Terenówka do 15 tys zł

21 Gru 2009, 13:28

leon zet napisał(a):Jest teraz taka akcja "Cała Polska czyta dzieciom (neo)"
:mrgreen:


to dawaj mi tu jakiegoś :mrgreen: ja już mu poczytam... tylko czy będzie chciał słuchać ? :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

22 Gru 2009, 21:22

a co myślicie o jeepie gc 4,0 1996 r
albo o fordzie explorerze 4,0 ohv 1996r które z nich jest lepsze i wytrzymalsze i ma mniejsze spalanie :lol:
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

22 Gru 2009, 21:36

piotrekk1984 napisał(a):a co myślicie o jeepie gc 4,0 1996 r
albo o fordzie explorerze 4,0 ohv 1996r które z nich jest lepsze i wytrzymalsze i ma mniejsze spalanie :lol:
obydwa są duże i hamerykańskie explozja ciutke przestronniejsza ;) obydwa się psują jak amerykańce z końca ubiegłego stulecia i obydwa palą bardzo dużo nawet jak na standardy terenówek :mrgreen:
ogólnie GC bym szukał 5,2V8 :mrgreen: a explozji w dobrym stanie o co bardzo trudno :???:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Gru 2009, 22:03

pocieszny napisał(a):
piotrekk1984 napisał(a):a co myślicie o jeepie gc 4,0 1996 r
albo o fordzie explorerze 4,0 ohv 1996r które z nich jest lepsze i wytrzymalsze i ma mniejsze spalanie :lol:
obydwa są duże i hamerykańskie explozja ciutke przestronniejsza ;) obydwa się psują jak amerykańce z końca ubiegłego stulecia i obydwa palą bardzo dużo nawet jak na standardy terenówek :mrgreen:
ogólnie GC bym szukał 5,2V8 :mrgreen: a explozji w dobrym stanie o co bardzo trudno :???:

to lipa
a co może terrano/maverick albo pathfinder
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

22 Gru 2009, 22:31

piotrekk1984 napisał(a):to lipa
a co może terrano/maverick albo pathfinder
jak terrano to tylko z silnikiem TD27T :wink:
a pathfinder to SUV najzwyklejszy tylko duży ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Gru 2009, 13:33

a coœ takiego jak discavery lub range rover ile to łyknie v8 to chyba ponad 20 l lpg
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

23 Gru 2009, 14:10

piotrekk1984 napisał(a):a co� takiego jak discavery lub range rover ile to łyknie v8 to chyba ponad 20 l lpg
zależy od nogi ale ile wlejesz tyle zje :mrgreen: RR klasik z V8 fajna sprawa :)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Gru 2009, 19:23

pocieszny napisał(a):
piotrekk1984 napisał(a):a co� takiego jak discavery lub range rover ile to łyknie v8 to chyba ponad 20 l lpg
zależy od nogi ale ile wlejesz tyle zje :mrgreen: RR klasik z V8 fajna sprawa :)

tylko z jakim silnikiem 4,0 4,6
ale wydaje mi się z częściami nowymi lipa i że będzie to więcej pić od jeep GC
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

24 Gru 2009, 08:50

piotrekk1984 napisał(a):
pocieszny napisał(a):
piotrekk1984 napisał(a):a co� takiego jak discavery lub range rover ile to łyknie v8 to chyba ponad 20 l lpg
zależy od nogi ale ile wlejesz tyle zje :mrgreen: RR klasik z V8 fajna sprawa :)

tylko z jakim silnikiem 4,0 4,6
ale wydaje mi się z częściami nowymi lipa i że będzie to więcej pić od jeep GC
z częściami nie ma problemu a czy będzie palić 23 czy 27l LPG to co to za różnica?? :mrgreen:
ja na stacji przestałem zwracać uwage na to czy ropa jest po 3.60 czy po 3.90 bo i tak to znaczenia nie ma :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Gru 2009, 14:35

