Terenowka do 35tys

30 Sie 2010, 18:55

Chce kupić coś w teren i na zimę co polecacie?
janow4
Początkujący
 
Posty: 120
Miejscowość: mława

30 Sie 2010, 19:03

Co to dokłądnie będzie za teren ?
Na zime to lepszym pomysłem od terenówki jest np Subaru z symetrycznym AWD
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

30 Sie 2010, 19:15

AreBie napisał(a):Na zime to lepszym pomysłem od terenówki jest np Subaru z symetrycznym AWD


Niski samochód w głębszym śniegu nic Ci nie da choćby ciągnął na wszystkie koła z zapasówką włącznie :wink:
Prześwit się liczy w takich warunkach, sam coś wiem na ten temat.
Lepiej żeby był wyższy i ciągnął na 4 koła.
[link do oferty na Allegro wygasł]

Ten efektywnie wygląda, nie jest do off-road'u ale w zimie sobie świetnie radzi.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

31 Sie 2010, 02:20

[quote="stasiowski121Ten efektywnie wygląda, nie jest do off-road'u ale w zimie sobie świetnie radzi.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] [/quote]
A widziałeś kiedyś Patrola nie do off-roadu? Musiałby się X-Trail nazywać :wink:

A czemu np. Subaru lepiej się nadaje na zimę od terenówki? Pajero II z Super Selectem też da spopkojnie radę, zresztą jak każde 4x4, nawet takie jak Golf Country :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sie 2010, 07:56

A moze taki Lander hm? Co byś na niego powiedział?
[link do oferty na Allegro wygasł]
vw
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 354
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia RS
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sie 2010, 08:13

Ale kolrga oprócz zimy chce coś w teren... a Frelek nie za bardzo się nadaje do tego :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Tajemnice układów kierowniczych
    Układy kierownicze stosowane w modelach ŠKODY to zaawansowane zespoły różniące się budową, ale stające przed tymi samymi wyzwaniami: komfortowym i precyzyjnym prowadzeniem, oszczędzaniem paliwa oraz bezpiecznym ...

31 Sie 2010, 15:36

Może kolega się określi co to ma być za teren i co to za zima. Co innego forsować zaspy a co innego jezdzić po szosie miejscami z zalegającym śniegiem.
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

31 Sie 2010, 22:07

Przeczytaj tytuł tematu i pierwszy post, a następnie naciśnij przycisk na swoim czole z napisem "brain turn on". No, chyba że pali się czerwona lampa "brain dead".
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Sie 2010, 22:14

jiGsaw napisał(a):Przeczytaj tytuł tematu i pierwszy post, a następnie naciśnij przycisk na swoim czole z napisem "brain turn on". No, chyba że pali się czerwona lampa "brain dead".


Dla niektórych teren to polne drogi czy kawałek łąki, dla innych to błoto to osie i strome trawersy. Dla jednych zima to śnieg na osiedlowych drogach a dla innych to metrowe zaspy. Dlatego pytam o jakim terenie i o jakiej zimie mówimy. Ale widze niektórym ciężko to zrozumieć, może dlatego że nie można tu BMW polecić ?
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

31 Sie 2010, 22:15

janow4 napisał(a):Chce kupić coś w teren i na zimę co polecacie?

Krótkie Mitsu PII z super selectem do tego porządny pakiet startowy :wink:
"bedzie pan zadowolony"
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

31 Sie 2010, 22:34

AreBie napisał(a):
jiGsaw napisał(a):Przeczytaj tytuł tematu i pierwszy post, a następnie naciśnij przycisk na swoim czole z napisem "brain turn on". No, chyba że pali się czerwona lampa "brain dead".


Dla niektórych teren to polne drogi czy kawałek łąki, dla innych to błoto to osie i strome trawersy. Dla jednych zima to śnieg na osiedlowych drogach a dla innych to metrowe zaspy. Dlatego pytam o jakim terenie i o jakiej zimie mówimy. Ale widze niektórym ciężko to zrozumieć, może dlatego że nie można tu BMW polecić ?


