Terenówką do Kazachstanu i Mongolii

09 Mar 2008, 14:47

Witam wszystkich terenowców.

To mój pierwszy post na forum samochodowym.
Przeczytałam większość wcześniejszych postów dotyczących wyboru samochodu terenowego ale nie znalazłam informacji, które pomogłyby mi wybrać odpowiedni model i rocznik.
Główne przeznaczenie poszukiwanego.
W roku 2009 planujemy w lecie wycieczkę do Kazachstanu (4 tygodnie), trasa 15-18 tys. km.
W 2010 także latem, wyjazd do Mongolii (6 tygodni), trasa 22-28 tys.km.
Myślę, że drogi głównie szutrowe i kamieniste. Nie można wykluczyć przepraw przez płytkie rzeki/strumienie. Może trochę jazdy po „równych” bezdrożach w górach i wokół jezior.
Myślę, że główne zagrożenie to niespodziewane dziury na pseudo-asfaltowych drogach.
Ale z pewnością nie rajdowy off-road. Chcemy dojechać ale ważniejsze żeby bezpiecznie wrócić.
Przeznaczamy ok. 40-50 tys. złotych na samochód i ok. 20 tys. na jego wzmocnienie. Razem do 70 tys. ale to max, wiadomo że im taniej tym lepiej. Wolimy chyba kupić taniej a więcej wydać na sprawdzenie i przystosowanie.
Nasze wstępne wymagania:
1.Jak najtrwalszy i bezawaryjny. Ciężko będzie tam znaleźć dobry serwis.
2.Długi, bo pewnie będziemy w nim sypiać.
3.Komfortowy na ile to możliwe (już czytałam, że albo terenowy albo komfortowy) mimo wszystko. Nie chcę być wytrzęsiona nadmiernie ani ugotowana (klimatyzacja).
4.Bezpieczny (minimum 2 poduszki powietrzne) nie wiem czy coś jeszcze?
5.Diesel ale nie musi być szybki za to możliwie najoszczędniejszy z jak największym zbiornikiem paliwa. Nie wiadomo jak często będzie można tankować i jaka jest tam jakość paliwa.

Wiadomo, że nie będzie to samochód nowy. Zewnętrzny wygląd jest bez znaczenia. W okresie pomiędzy urlopami będzie używany na polskich drogach (15 tys. km rocznie).

Panowie (a może są też inne panie) bardzo proszę o sugestie: jakie marki i modele, jakie roczniki są waszym zdaniem godne polecenia.
A może są gdzieś tego typu rankingi, wdzięczna będę za sugestie

Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich serdecznie.

PS
Później pewnie będę prosiła o rekomendacje warsztatów, które zajmują się takimi samochodami, tylko nie wiem czy wolno tu podawać takie informacje?
W którym dziale formu szukać takich informacji?
01Beata
Nowicjusz
 
Posty: 2

09 Mar 2008, 19:49

Witam.
Wiele osób podróżuje Land Roverami Discovery i Defender. Autka pojemne, oszczędne. Disco do tego jest super wygodne, Def zdecydowanie mniej.

Z całą odpowiedzialnością mogę polecić Ci na takie wyprawy Toyotę Land Cruiser HDJ 80. Silnik diesel 4.2, klimatyzacja i tego typu bajery, dwa mosty (ma to spore znaczenie bo jest po prostu trwałe), reduktor, ogromną przestrzeń w środku, twardy blaszany dach (na bagażnik), 5 drzwi. A do tego wygląda naprawdę ładnie.
Przykładowe ogłoszenie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

A tak wygląda takie auto już przygotowane do wypraw:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Co do warsztatów. Znam taki jeden co specjalizuje się w Toyotach - przygotowują auta pod wyprawy, przeprawy itp. Jeśli będziesz zainteresowana to wyślę Ci info na pw.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Mar 2008, 01:01

W poprzednie wakacje kilkoro moich Kolegów wybrało się w trzy auta na podobną wyprawę: http://offroad.one.pl/index.php?option= ... 6&Itemid=1 - Myślę, że podzielą się zarówno wrażeniami z podróży, jak i doświadczeniami i uwagami dotyczącymi tras, wyposażenia itp... Kontakt do Wojtka (właściciel strony) jest podany w stopce strony...

