Wykonałem test akumulatora budżetowym testerem Autool BT360 które całkiem nieźle wypadało w różnych testach w internecie. Test składa się z trzech różnych części, a sam tester przeprowadza nas za rękę krok po kroku jak to zrobić.
Pierwszy test po wpisaniu odpowiednich parametrów akumulatora przedstawiam nam to czy bateria jest sprawna czy kwalifikuje się do wymiany. W wyniku otrzymujemy parametry takie jak napięcie na akumulatorze i parametry SOH (stan żywotności) oraz SOC (stan naładowania). Drugi test to rozruch silnika i sprawdzenie czasu rozruchu i spadku chwilowego napięcia. Trzeci test przedstawia ładowanie akumulatora przez alternator na wolnych obrotach czyli silnik nie obciążony i przy zwiększonych obrotach silnik obciążony. Tu również otrzymujemy odpowiedni wynik. No i na koniec pytania do Was Co sądzicie o tym teście, sprawności akumulatora czy sprawdzenie jego parametrów takim budżetowym testerem ma sens? Czy jak na akumulator który ma ponad dwa lata użytkowania to jego parametry są dobre czy raczej średnie? To pytanie do kogoś bardziej obeznanego z tematem
SOH, to zużycie akumulatora. SOC to z kolei stan naładowania. Czyli na pierwszej fotce masz info, że aku masz naładowany w 98% ( czyli lepiej niż bardzo dobrze, bo tak naprawdę aku nie da się naładować do 100% ), oraz zużycie aku ( czyli inaczej sprawność ) masz na poziomie 85%, czyli też bardzo dobrze. Przyjmuje się, że jeżeli aku ma SOH powyżej chyba równych 80%, to jest bardzo dobrze. Taki minimalny SOH, żeby można było powiedzieć, że aku jest dobry to minimum 60%. Jak jest poniżej, to już coś się dzieje. Tester pokazuje ci też napięcie na aku jakie masz oraz prąd rozruchowy jak się nie mylę ( 500A ). Możesz mieć napisane na aku, ze jest on nieco wyższy ( np 540A ), ale ten parametr jest uzależniony od kilku czynników np. temp. elektrolitu ).
Na drugiej fotce masz test rozruchu. U ciebie wyszedł też dość dobrze, przy czym tutaj jest ciekawostka, bo ten test jest uzależniony od ładowania akumulatora, czyli miernik zaczyna pomiar w momencie jak zaczyna kręcić rozrusznik do momentu rozpoczęcia ładowania aku przez alternator. A tu w każdym samochodzie jest różnie - jeden altek zacznie ładować szybciej, a inny później. Więc ten pomiar akurat nie zawsze jest miarodajny. Ale u ciebie widać, że altek zaczyna ładować po 4 sekundach od rozruchu silnika. Czy to dużo czy mało? Może inni się wypowiedzą.
Trzecia fotka to już po rozruchu i tu też widać, ze wszystko ok. Reasumując, twój aku ma się bardzo dobrze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik napisał(a):ten test jest uzależniony od ładowania akumulatora, czyli miernik zaczyna pomiar w momencie jak zaczyna kręcić rozrusznik do momentu rozpoczęcia ładowania aku przez alternator
No właśnie wczoraj jeszcze udało mi się sprawdzić w innym samochodzie i tam wyszło nieznacznie powyżej sekundy. Natomiast napięcie podczas rozruch spadło do 9,8V ale tester pokazał że jest również ok.
Można spróbować sprawdzić po ilu sekundach od rozruchu zaczyna się ładowanie aku w obu autach. A to jest uzależnione od regulatora napięcia, bo to on odpowiada za wzbudzenie ładowania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego? Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.