X Trail 2.2 Di

02 Maj 2017, 13:45

Witam! Wczoraj zakupiłem pierwszego Suva w życiu- Nissana X-Traila myslę że z najlepszym dieslem 2.2 Di 114 KM 2002r w stanie bdb biorąc pod uwagę cenę i ogólny wygląd mechaniczny i wizualny autka. Mam mały problem o którym wiedziałem już przy kupnie, w zasadzie 3 problemy :)
1. Dymi i to czasem trochę mocno jak mu się depnie
2.Czy silnik jest zimny czy ciepły, gaszę go i żeby odpalić muszę dodać delikatnie gazu, są tam jakieś zaworki czy to raczej nie to?
3.Ostatni problem nie jest związany z silnikiem ale nie będę rozpoczynał
nowego tematu w innym dziale- Otwieram pilotem drzwi i we wszystkich słychać otwieranie się zamków(drzwi oraz bagażnika) niestety czasem zdarza się tak że naciskając klamkę mogę otworzyć tylko drzwi kierowcy, czasem tylko pasażera a czasem żadnych... Zagadka :) ..

Dodam jeszcze że turbo poci się delikatnie.
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Maj 2017, 15:15

To prawda,solidny i trwaly silnik japonskiej konstrukcji,zazwyczaj auta z tymi silnikami osiagaja patrzac na rocznik wyzsza cene,jedyny jego minus to waga,ale coz taka uroda solidnych konstrukcji.Unikaj mulenia silnika,czyli jazdy na wysokim biegu z niskimi predkosciami,te silniki lubia zwawe wkrecania na obroty,zapobiega to rozciaganiu sie lancucha.Nissan zaleca oleje 5W30 do tych jednostek.Wymien olej,stosuj oleje z wyzszej polki.Central zamek?Mysle,ze trzeba przeczyscic styki,nic powaznego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Maj 2017, 16:06

Dzięki kolego za odpowiedź, natomiast jest to dla mnie zagadka ponieważ słychać wszystkie zamki a otwierają się też wszystkie bądź jeden np. Co do oleju nie wiem jaki lano wcześniej.
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Maj 2017, 16:13

Central zamek masz elektryczny czy z kompresorkiem pneumatycznym? Jesli auto odpala po delikatnym wcisnieciu pedalu gazu,to tak odpalaj.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Maj 2017, 18:41

Właśnie nie wiem jaki jest tam zamek, jeśli pneumatyczny to faktycznie może to być kompresorek albo jakiś wężyk. Co do odpalania to normalne? No i co z tym dymieniem, Turbina?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Maj 2017, 18:53

Jaki kolor dymu?Jesli jest kompresorek,sprawdz podlaczenia wezykow,najpierw przy nim.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Maj 2017, 18:57

Kolor dymu czarny
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Maj 2017, 18:59

Zacznj od wymiany filtra powietrza,to dobrze,ze dym jest czarny a nie niebieskawy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)