Tłumik końcowy przelotowy czy komorowy?

07 Mar 2016, 22:06

Witam. Jak się dowiedzieć czy mam tłumik końcowy przelotowy czy komorowy?
peryskop
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 06 2008
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Clio Sport
Silnik: 2.0 16v 180km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Mar 2016, 20:45

Jak silnika nie słychać na kilometr, tylko pracuje cichutko ( czyli normalnie ), to masz komorowy. A jak silnik ci wyje ( głośno chodzi ), to masz przelotowy. Przelotowe tłumiki stosuje się w samochodach rajdowych, wyścigowych i zakłada się je po tuningu silnika. W przeciwnym razie nie mają sensu. W normalnych autach, jakbys założył tłumik przelotowy, to podejrzewam, że jeden dzień jazdy, pierwszy lepszy patrol policji i masz po DR.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Francuskie dotacje na wymianę aut
    Francuski rząd wprowadził w 2020 roku dotację na zezłomowanie starego auta i zakup mniej emisyjnego samochodu. Premia wynosi 3000 euro na auto spalinowe lub hybrydowe o emisji CO2 poniżej 137 g/km oraz 5000 euro na pojazd ...