REKLAMA
- Co nam będzie potrzebne do wymiany?
- Jaki akumulator będzie nam potrzebny?
- Jakie napięcie jest na nowym akumulatorze?
- Jak wymienić akumulator w hybrydzie Toyoty?
- Czy coś się rozkoduje / zmieni po odłączeniu akumulatora?
Co nam będzie potrzebne do wymiany?
Tak naprawdę potrzebujemy jedynie klucza 10mm ale może przydać się też cienki płaski śrubokręt do rozszerzenia klem żeby łatwiej było je zsunąć po odkręceniu.Jaki akumulator będzie nam potrzebny?
Najlepiej kupić taki sam jak oryginalny AGM o oznaczeniu S34B20R YUASA akumulator ma lewy plus i tu warto wspomnieć że akumulatory z lewym plusem są w Aurisie hybrydowym w wersji kombi, natomiast w hatchbacku z tego co udało mi się ustalić jest akumulator z oznaczeniem S34B20L z prawym plusem. Dobrze mieć to na uwadze.Jakie napięcie jest na nowym akumulatorze?
Sprawdziłem nowy akumulator ładując go na maksa i po 24 godzinach od odłączenia ładowania kiedy stał swobodnie w temperaturze pokojowej około 20*C napięcie wynosiło 12,93V.Jak wymienić akumulator w hybrydzie Toyoty?
W Aurisie HSD odkręcamy górne mocowanie akumulatora w dwóch miejscach w jednym jest śrubka, a w drugim nakrętka. Zdejmujemy je i odkładamy na bok. Następnie odkręcamy klemę akumulatora minusową i ją zdejmujemy, dalej plusową i również zdejmujemy. Na końcu odpinamy wężyk z lewej strony akumulatora od oparów / odgazowujący (wyciągamy). I to wszystko możemy wyjąć akumulator.Montaż akumulatora jest w odwrotnej kolejności czyli po postawieniu go na miejscu docelowym zakładamy wężyk od oparów, następnie zakładamy klemę plusową (dobrze wciskamy) i przykręcamy, kolejna jest klema minusowa tu też dobrze wciskamy i przykręcamy. Teraz zakładamy mocowanie akumulatora i je przykręcamy. To wszystko!
Czy coś się rozkoduje / zmieni po odłączeniu akumulatora?
No właśnie pewnie każdy się nad tym zastanawia ale spokojnie wszystko będzie dobrze. Poniżej podaję listę z tym co zaobserwowałem, że się zmieniło ale podstawowe rzeczy które są niezbędne do jazdy nie zmieniają się i kluczyk nie rozkoduje się więc po wymianie akumulatora możemy normalnie wsiąść i od razu jechać w trasę- Kasuje się licznik dzienny Trip A i B.
- Wyzerowane zostaje średnie spalanie od tankowania jak również i z ostatniego przejazdu.
- Godzinę na zegarku trzeba od nowa ustawić.
- Jeżeli mamy automatyczne lusterka to wracają one do stanu składania przy każdym zamknięciu samochodu (miałem tą opcję wyłączoną więc pewnie dlatego zauważyłem zmianę).
- Stacje radiowe nie rozkodowały się.
- Sparowane telefony również pozostały i nic nie trzeba na nowo ustawiać.
- Na ekranie baterii hybrydowej miałem przed wymianą dwie zielone kreski (około 45%), a po wymianie i włączeniu zapłonu pojawiło się sześć tak jak by bateria była w pełni naładowana (60%). Zaciekawiło mnie to więc przejechałem samochodem jakieś 30 km obserwując zachowanie trybu hybrydowego i ładowanie baterii, wszystko wygląda normalnie poza tym, że na początku jazdy szybko te kreski zeszły czyli prawidłowo.
Napięcie ładowania akumulatora AGM (nowy akumulator) w samochodzie Toyota Auris HSD wynosi 14,5V. Takie utrzymywało się prze około 3 min. podczas mojego sprawdzania z podpiętym multimetrem.
Napięcie na zaciskach akumulatora po 12 godzinach postoju od wyłączenia zapłonu wynosi 12,56V. Tu trzeba zauważyć, że świecą się lampki we wnętrzu i pewnie jakieś systemy zostały już uruchomione bo samochód został otwarty.
Miejsce pod akumulator
Tak to wszystko wygląda. Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie postaram się na nie odpowiedzieć, a jak nie Ja to pewnie koledzy z forum pomogą