Temperatura w Golfie II??

21 Lut 2009, 14:17

Witam jaka powinna być temp. silnika w golfie II. A dokładniej jak wskazówka powinna wskazywać??
Mi wskazówka po kilku, kilkunastu (w zależności od temp. na zewnątrz) minutach jazdy jest w połowie `na diodzie` lub 1-2mm poza połową. Czy to odpowiedni wykaz??
sever321
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 70
Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
Prawo jazdy: 18 11 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis T22
Silnik: D-4D 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • 21 Lut 2009, 14:33

    Generalnie w każdym aucie przy prawidłowo nagrzanym silniku, wskazówka powinna być po środku skali. Jeżeli u Ciebie tak jest to wszystko w porządku ;)
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    21 Lut 2009, 14:40

    Najpierw temp. powinna podejść do około 90* a później utrzymywać się w okolicy 50* do 70*-zależy to od czujnika temp jaki ma zakres działania i ponownie podejś w okolice 90*
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    21 Lut 2009, 16:19

    ok. A jak to wygląda na wskaźniku w Golfie II?? Bo u mnie i tak jak dojdzie do połowy to cały czas się tak utrzymuje.
    sever321
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 70
    Miejscowość: Kwidzyn/Bydgoszcz/Czersk
    Prawo jazdy: 18 11 2004
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Toyota Avensis T22
    Silnik: D-4D 2.0
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    21 Lut 2009, 16:25

    Nie bardzo rozumiem po co temperatura po dogrzaniu miałaby być 50 stopni? Przecież silnik się nagrzewa i ta temperatura powinna pozostać stała, czyli w połowie skali
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    21 Lut 2009, 16:44

    W moim Golfie w temperaturze powietrza, która teraz panuje, a wiec ok. 0*C, wskazówka termometru nie wychodzi poza to szare pole które jest na początku wskaźnika. Z tym że mój Golf ma mały silnik (1.3), a więc wytwarza mało ciepła i dlatego nie może sie dogrzać w mrozy. Jeżeli wskaźnik temperatury jest mniej więcej w połowie to powinno być wszystko ok. Kiedy się ociepli i temperatura silnika wzrośnie, to wtedy będziesz miał powód do zmartwień :) Póki co możesz spokojnie jeździć :)
    marky85
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 28
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czym tak naprawdę jest tuning samochodów?
      Zakup nowego samochodu to dla wielu osób bez wątpienia ważne wydarzenie. Dla każdego oznacza ono jednak co innego. O ile dla większości z nas nowy samochód to po prostu środek transportu do pracy, sklepu czy ...

    21 Lut 2009, 21:18

    Temp. nie może pozostać stała w samochodzie bo jaką role spełniałby termostat?- a jego rolą jest nie dopuscić do przegrzania silnika i jego wychłodzeniu i dlatego jego pierwsze otwarcie następuje przy 90* i zamykanie się w okolicach 50* później w czasie jazdy pracuje w tym zakresie.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    21 Lut 2009, 21:36

    Zadam to samo pytanie: po co termostat skoro silnik nie utrzymuje stałej temperatury pracy? Przecież temperatura 50 stopni w silniku benzynowym to stan niedogrzania, a rolą termostatu, jak i całego układu chłodzącego, jest najpierw rozgrzanie silnika (mały obieg), a następnie utrzymanie stałej temperatury podczas pracy silnika (duży obieg - chłodzenie). Jeśli tak nie jest to coś źle funkcjonuje
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    21 Lut 2009, 21:51

    A więc podsumowując nasze wypowiedzi jesli temp podchodzi wam do połowy a przeważnie wskazuje ona 50* silnik jest nie dogrzany.
    A jeszcze jedno pytanie może za mało robicie km i silnik nie jest wam wstanie się dogrzać do odpowiedniej temp albo tak jak pisał kolega coś jest nie tak z układem chłodzenia-może to być np. termostat.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    22 Lut 2009, 12:55

    Prawidłowo powinno wyglądać to tak - jak uruchamiamiamy zimny silnik,to termostat jest zamknięty,czyli jest właczony mały obieg cieczy chłodzącej.Prawidłowo termostat powinien zacząc się otwierać przy temp. około 82 stopniach.Pełne otwarcie termostatu powinno być w temp. 96 do nawet 102,103 stopnie.Wentylator chłodnicy powinien się włączyć,gdy temp. cieczy chłodzącej w miejscu,gdzie jest czujnik włączający wentylator osiągnie 93 -97 stopni.Wszystko to zależy od samochodu i układu sterowania prędkościami wentylatora(małą i duża prędkosć).
    W samochodach z klimatyzacją są dwa wentylatory i jeden z nich jak się włączy klimę pracuje praktycznie cały czas.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000