Tłumik końcowy przelotowy czy komorowy?

07 Mar 2016, 22:06

Witam. Jak się dowiedzieć czy mam tłumik końcowy przelotowy czy komorowy?
peryskop
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 06 2008
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Clio Sport
Silnik: 2.0 16v 180km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Mar 2016, 20:45

Jak silnika nie słychać na kilometr, tylko pracuje cichutko ( czyli normalnie ), to masz komorowy. A jak silnik ci wyje ( głośno chodzi ), to masz przelotowy. Przelotowe tłumiki stosuje się w samochodach rajdowych, wyścigowych i zakłada się je po tuningu silnika. W przeciwnym razie nie mają sensu. W normalnych autach, jakbys założył tłumik przelotowy, to podejrzewam, że jeden dzień jazdy, pierwszy lepszy patrol policji i masz po DR.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Problemy z ruchem w 30 największych miastach świata
    Z najnowszego raportu Roland Berger o mobilności wynika, że problemy z ruchem w 30 największych miastach świata generują koszty rzędu 266 miliardów USD. Założona w 1967 r. firma Roland Berger Strategy Consultants należy ...
    Mercedes GLS - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Oznaczenie GLS pojawiło się w 2015 roku wraz z faceliftingiem drugiej generacji tego modelu, która funkcjonuje na rynku od 2012 roku. Ceny najtańszej odmiany niemieckiego auta zaczynają się zgodnie z cennikiem od 374 ...