Tigra - nowy dolot, problem EGR

03 Kwi 2009, 09:10

Witam wszystkich,
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Opla Tigry.
Na początku podam ważniejsze informacje żeby było wszystko jasne:

Opel Tigra
Rok: 1995
1,6 16 V

A teraz przejdźmy do sedna. Chcę na początku podzielić się kilkoma problemami:

Mianowicie moja tigra od kilku dni zamula jak szlak. Wiem mniej-więcej że to wina EGR. Wygląda to tak: poniżej 3000obr, samochód właściwie "stoi w miejscu", pali się kontrolka (żółta po lewej stronie tabl. rozdzielczej), komputer pokazuje błąd 43 i 47. Chciałem kupić nowy EGR ale po przeczytaniu kilkudziesięciu tematów postanowiłem kupić zaślepkę.
I TU pierwsze pytanie co uważacie na temat tego problemu i zaślepki i czy widzicie jakieś inne lepsze rozwiązanie. EGR kupię nowe ale narazie nie chcę wydawać 300 PLN na nową część.

Kolejna sprawa to stożkowy filtr powietrza. Mam zamontowany stożkowy ale jest on na standardowej gumowym przewodzie(który jak dzisiaj zauważyłem jest pęknięty od spodu) a sam filtr wisi nad rozrządem = dostaje ciepłe powietrze.
No i to jest druga sprawa, chcę zaprojektować cały nowy dolot. NIE CHCĘ NORMALNEGO FILTRA POWIETRZA (np. K&N) mimo, że wiele osób uważa to za lepsze rozwiązanie.
Chcę Was poprosić o poradę, może projekt gdzie, jak i z jakich części zrobić dolot.
Opel Insignia 2.0 CDTI 160 kM, Opel Astra V 1.6, BMW E36 2.5 TD
azzurek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Filtry powietrza i wszystko co musisz o nich wiedzieć
    Filtry powietrza stają się coraz bardziej popularne i można je stosować nie tylko w samochodach czy specjalistycznych pomieszczeniach, ale nawet w domu. Różne rodzaje takich filtrów mogą być montowane w przeróżnych ...