Pozdrawiam i życzę wytrwania w zamyśle!
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

12 Mar 2008, 18:31

jeżeli chcesz prawdziwa terenówkę to możesz wziąć defendera ale on nie jest tak wyposażony i komfortowy z aut komfortowych i bezpiecznych polecił bym mitsubishi pajero lub opla fronterę albo 7-osobowa wersje nissana terano 2 ale one nie kosztują po 50 tys tylko max.35.ale im taniej tym lepiej.
kupie sobie vw phaetona ;)
mistrzu567
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 291
Miejscowość: Katowice

12 Mar 2008, 20:05

mistrzu567 napisał(a):jeżeli chcesz prawdziwa terenówkę to możesz wziąć defendera ale on nie jest tak wyposażony i komfortowy z aut komfortowych i bezpiecznych polecił bym mitsubishi pajero lub opla fronterę albo 7-osobowa wersje nissana terano 2 ale one nie kosztują po 50 tys tylko max.35.ale im taniej tym lepiej.

chyba nie wiesz co piszesz....
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

13 Mar 2008, 20:14

czemu nie wiem co piszę ja bym właśnie wziął którąś w tych terenówek a ty?
po przerobieniu te auta będą lepsze w terenie jak sie doda lub ulepszy reduktor zamontujesz hamulec górski blokadę tylnego mostu to będą śmigać.ja nie znam sie na terenówkach wiec sie nie śmiej.
kupie sobie vw phaetona ;)
mistrzu567
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 291
Miejscowość: Katowice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Samochody ciężarowe kontra osobowe - kolizje i wypadki
    W 2018 r. w wypadkach z udziałem samochodu ciężarowego o masie powyżej 3,5 t w Unii Europejskiej zginęło 3310 osób. Połowa ofiar takich zdarzeń to osoby podróżujące autami osobowymi(1), dlatego kierowcy tych ...

13 Mar 2008, 20:29

skoro się nie znasz to po co polecasz takie czy inne auta? i to do tak poważnej rzeczy jak wyprawa?
problem z wyprawami jest bardziej złożony niż się wydaje. nie mówię o przygotowaniu samochodu, ułożeniu trasy i kupnie gadżetów wyprawowych. to dodatkowo jeszcze nieprzewidziane wypadki, takie jak uszkodzenie samochodu. zobacz, że na dalekie eskapady ludzie nie jeżdżą Fronterami czy Maverickami tylko HDJ80, Defender, Discovery. nie robią tego bez powodów...
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

16 Mar 2008, 21:03

przecież pisałem o de fenderze ale i tak bym wziął opla przecież to technologia isuzu.
kupie sobie vw phaetona ;)
mistrzu567
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 291
Miejscowość: Katowice

16 Mar 2008, 22:21

boszsz... Ty piszesz co byś wziął, ja piszę co wybierają ludzie jeżdżący na wyprawy. widzisz różnice?

ciekaw jestem jak naprawiłbyś opla/isuzu w środku Afryki.
a toyotę w każdej wiosce zrobią.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

19 Mar 2008, 09:28

Karson napisał(a):boszsz... Ty piszesz co byś wziął, ja piszę co wybierają ludzie jeżdżący na wyprawy. widzisz różnice?

ciekaw jestem jak naprawiłbyś opla/isuzu w środku Afryki.
a toyotę w każdej wiosce zrobią.


@Karson dobrze prawi!
Z jednym wyjątkiem - Isuzu w Afryce jest bardzo popularne, prawie tak jak Toyka. Jednak Opla tam nie lubią (ciekawe czemu 8) ?)... A różnic konstrukcyjnych jest mnóstwo (mimo, że to auta "bliźniacze") i nie wszystkie części są wymienne. Zwłaszcza w zawieszeniu i układzie przeniesienia napędu!

Ale pod tak długą i ciężką wyprawę to jedynie Toyka lub Defektor...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

01 Kwi 2008, 01:30

Witam ponownie.

Bardzo dziękuję wszystkim, za cenne uwagi.

Wybór pała na Nisana Patrola Y60 wersja long.
Czy diesel czy benzyna to jeszcze nie jest przesądzone.

Pozdrawiam
wszystkich off-road'owców
Beata
01Beata
Nowicjusz
 
Posty: 2