Ponieważ nie zauważyłem powitalni, a jest to mój pierwszy wpis WITAM WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW 4x4.
Teraz do rzeczy.
piotrekk
Po 1 wpisie w temacie widać, że masz pewne preferencje, które ujawniłeś później. Kompletnie nie bój się Granda. Mimo, że zalecane silniki to 5,2 lub 5,9, to 4,0 też daje sobie radę. Silnik doskonale znosi LPG i w zestawieniu z automatem jest niemal nie do zajechania. Nie można tego powiedzieć o V8 LR, który mimo mniejszej pojemności spala nieco więcej. Na dodatek uchodzi za jeden z bardziej awaryjnych silników LR, czyli marki uchodzącej za jedną z najbardziej awaryjnych wśród aut terenowych.
Jeep czy Ford? Tutaj doradzić jest nieco trudniej. Ja nie miałem tego dylematu, ale Ford ma również swoich zwolenników. Nieco trudniej dostępne części i nieco droższe. Za dużo o nim nie napiszę, bo nigdy nie byłem nim zainteresowany.
Jeep GC bardzo komfortowy, bogato wyposażony o dość dużych możliwościach terenowych, podatny na motanie dzięki dość prostej konstrukcji zawieszenia. Przy jeździe o jakiej piszesz zmieścisz się w 20 l. Nie jest jednak łatwo znaleźć przyzwoity egzemplarz, choć chyba łatwiej niż Forda.
Jeśli się zdecydujesz na GC szukaj skrzyni 242, czyli z Full Time, która umożliwia jazdę z napędem po czarnym.
Pozdrawiam
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

27 Gru 2009, 18:23

ale z tego co wiem to jest lepszy grand z rozłanczanym napędem osi przedniej a nie z wiskozą
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

27 Gru 2009, 19:32

piotrekk1984 napisał(a):ale z tego co wiem to jest lepszy grand z rozłanczanym napędem osi przedniej a nie z wiskozą
lepszy nie lepszy
reduktor z part time`m teoretycznie jest wytrzymalszy, natomiast full time da ci możliwość bardziej komfortowego porusznia się po asfalcie w różnych warunkach.
@ textor oczywiście 4,0 jest jednym z najlepszych silników jakie Jeep w ogóle wypuścił ;) aczkolwiek jazda z V-ką to zupełnie inna bajka :mrgreen: wszyscy wiemy że silniki w jeepie są najmocniejszą stroną tego ayta ( no może nie 2.5 produkcji VM :mrgreen: ) jedyną zaletą 4.0 w GC jest lepszy automat ;) natomiast najgorszą jak w większości jeepów niestety są mosty i elektronika :???:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Gru 2009, 19:32

O tym właśnie piszę. W Grandzie występują 3 skrzynie rozdzielcze.
1.Quadra-Track (z wiskozą w centralu) o przełożeniach 4H, N oraz 4LO (z reduktorem)
2.Selec-Track - (z możliwością odłączenia przodu) o przełożeniach 2WD (bez przodu), 4PT (przód na sztywno), 4FT (jazda również po czarnym), N, 4LO (reduktor).
3.Command-Track - o przełożeniach 2H,4H,N,4L. Po drodze utwardzonej jedynie 2H.
Dodatkową zaletą jest możliwość załączania przodu w czasie jazdy przy dowolnej prędkości (za wyjątkiem LO) oraz Trac-lok czyli hamulec poślizgowy w tylnym moście.
Rodzaj skrzyni rozdzielczej można rozpoznać nawet ze zdjęć po wyświetlaczu obok lewarka skrzyni.

[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 18:46 ]
Tak masz całkowitą rację. Jeśli jednak auto nie było używane w cięższym terenie i piotrekk też nie ma zamiaru go tam używać to mosty spokojnie wytrzymają z cywilnym ogumieniem. Przy zastosowaniu kół 32" i więcej most niestety należałoby zmienić na mocniejszy. Jeśli chodzi o elektrykę, to jest to bolączka wszystkich amerykanów, ale nie tylko. Notorycznie siada podgrzewanie foteli (przepalanie kabli od maty - naprawa niedroga), tylna wycieraczka, tempomat i inne bzdety (niestety te auta mają po kilkanaście lat). Jeśli jednak ktoś dba to nie ma z tym większych problemów. W wielu autach terenowych te rzeczy się nie psują, bo one ich nie posiadają. :razz:
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

28 Gru 2009, 17:25

słyszałem że przy delikatnej jeździe można zejść GC 4,0 do 15l lpg czy to prawda czy tylko takie gadanie wiem to od fana marki jeep który posiada Wranglera i granda tylko że 2003
piotrekk1984
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Przemyśl

29 Gru 2009, 12:22

piotrekk1984 napisał(a):słyszałem że przy delikatnej jeździe można zejść GC 4,0 do 15l lpg czy to prawda czy tylko takie gadanie wiem to od fana marki jeep który posiada Wranglera i granda tylko że 2003
w starym cziroku na asfalcie 16 to była norma (automat)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)