Terenówka do 150 tyś

15 Lis 2010, 17:01

Na tej samej zasadzie jest też oparty 4matic w Mercedesie(przynajmniej tych osobowych).
Stały napęd z symetrycznym rozdziałem mocy(w zależności o modelu pół na pół lub lekko faworyzujący tylną oś).
Także argument, że jest gówniany na tle Subaru jest nie na miejscu.
Podobnie w przypadku Audi gdzie poza modelami A3 i TT cała reszta gamy w wersjach quattro ma stały napęd AWD.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lis 2010, 18:22

MajkPZM napisał(a):Najlepszy napęd to napęd symetryczny na wszystkie koła, z takim samym rozdziałem mocy. Taki ma subaru.
Napęd na wszystkie koła z takim samym rozdziałem mocy to może Ci tylko dać auto z centralnym mechanizmem różnicowym zablokowanym (lub bez niego) oraz pełne blokady przodu i tyłu i wtedy będziesz mieć prawdziwy napęd 4x4 z równomiernym rozłożeniem mocy na wszystkie koła :wink:
@Pocieszny nie porównuj Subaru do Land Cruisera... Do Subaru nawet 31" nie wejdzie, chyba że na kobyłkach i z mega podcięciami :mrgreen:
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lis 2010, 18:44

tu nie chodzi o porównanie tylko o to "prawdziwe" 4x4, ciekawi mnie, w którym momencie subarynka daje moc na wszystkie 4 koła :wink: sory ale nie ma takiego momentu,
prawdziwe jak piszesz 4x4 ma jedynie auto z blokadami przedniej i tylnej osi do tego blokadą centralnego dyfra (jeśli w ogóle takowy posiada) i wtedy po zapięciu wszystkich blokad mamy prawdziwe 4x4 w każdym innym wypadku to jest najwyżej 4x2 a w większości 4x1 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Lis 2010, 18:50

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
ja bym ci polecał to
james00796
Początkujący
 
Posty: 192
Miejscowość: Prokowo

15 Lis 2010, 18:58

Pathfinder fajny ;) no i jeden z zacniejszych Nissanowskich silników (a nei żaden Renault jak w nissanie ostatnimi czasy bywa)
choć wizualnie bardziej podoba mi się Xterra :wink: ale to już zupełnie navarka z budą :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Lis 2010, 21:03

I całkiem podatny na motanie...sztywnych to on nie ma ale chociaż rama pozostała :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny uBox - samochód generacji Z
    Toyota i zespół studentów Uniwersytetu Clemson przedstawili uBox, samochód koncepcyjny zaprojektowany z myślą o młodych właścicielach start-upów. Współpraca uczelni z dużym partnerem biznesowym ...

15 Lis 2010, 21:26

Jasiek90 napisał(a):Na tej samej zasadzie jest też oparty 4matic w Mercedesie(przynajmniej tych osobowych).
Stały napęd z symetrycznym rozdziałem mocy(w zależności o modelu pół na pół lub lekko faworyzujący tylną oś).
Także argument, że jest gówniany na tle Subaru jest nie na miejscu.
Podobnie w przypadku Audi gdzie poza modelami A3 i TT cała reszta gamy w wersjach quattro ma stały napęd AWD.

Daj pan spokój. 4matic to wszystkie dyfry otwarte a moment rozdzielany jest poprzez przyhamowywanie kół pozbawionych trakcji...

[ Dodano: 15 Listopad 2010, 20:27 ]
pocieszny napisał(a):tu nie chodzi o porównanie tylko o to "prawdziwe" 4x4, ciekawi mnie, w którym momencie subarynka daje moc na wszystkie 4 koła :wink: sory ale nie ma takiego momentu,
prawdziwe jak piszesz 4x4 ma jedynie auto z blokadami przedniej i tylnej osi do tego blokadą centralnego dyfra (jeśli w ogóle takowy posiada) i wtedy po zapięciu wszystkich blokad mamy prawdziwe 4x4 w każdym innym wypadku to jest najwyżej 4x2 a w większości 4x1 :mrgreen:

Dasz sobie ręke uciąc, że Subaru nie dysponuje szperami:)?
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

15 Lis 2010, 23:29

szpera to nie 100% blokada i żadne nowe subaru w serii nie ma 100% blokad (oprócz starych jak wspomniane wcześniej Libero) a rozmawiamy o nowych samochodach i w subaru sory ale nie ma blokad, a szpery seryjne to ja i w Golfie III syncro miałem więc żaden cymes :mrgreen:
i serio nie ma możliwości fizycznej żeby subaru rozdzielało moc na wszystkie 4 koła na raz, czyli idea "prawdziwego 4x4" jest w tym wypadku niestety nietrafiona

obesne samochody niestety nie mają już normalnych rozwiązań naprawialnych przez kumatego mechanika, nowe auta niestety do serwisowania potrzebują komputera :mrgreen:
BTW jak pewnie już wiesz za chwile nie będzie już w ogóle subarynek w wersji WRC więc nawet nie będzie można powiedzieć że teraz można dostać ostatnie z nie calkiem wolnymi dyframi :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lis 2010, 14:45

