Thierry Neuville kierowcą Hyundaia i20 WRC w 2014r.

05 Lis 2013, 15:29

Hyundai Motorsport postawił kolejny, mocny krok na drodze do startu w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC ogłaszając, że Thierry Neuville zostanie głównym kierowcą zespołu, począwszy od sezonu 2014.

Thierry Neuville kierowcą Hyundaia i20 WRC w 2014r.

25-letni Neuville, który pokazał się z jak najlepszej strony w tegorocznych mistrzostwach, podpisał kilkuletnią umowę z Hyundai Motorsport, co oznacza poważne zobowiązanie obu stron do budowania długoterminowego sukcesu w konkurencyjnym WRC.

Thierry Neuville kierowcą Hyundaia i20 WRC w 2014r."Jestem zachwycony mogąc ogłosić, że Thierry Neuville będzie kierowcą i20 WRC." powiedział szef zespołu Hyundai Motorsport, Michel Nandan. "Thierry ma za sobą fantastyczny sezon 2013 w którym udowodnił, że jest jednym z najbardziej ekscytujących, młodych kierowców w WRC. Jego niesłychana szybkość, umiejętność jazdy i dynamiczne podejście do rajdów czynią go idealnym kierowcą Hyundaia" dodał.

"Podjęcie współpracy z tak utalentowanym kierowcą jak Therry, potwierdza długoterminowe i nastawione na sukces zaangażowanie Hyundaia w WRC. To także ukoronowanie wielkiego wysiłku i pracy całego zespołu w ostatnim czasie - mamy wspólne wartości, a naszym dalszym celem jest zwycięstwo. Jesteśmy dumni, że Therry dołączył do nas w charakterze kierowcy i ambasadora Hyundai Motorsport".

Thierry Neuville kierowcą Hyundaia i20 WRC w 2014r.

Neuville, wraz ze swoim pilotem Nicolasem Gilsoul, zasiądzie w nowym samochodzie i20 WRC we wszystkich 13 rajdach WRC w 2014, począwszy od styczniowego debiutu w Monte-Carlo. Tym samym rozpocznie swój trzeci z rzędu sezon WRC.

Dotychczasowe doświadczenie belgijskiego kierowcy jest wyjątkowo cenne dla Hyundai Motorsport, który rozpoczyna swój pierwszy sezon w WRC z zespołem i samochodem, zbudowanymi niemal od zera, w przeciągu zaledwie roku. Przyciągające uwagę występy Neuville’a w 2013 roku, były wyzwaniem dla rajdowych konkurentów i zapewniły mu opinię jednego z najbardziej utalentowanych, młodych i dynamicznych kierowców.

"Bardzo się cieszę z rozpoczęcia współpracy z Hyundai Motorsport w 2014 World Rally Championship" powiedział Thierry Neuville. "Uważam, że Hyundai Motorsport jest dla mnie idealnym partnerem, ponieważ stanowi go młody, ambitny zespół, z perspektywami na duży sukces. Jestem pod dużym wrażeniem nie tylko całego zaplecza, ale przede wszystkim profesjonalnego podejścia do rajdów i ogromnego potencjału. Mam nadzieję, że moje dwa lata doświadczenia w WRC przyniosą zespołowi realne korzyści. Przed nami stroma i kręta droga do wiedzy, jaką chcemy zdobyć w pierwszym sezonie, ale jestem przekonany, że na jej końcu czeka nas sukces" dodał.

Thierry Neuville kierowcą Hyundaia i20 WRC w 2014r.

W dwóch sezonach Rajdowych Mistrzostw Świata, Neuville wystartował łącznie w 32 rajdach. W 2012 roku zajął siódme miejsce, w sezonie 2013 cztery razy z rzędu zajął drugie miejsce (Włochy, Finlandia, Niemcy i Australia) oraz dwa razy trzecie (Meksyk, Grecja). Aktualnie zajmuje drugą pozycję w klasyfikacji.

źródło: Hyundai
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3824
Zdjęcia: 13129
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

19 Lis 2013, 09:37

Dla mnie to jednak pewne ryzyko. Pamiętajmy, że to nie pierwsze podejście Hyundaia do WRC, a te wcześniejsze niespecjalnie były udane. Druga sprawa, że nawet biorąc pod uwagę mocarstwowe plany koncernu, to może być im ciężko zdobyć sukces w pierwszych sezonach po powrocie. To również ryzyko dla Neuvilla, który może nie punktować z powodu awarii. Z drugiej strony perspektywa pracy przy nowym projekcie i posiadanie wpływu na jego rozwój jest na pewno kusząca dla kierowcy. Wszystko się okaże, jak to w życiu bywa.
Ander
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 05 05 2008
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Suzuki Swift
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Szkło i stal – nowe alternatywy
    Branża motoryzacyjna nieustannie się zmienia. Kwestie związane z elektryfikacją układów napędowych, autonomiczną jazdą czy cyfryzacją produkcji stanowią z jednej strony poważne wyzwanie dla producentów, z drugiej ...