Napisał dwa kluczowe słowa TEREN oraz TERENÓWKA, chyba to dość? Miał narysować jak takie auto wygląda? Widzę, że stajesz się fanem marki BMW, coraz częściej się przewija w Twoich postach. :wink:
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

31 Sie 2010, 23:27

No niestety nie dość. Widze że mało wiesz o autach terenowych, nie każda terenówka nadaje się w KAŻDY teren. Słyszałeś o liftach zawieszeń? budy? kątach rampowych? oponach MT, AT ? Błyszczący Land Crusier (SUVów nawet nie wymieniam) jak i zmotany Samauraj to terenówka. Ale tam gdzie wjedzie Samuraj LC nie da rady. Wiec właśnie od definicji terenu zależy jakie auto będzie godne polecenia. Czy to tak trudno zrozumieć ?
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

01 Wrz 2010, 10:07

większośc ludzi którzy pytają o terenówkę nie ma pojęcia co to ciężki teren i nawet nie przychodzi im do głowy że można tam wjechać (o przejechaniu już nie mówiąc) więc jeśli ktoś pyta o terenówkę w teren i na droge to na pewno nie polece mu samoego ani nic podobnego ;) ma byc niewielkie, acz wygodne, zwinne, w miare oszczędne (jeśli można mówic o tym w terenówce :mrgreen: ) dobrze się prowadzić (w terenie i na drodze) mieć możliwości i zmieścić się w budżecie

LC-tak ale będzie drogie i za 20-25 to nie będzie szczyt bezawaryjności (celował bym w 70 z 3.0TD)
MB G- tak ale będzie to autko z lat 80 (osobiście nic nie mam do starszych aut sam mam auta minimum 17to letnie), ale będzie trochę ciężkawy, osobiście krótką G uważam za jedną z najładniejszych terenówek.
Patrol- do tego będzie za duży za mało zwrotny, za ciężki (wiem mam jednego :mrgreen: )
terrano II- w zasadzie fajne autko mi się nie podoba bryła ;) fajny silniczek V6
pickupy-odpadają, do tych zastosowań się nie nadają (ale jak się ktoś uprze :wink: )
Mitsu pajero II- bardzo dobre autko za 20-25 tysi będzie ładny a i zostanie trochę kasy na pakiet startowy
Isuzu Trooper/Opel Monterey- jak wyżej trochę większy ale też badzo miły (mam jednego :mrgreen: )
samurai/jimni- za małe (no chyba że ktoś lubi quady)
Vitara/GV- tak ale troche małe, i po podniesieniu i przygotowaniu w teren "trochę za awaryjna" zwłaszcza przedni most
LR Disco-hmmm nie wypowiem się bo bedą mówic że nie lubię angielskiej motoryzacji :mrgreen: ale ogólnie nie :wink:
Jeep Wrangler- tak cherokee już niebardzo tak czy siak tylko w benzynie (może być LPG) i w automacie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Wrz 2010, 12:51

AreBie napisał(a):No niestety nie dość. Widze że mało wiesz o autach terenowych, nie każda terenówka nadaje się w KAŻDY teren. Słyszałeś o liftach zawieszeń? budy? kątach rampowych? oponach MT, AT ? Błyszczący Land Crusier (SUVów nawet nie wymieniam) jak i zmotany Samauraj to terenówka. Ale tam gdzie wjedzie Samuraj LC nie da rady. Wiec właśnie od definicji terenu zależy jakie auto będzie godne polecenia. Czy to tak trudno zrozumieć ?


Na hasła: teren, terenówka odpowiedziałeś autem zwykłym na glebie z 4x4.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Wrz 2010, 15:57

Ty naprawde masz takie kłopoty aby cokolwiek zrozumieć czy tylko udajesz takiego nierozgarnietego??
Hasło było teren i zima ! Pojęcie "terenówka" jest tak samo szerokie jak "osobówka" . Autor tematu do dziś nie określił z jakim terenem i z jakimi warunkami zimowymi ma do czynienia. W zależności od tego trzeba dokonać wyboru auta. (tak samo jak wybierasz kombi, coupe, itp w przypadku aut osobowych) Wymieniłem tylko markie a nie model auta. Skąd zatem wiesz że to zwykłe auto na glebie? Subaru ma w swojej ofercie auta uznawane za ludzi nie obeznanych z tematem aut terenowych za terenowe Forester, Tribeca czy nawet Outback. Jeśli teren po którym będzie jeździł autor wątku to polne drogi,a zimą nie będzie musiał forsować metrowych zasp to polecam Forestera. To auto sprawdzi się o wiele lepiej w takich warunkach niż rasowa terenówka. Z ostateczną decyzją co poleciś wstrzymajmy się do czasu gdy janow4 dokłądniej określi warunki w których będzie eksploatował auto.

hmmm... za dużo napisałem, nie będzie sie chciało tego przeczytać, a co dopiero zrozumieć :-D
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML