21 Sie 2007, 21:21
W tym układzie niezbędny okaże się miernik z woltomierzem i amperomierzem.Najpier po kilkugodzinnym postoju silnika,zmierz napięcie na akumulatorze.Nie powinno być mniejsze niż 11V.Nastepnie uruchom silnik i ponownie zmierz napięcie.Powinno być 14,3 - 14,5V max.
Następnie wyłącz silnik i zmierz pobór prądu z akumulatora.Powinien być w okolicach 50 - 100 mA.Jak jest więcej,to wyciągasz o kolei bezpieczniki i sprawdzasz.Aż do skutku.Jak wyciągniesz dany bezpiecznik,a pobór prądu spadnie do właściwego,to wystarczy sprawdzić co ten bezpiecznik zasila i sprawdzić ten element.Oczywiście podczas pomiarów,autoalarm,rado,światła itp. powinny byc wyłączone.Warto również sprawdzić gęstość elektrolitu w poszczególnych celach.Może sie okazać,że poprostu zużył sie akumulator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...