Terkotnie przy dodawaniu gazu

03 Maj 2017, 12:39

Witam! Od paru dni mam irytujący problem z autem (Astra H 1.6 105KM Benz+lpg), mianowicie przy przyspieszaniu (mniej więcej przy 2000-3000 obrotów) auto wydaje irytujące, ciche terkotanie (jakby ktoś włożył miękki plastikowy listek między szprychy w koło od roweru). Auto nie pracuje inaczej niż zwykle, nie czuć spadku mocy. W czasie postoju na luzie dźwięk ten jest również słyszalny przy dodawaniu gazu, lecz w tym wypadku trzeba się już porządnie wsłuchać, by go usłyszeć. Terkotanie występuje bez względy na to, czy silnik jest ciepły czy zimny.

Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale w tym samym czasie pojawił się błąd p0621, który dotyczy uszkodzenia lampki kontrolnej alternatora. Gdzieś wyczytałem, że za takie terkotanie może być odpowiedzialne uszkodzone sprzęgło alternatora, ale nie wiem czy to prawda.

W ostatnim czasie wymieniony był pasek rozrządu, jednak bez pompy wody, bo mechanik powiedział, że jest w dobrym stanie. Inny powiedział, że pompa od razu do wymiany (i tak faktycznie jest), więc już się z nim na to umówiłem. Ten pierwszy, z którego usług już nie korzystam, powiedział też, że po zdjęciu paska alternatora zaczął się bardzo głośny hałas ("jak tramwaj"), jednak nie mam już do niego zaufania, i nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie (w sensie, jeśli w ogóle miało to miejsce) i czy jest powiązane z tym terkotaniem.

Auto oddaje do mechanika w piątek za tydzień, lecz wolę się Was dopytać czy macie jakiś pomysł co to może być, bo sam niestety niezbyt znam się na sprawach związanych z naprawą aut :/

Z góry dziękuję! :)
bigos86
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Maj 2017, 20:53

Nie no tak z opowieści to nikt Ci tu nie powie co Ci tam terkocze no bo skąd my mamy wiedzieć. Tu może być wiele elementów. Mozna zrobić próbę taka że ściągnąć pasek od osprzętu tzn wspomaganie alternator i reszta, jak dźwięk nie ustanie to sprawdzić czy rozrząd tam o coś nie obciera. Co do tego mechanika to chyba pozostawię to bez komentarza i tylko Ciebie pochwale że trzeźwo myslac pojechałeś do innego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Maj 2017, 23:04

Tak sądziłem, że raczej nikt z fusów nic nie wyczaruje, ale miałem nikłą nadzieję, że ktoś z podobnymi objawami już się spotkał ;) Tak czy inaczej dzięki za radę :)

Co do mechanika, to nie sprawiał zbyt dobrego wrażenia, jak się spytałem a co z pompą - wyglądał, jakbym właśnie mu przypomniał o czymś, co miał jeszcze sprawdzić, ale nie mógł za Chiny Ludowe sobie przypomnieć co to było ;) a, że mu przypomniałem, to wolał się nie przyznawać i powiedział że wszystko ok... :/
bigos86
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...