Tdi szarpie i nie przyśpiesza

21 Paź 2020, 23:11

Witam golf 4 1.9 tdi 90km .Dziś pierwsza taka sytuacja mnie spotkała .Na każdym biegu przy przyspieszaniu szarpanie silnikiem skaczące obroty i utrata mocy , przy mocniejszym wciśnięciu gazu dziwny dzwięk silnika.Po wyjęciu czujnika od przepływomierza objawy ustaja ale też i moc nie jest ta sama co zawsze .Dodam że wymieniałem filtr powietrza dzień wczesniej ale nie wiem czy to cokowiek miałoby wpływ na to .
straznik
Nowicjusz
 
Posty: 34

23 Paź 2020, 20:46

Sprawdzałeś filtr paliwa?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Paź 2020, 15:26

Wymieniany w grudniu 19r. Mann. Od tamtej pory 6 tys. km
straznik
Nowicjusz
 
Posty: 34

24 Paź 2020, 16:04

A jaki masz silnik,z pompą rotacyjną,czy z pompowtryskiwaczami,o ile pamiętam obydwa miały 90 KM.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Paź 2020, 17:52

PhantomASA1 napisał(a):o ile pamiętam obydwa miały 90 KM.
oj chyba nie masz racji, pompowtrysk miał 115 koni najsłabszy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16535
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Paź 2020, 20:14

Oj,chyba jednak mam,sprawdziłem,pompowtryski---od 2005 r 75KM,od 99 r 90KM,od 2000 r 101KM,od 2000 105 KM,od 98 115KM,od 2000 130KM,150KM,od 2004 160 KM,ogólnie,w różnych modelach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Paź 2020, 20:23

Zapytałem,gdyż już przekonałem się,ze np.do Mercedesa W210 montowano też takie silniki diesla,które nie są ujęte w żadnym katalogu,a szły na rynek tylko włoski.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Paź 2020, 07:21

Mój silnik jest na pompie wtryskowej , jutro założę nowy przepływomierz i zobaczę czy będzie poprawa, narazie jeździ na starym przepływomierzu ale z mocą jest tak jakby ok. 60KM. Jeśli wogóle on jest do wymiany bo kilka lat temu też padł ale nie było takich skoków obrotów tylko sama utrata mocy tak jak w tej chwili mam.
straznik
Nowicjusz
 
Posty: 34

25 Paź 2020, 11:20

Podejrzewam,iż problem moze leżec w samej pompie wtryskowej,tam jest elektroniczny regulator dawki paliwa oraz momentu wtrysku,naturalnie to ostatnie ogniwo w układzie jakie można podejrzewać,gdyż takie rzeczy w tych pompach zaczynaja się dziać dopiero po 500 tys km przebiegu,jeszcze pytanie,jaką masz tam pompkę wstępną?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Paź 2020, 18:14

Zakupiłem używany przepływomierz i moc powróciła , żadnych skoków obrotów i szarpań ...zobaczymy na jak długo będzie.Dzięki!.
straznik
Nowicjusz
 
Posty: 34