Terenówka do 150 tyś

16 Lis 2010, 23:14

Prawdziwe 4x4 jest tylko w sytuacji gdy wszystkie mechanizmy różnicowe są poblokowane a moc trafia w takiej samej proporcji na wszystkie koła, S-AWD czy inne wynalazki na LSD nie są już prawdziwym napędem 4x4 gdyż nie są w stanie rozłożyć tak mocy i momentu który w tym przpadku jakby pływał pomiędzy kołami poszczególnych osi bo nawet rozkładając napęd pomiędzy przód i tył w stosunku 50%-50% nie rozłoży napędu pomiędzy koła w stosunku 50%-50% koniec i .
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lis 2010, 18:27

Nie czuję się na siłach, żeby dyskutować o różnicach w nazewnictwie 4x4/AWD/Quattro. Prywatnie dzielę napędy "łopatologicznie":
1. Dołączane manualnie - samochody terenowe - napęd działa "informatycznie", 0-1: stale na 2 koła, przełączam i mam napęd na 4, nie nadający się na drogi utwardzone - niskie skomplikowanie konstrukcji, najbardziej "toporny", ale i najsprawniejszy w terenie;
2. Stały napęd 4 kół - auta, w których napęd jest realizowany na 4 koła w sposób ciągły (w różnych proporcjach), z centralnym dyferencjałem, który umożliwia jazdę po wszelkich typach dróg - drogi w projektowaniu i produkcji, a także -niestety- w utrzymaniu (waga, obsługa, zużycie paliwa), ale najbardziej przewidywalny na drodze;
3. Napęd na 4 koła dołączany automatycznie - hydraulicznie, elektrycznie - w przypadku wykrycia uślizgu kół jednej osi, dołączana jest druga oś - wadami jest opóźnienie i "nieprzewidywalność", największą zaletą zaletą zużycie paliwa. Ten napęd raczej - wg mnie - pomaga podczas podjazdów w górach, a jego wpływ na bezpieczeństwo jazdy jest dla mnie dyskusyjny ("niespodziewane" dołączanie nie pozostaje bez wpływu na prowadzenie). Obiektywnie należy jednak stwierdzić, że jest coraz lepiej dopracowany
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

17 Lis 2010, 22:41

ciut się mylisz,
w każdym samochodzie terenowym jak i innym posiadającym dyferencjał na osi napędowej ciągnie jedno koło (to które ma lżej) czyli w terenówce posiadającej wolny dyfer (nie mającej blokady) jadącej na "tyle" czyli tzw 4x2 po prawdzie ciągnie 1 koło, tak samo w samochodach szosowych czy to quattro czy z haldeksem czy inne AWD pracuje tylko jedno koło na osi, przy czym w autach z centralnym dyfrem rozłożenie napędu nie zawsze jest 50/50 zwykle przeważa 1 oś,
a czy rozłożenie napędu masz rozwiązane na zasadzie komputera, i serowanie nim hydrauliki, pneumatyki czy innego rodzaju to nie ma najmniejszego znaczenia, znaczenie ma tylko w jaki sposób jest to sterowane, jedne rozwiązania są prostsze (przyhamowywanie koła w uślizgu) inne skomplikowane (zwiększanie oporu w dyferencjale) ale żadne nie są idealne, i tak po prawdzie to Twoje "prawdziwe 4x4" z subaru to nic innego, jak napędzanie jednego koła z przodu jednego z tyłu a w razie dużego uślizgu przekazanie części mocy na drugie koło, przez częściowe zwiększenie oporu na dyferencjale, co ma się ni jak z rzeczywistym napędem 4x4 przy którym cywilnym autem nie byłbyś w stanie zakręcić, nie mówiąc już o slalomie, ewentualnie konstrukcja by nie wytrzymała i zrobiło by się jedne wielkie BUM :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Lis 2010, 22:54

No i wszystko w temacie :mrgreen: I dla tego ze 100% blokadami się nie skręca :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lis 2010, 13:53

Możesz za tą kwotę zakupić :
Porsche Cayenne (używane)
Bmw X5 (używane)
Mitsubishi Pajero (nowe)
Audi Q7 (używane)
Volvo XC 90 (prawie nowe gdyż ceny zaczynają sie od 189 tyś.)
Lexus Rx (używany)
JEst dużo opcji :P ;)
Mrfile4
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Nadarzyn
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów
    Co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny? OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2. Jest to standard obowiązujący w samochodach i pozwalający na podłączenie urządzenia ...