Terenówka do 20 k

09 Lis 2018, 18:51

Siemanko
Jestem bardzo zadowolony z waszych porad w moim poprzednim temacie "auto do 1,5 k zł", accent jeździ.
Szykuję się w przyszłym roku na wymianę trupka, od zawsze marzyła mi się taka prawdziwa, duża terenówka. Nie suv tylko takie prawdziwe auto w dzicz. Zastanawiam się nad jeep gran cheeroki, rr, land rover discovery 2 itd.
Który z takich samochodów się opłaca? Najlepiej PB+LPG, mile widziany automat no i sprawna klima. Dobrze by było żeby nie gnił. Rocznik nie ma znaczenia, liczy się stan. Zakładam temat może za wcześnie ale wiecie, pooglądać już można :) Będzie jeździł codziennie +/- 20 km.
A accent poleci na złom (w takich pieniądzach nawet mi się go wystawiać nie będzie chciało)
Divinity
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: ford focus mk2 kombi
Silnik: 1.8 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lis 2018, 20:58

Powiem Ci szczerze, że słaby budżet jak na w.w terenówki.

Bardziej realny jest jakiś Hyundai Galloper, Opel Frontera
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Lis 2018, 21:23

Divinity napisał(a):Dobrze by było żeby nie gnił.
W Pl takich nie ma.
Grand i Landek to auto dla dłubaczy, Landkiem podobno strach wyjezdzać dalej jak 100 km od domu. Grand w benzynie pali średnio 20-25 litrów, najlepiej szukać z Quadra Drive, w v8 łatwiej będzie upolować bo w 4.0 ciężko trafić. Cóż więcej ? Grand jest bardzo wygodny nawet w trasy, dobrze wyposażone i dobrze wykończone wnętrze (najlepiej z tych które wymieniłeś) o tym budzecie spokojnie kupisz jeden jak i drugi. Oczywiście pierwsze co przy oględzinach to się sprawdza stan ramy a potem dopiero resztę, przy terenówkach polecam sprowadzić auto z ciepłych krajów gdyż tam nie gnije nic, ja całkiem niedawno miałem GC który uchodzi za zgnilaka a u mnie nawet malutkiej centuni rdzy nie było. Ale co się dziwić jak nie widział nigdy śniegu ani błota. Jakbyś chciał coś z ciepłych krajów to we Francji mogę pomóc.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lis 2018, 16:43

Dzięki koledzy za odpowiedzi, właśnie choruję na grandka dwójkę, koniecznie benzyniak z automatem. Spalanie wiadomo - zakłada się gaz.
Tak myślałem szukać auta z Włoch lub we Włoszech.
To który z silników w cheeroki jest najlepszy ?
Divinity
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: ford focus mk2 kombi
Silnik: 1.8 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2018, 17:32

4.0 i v8 jest warty polecenia z tym ze 4.0 taki bez szału
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lis 2018, 18:05

Kao napisał(a): tym budzecie spokojnie kupisz jeden jak i drugi
przepraszam, nie doprecyzowałem - kupić kupi, ale jest dość spora różnica między autem, w którym należy zrobić tylko pakiet startowy, a takim, w którym trzeba np zreanimować elektrykę, napędy czy załatać ramę :roll: 20k to grzebanie się na granicy, ale raczej więcej aut będzie z tej drugiej kategorii.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik z Lexusa RC F będzie napędzany wodorem?
    5-litrowy silnik, który napędza Lexusa RC F, jest przebudowywany po to, by mógł być zasilany wodorem. To sposób na to, by silniki spalinowe, zwłaszcza pięknie brzmiące motory jak lexusowe V8, jeszcze ...

10 Lis 2018, 18:22

Nie masz racji, przy takich autach cena rozchodzi się tylko o mody, seria nie jest droga sama w sobie, jak widzisz WJa za 40k to nie jest seryjny tylko ma zderzaki w stali, bagażnik wyprowowy, oponki za kilka tyś itd. A karoseria wraz pozostawia wiele do zyczenia W pl ciężko będzie kupić coś w zadowalającym stanie. Za to za granicą są droższe. W PL to jest walka z rdzą więc wszystkie będą do naprawy lub po naprawie blacharsko lakierniczej, taki klimat.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lis 2018, 21:21

Ty też nie masz do końca racji, bo w szeroko rozumianym segmencie aut typu "zabawka" rozróżniamy jeszcze kategorię "gruz". Sprowadzając to na język bardziej znany ogółowi, można kupić e30 czy e36 za 3-4k, tylko co one będą sobą reprezentować?

Wiem, że trochę co innego, ale nie dalej jak przedwczoraj gdzieś na necie widziałem jak gość kupował wyprawówkę za 25-30k. Na tapecie był LC J90 bez podłogi i połowy ramy (przypominam, ponad 20 letnie auto) za 25k) Disco 2 w TDSie... za 27.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Lis 2018, 21:36

Powtarzam, w PL terenówkę i za 40k z korozją kupisz, brać to co nie zgnite i sprawne technicznie i już jest sukces, ja bym się ceną nie sugerował za bardzo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4