TICO DZIWNA AKCJA I NIE DZIALA :( PILNE

06 Paź 2009, 10:51

Awaria mojego tico polega na tym iz jadac przepalił mi sie kabel zasilajacy ktory idzie od akumulatora do kostki ktora zaraz chowa sie w calym peku kabli podczas tej akcji zaczely mi chodzic wylaczone wycieraczki i po kilku metrach samochod zgasl. Zero reakcji na cokolwiek dzialaja swiatla, na stacyjce jest prad tylko awaryjne swieca ciagle bez przerwy oraz mrygania na cewke nie dochodzi prad a bezpieczniki sa całe. Czy macie jakis pomysl na naprawe tego tak zeby prad dochodzil do cewki lub jak moge to polaczyc zeby chodzilo

[link wygasł]
email01
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Błonie
  • 06 Paź 2009, 14:26

    Sprawdź masy.W tico przepalają się przewody wewnątrz izolacji.Napięcia sprawdzaj żarowką 21W.Miernikiem jak mierzysz to pokazuje 12V ale pod obciążeniem napiecie potrfafi spaść do 0V.Postaraj się o schemat i sprawdzaj wg schematu.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    06 Paź 2009, 14:36

    jak sprawdzalem todo niektorych bezpiecznikow nie dochodzi prad zastanawialem sie czy moge podciagnac do nich oddzielny kabel plusowy i wtedy bym sprawdil co nie dziala. bo rozpruwac cala instalacje to by bylo przegiecie a na elektryka mnie nie stac. a czy jak podciagne od akumulatota kabel + do cewki i kabel - moze mi silnik odpalic? czy nie zabardzo? meczy mnie ten samochod naprawde a bez niego to jak bez nogi daleko do pracy a ja przed 6 rano niemam autobusow
    email01
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Błonie

    06 Paź 2009, 18:59

    TICO DZIWNA AKCJA I NIE DZIALA :( PILNE
    Free Image Hosting by ImageBam.com

    http://www.imagebam.com/image/ae5a1f51328214

    Wg tego schematu po włączeniu zapłonu musi być +12V na 8 bezpieczniku
    15A.SPrawdź to.MOżna podać plus na ten bezpiecznik trzeba tylko pamiętać
    ,że bezpiecznik ma wejście i wyjście.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    07 Paź 2009, 10:04

    dzieki. doszedlem do tego ze mam juz normalny prad ktory idzie cewki ale problem moj teraz wyglada na to ze z cewki nie idzie na kopulke albo i idzie tylko moze kopulka padla z paluchem... jak sprawdzic co padło??? z tego co mi sie wydaje to mernikiem napiecia wyjsciowego z cewki nie sprawdze bo t jest chyba bardzo duze napiecie
    email01
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Błonie

    07 Paź 2009, 12:12

    Cewka wytwarza wysokie napięcie gdy ma zasilanie a styk nr 1 jest zwierany (impulsowo) do masy.Styk nr 1 z cewki jest zwierany do masy przez moduł wewnątrz aparatu zapłonowego.Wysokiego napięcia z cewki nie mierzy się miernikiem. Wystarczy do cewki włożyć pewny przewod wysokiego napięcia a na drugim końcu zamontować świecę zapłonową i sprawdzić czy jest iskra.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    07 Paź 2009, 13:12

    do cewki ida 2 kable +i- ??? w jednym mam prad a w drugim niemam pozyczylem 2 cewke na wszelki wypadek zeby nie kupowc nowej. Gdy w cewke wkladam kabel wn i potem swiece przykladajac do dekla metalowego i krecac rozrusznikiem nie mam pradu. wymienilem kopulke z paluchem na nowa i dalej nic z tego. jezeli to ma cos do zaplonu to nie dziala mi przerywacz od kierunkowskazow ale to pewnie przez spiecie sie spalil. nie dziala rowniez kontrolka poziomu paliwa
    email01
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Błonie