prawdziwego 4x4



To jest pojęcie względne. Nie ma czegoś takiego jak definicja prawdziwego 4x4 bo wszystko tak naprawdę zależy od potrzeb. Potrzebujesz samochód do przeprawy przez bagna to najlepsze są konstrukcje rama + całkowicie mechaniczny napęd 4x4 z manualnymi blokadami i reduktorem, który naprawdę mocno skraca przełożenie. W takim układzie układ napędowy działa tylko w terenie. Po asfalcie masz RWD.
Potrzebujesz auta, które będzie świetnie jeździć po asfalcie wykorzystując zalety przenoszenia napędu na wszystkie koła, a jednocześnie chcesz zapewnić korzystne właściwości zjeżdżając na nieutwardzone drogi to bierzesz stały napęd na cztery koła. Żeby go zrealizować to gdzieś te wszystkie różnice prędkości obrotowych trzeba niwelować. Z pomocą przychodzą takie układy jak Subaru czyli centralny dyfer z LSD. Jeszcze inni wybierają napęd, który dołącza sie tylko w sytuacji gdy FWD nie daje sobie rady. Tutaj Haldex wiedzie prym i jego ostatnie generacje są już bardzo dopracowane i przez wielu uważane za lepsze od wiskozy. Szczególnie, że z pomocą elektroniki możemy z takiego układu zrobić stały napęd na 4 koła. '

A ilość szper i ich rozwiązania konstrukcyjne nie świadczą zupełnie o tym czy to prawdziwe 4x4 czy nie. To również zależy od potrzeb i od celu jaki sobie postawił producent.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

16 Lis 2010, 15:09

A to co terenówki nie mają centralnych dyfrów żeby po asfalcie z napędem na 4 łapki jeździć? :mrgreen: Masz dyfer to jeździsz, a takie jak Patrol Y60 K260, Samurai i tym podobne nie mają, bo to czego nie ma nie popsuje się 5000km od domu w srodku lasu z niedźwiedziami na Rosyjskim zadupiu :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lis 2010, 15:41

No ale chyba opcja "RWD" na asfalcie jest jednak lepsza.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

16 Lis 2010, 15:51

kwestia sporna, ilu użytkowników tyle zdań,
na pewno oszczędniejsza, jeśli jeszcze mamy odpinaną przednią oś,
są też reduktory(mechaniczne) gdzie możesz sobie wybrać RWD FWD lub 4WD (oczywiście z centralnym dyfrem z możliwością blokady)
napęd RWD jest po prostu najprostszy i najmniej awaryjny, dlatego w terenówkach najczęściej stosowany
centralny dyfer jest też szeroko stosowany, TLC Land Rover, Mitsubishi, Jeep, Honker, Niva :mrgreen:
przy czym prawie każdy proucent oferuje pojazdy z centralnym ale na specjalne życzenie klienta oferuje też bez, wiadomo do ciężkiej pracy to się nie nadaje a czego niema to się nie psuje :wink:
na czarnym asfalcie nie ma to żadnej różnicy, czy mamy klasyczny reduktor czy też z centralnym (pomijając spalanie i ilość pracujących części i większy promień skrętu aut z centralnym)
na śliskim ma o tyle że z centralnym dyfrem masz większe możliwości manewru (na przemienne suche i mokre/oblodzone odcinki), aczkolwiek w cięższych warunkach nie ma to znaczenia :wink:

w tym naszym przyczepianiu nie chodzi bynajmniej że subaru ma zły napęd, tylko o szafowanie sloganem prawdiwe 4x4 :wink: co jest jawnym przekłamaniem marketingowym :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Lis 2010, 18:30

Chłyt marketingowy :mrgreen: :mrgreen: Seryjne auto z prawdziwym 4x4 to może mieć Mercedes G ponieważ ma dwie lub trzy pełne blokady :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lis 2010, 19:16

Nie ma w tym zadnego chłytu marketinogowego. Subaru swoj napęd nazywa S-AWD. Czyli symetryczny, a AWD to napęd który stale napędza wszystkie koła. A tan jest symetryczny bo i przednia i tylna oś dostaje taką samą moc i jest AWD bo jest na stałe zapięty.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

16 Lis 2010, 22:31

to jest wielki chłyt martetindody :mrgreen:
ponieważ azaliż iż gdyż, rozdzielenie napędów nawet symetrycznie na przód i tył nie osnacza napędzania wszystkich 4 kół na raz, jedynie jedno z przodu i jedno z tyłu :wink: posiadając jakąkolwiek blokadę masz dodatkowe "napędzanie" 2 koła w osi przez upośledzenie pracy dyferencjału, przodu się w samochodach cywilnych (innych niż terenowe) nie spina ze względu na bezpieczeństwo ;) po innemu auto przestaje skręcać ;) no chyba że blokada przestaje działać podczas skrętu, (klasyczne LSD to potrafi) ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)