszystko zaczęło się dziać po wymianie rozrządu, świec oleju i filtrów. Zamieniliśmy nowe świece na stare ale też nic to nie pomogło. Jedyny trop który zauważyliśmy to po wyciągnięciu listwy cewki, 2 cewki były ciepłe, 3 chłodniejsza, a 4 chłodna, czy tak powinno być?
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

22 Paź 2020, 18:28

NIe powinny się za bardzo różnić temperaturami. Ale zmierz ich rezystancję. Zimna cewka ( czyli taka po np. całonocnym postoju ) powinna mieć na obwodzie pierwotnym 0,5 do 2 ohm, a na obwodzie wtórnym 8 do 19 ohm ( zależy od temp. jaka jest na zewnątrz ). Jak cewki się grzeją, to świadczy to o tym, że mają wewnętrzne zwarcie. Może to być zwykła eksploatacja, a może to być problem z kablami, świecami, modułem zapłonowym w sterowniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Paź 2020, 18:32

U mnie właśnie taka różnica w temp cewek była po przejechaniu 6km, do mechanika. Swiece nowe sprawdziliśmy jak wyglądają po przejechaniu 400km i mają czarny nalot, suchy, czyli coś z mieszanką. Końcówkę wydechu również mam czarna, aż na zderzaku to jest. Sonda pracuje dobrze. Auto było u elektromechanika na zmianie mapy, ponownej adaptacji, wykonaniu diagnostyki i stwierdził że mu żadnego błędu nie wywaliło. Moje auto chyba nie ma kabli wn, cewki znajdują się na podłużnej listwie.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

26 Paź 2020, 00:19

Ciemny, suchy nalot na świecy oznacza, że świeca jest za zimna, czyli źle dobrana do silnika. A jeżeli jesteś pewny, że świeca jest dobrana prawidłowo, to będzie to zły skład mieszanki, przez źle pracującą sondę. Inna przyczyna, to jak masz LPG, to jest źle wyregulowana instalacja LPG. Kolejnym powodem może być brudny filtr powietrza lub zanieczyszczony dolot.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Paź 2020, 10:49

LPG nie mam, sonda pracuje prawidłowo, przynajmniej według wskazań komputera. Filtr powietrza ostatnio wymieniany, przepływka czyszczona, świece pasują do samochodu, dobierane poprzez Vin. U mnie najprawdopodobniej winowajcą jest źle ustawiony rozrząd, będę musiał zawieź samochód do mechanika i niech kombinuje gdzie popełnił błąd
Heli
Początkujący
 
Posty: 97