Toledo, Golf, A3 ? 1,8

25 Wrz 2015, 08:57

A co to za problem? Szukasz auta z dobrą turbiną i dbasz dalej i zapominasz na dłuższy okres czasu o jej regeneracji.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Wrz 2015, 09:26

Problem żaden ale bardziej mi chodziło, że w każdym samochodzie będzie coś do wymiany i aby to było tylko za 750zł :yes: Lepiej turbo wymienić niż robić zawias np. w A4 czy Pasiorze :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Wrz 2015, 09:36

Dokładnie a post był do autora tematu skierowany swoją drogą :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Wrz 2015, 19:46

A mniej więcej ile wyłożę kasy na sprowadzenie autka do ASO i sprawdzenie właśnie m.in. Turbo, filtrów, przebiegu, i tych rzeczy co warto/należy sprawdzić?
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Wrz 2015, 20:51

Z tego co wiem ok 400 zł kompletny przegląd w ASO VW, ale podstawowy ok 100 tzn bez bodajże geometrii, sprawdzenia komputerowego czy coś takiego.
Ja proponuje zlecić sprawdzenie blachy/lakieru, zawieszenia, układu kierowniczego, hamulców, płynów, ew. wycieków.
Przy czym ja bym polecał zwykłą stację kontroli a nie ASO...bo czasem za pół darmo coś tam sprawdzą i doradzą a w ASO od razu solidny przegląd i kasa na stół.

Reszta samodzielnie albo z kimś rozgarniętym bo ASO nie jest wstanie wszystkiego skontrolować.
Zwróć uwagę na kontrolki bo jeśli jest ich sporo typu ABS, poduszki itd..tzn że auto po solidnych przejściach, czy jak się odpala nie słychać dziwnych dźwięków, jak się auto prowadzi itd..
A co do turbo, mocy itp ..dużo lepiej pojechać na hamownię i dokonać pomiaru mocy lub np dokonać pomiarów z komputerem i zrobić logi dynamiczne i statyczne. W ASO tak od zaraz nie powiedzą czy turbo jest ok, czy auto moc trzyma, chyba że jakimś tam badaniem komputerowym.
Płyny + filtry i rozrząd warto na początek wymienić bez sprawdzania w jakim stanie, chyba że poprzednik ma faktury i są informacje kiedy te wymiany robił.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Wrz 2015, 23:30

no i jakbyś napisał plus minus jakie koszta są na stacji kontroli i hamowni i za wymianę paska rozrządu + płynów. :) Będę bardzo wdzięczny. :)
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Wrz 2015, 23:43

Tak to się nie sprawdza auta za 8 tys. Za chwilę samo sprawdzenie to się zrobi 1000 zł. Auta za taką kasę kupuje się z kimś obeznanym i owszem.., można podjechać na normalną stację kontroli pojazdów i jak ktoś ma czujnik lakieru to można go użyć. Każdy taki zakup ma wkalkulowaną porcję ryzyka.
Wracając jednak do przyspieszeń, to wielki i ciężki Passat ze zwykłym 1,6 i tak jest szybszy niż lekki Golf 1,4-16V... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2015, 02:09

Brago napisał(a):no i jakbyś napisał plus minus jakie koszta są na stacji kontroli i hamowni i za wymianę paska rozrządu + płynów. Będę bardzo wdzięczny.


Myślę, że sprawdzenie zawieszenia to koszt ok 30-40 zł, układ hamulcowy - ze 30 zł...natomiast odnalazłem e-mail sprzed roku - przeglad samochodu: (ASO Volkswagen):
- ogólny przegląd 99 zł
- test siły hamowania - 30 zł
- test sprawności amortyzatorów - 30 zł
- sprawdzenie geometrii 150 zł
- regulacja geometrii - 100 zł

A rozrząd..hmm różnie 300-400 zł wymiana, płyny..olej + filtry ok 100 zł max..wymiana np. płynu hamulcowego ok 50 zł..

a co do wypowiedzi artura73 powiem tak..owszem osoba obeznana się przyda, ale nie stwierdzi czy nie ma wycieków, nie sprawdzi stanu doładowania i stanu turbiny i mocy silnika bez rolek chyba że pomiar za pomocą oprogramowania i logi.
No i ogólnie zawieszenie oraz hamulce też najlepiej sprawdzić na stacji kontroli gdy auto wjedzie na rolki, płyty, szarpaki, trzepaki..

Natomiast ja bym po prostu szukał 1,8T najbardziej zadbanego jak się da, frajda z jazdy, fajne przyspieszenie a te różne problemy da się obejść, turbo jak padnie to jest tysiące opcji kupna używanego, regeneracja lub nowe, sprzęgło tak samo..ale te rzeczy się nie dzieją z dnia na dzień, to się czuje czy coś się kroi czy wszystko ok i auto jeździ dobrze.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Wrz 2015, 09:11

Obejrzy 2-3 auta wyda po 400zł na jedno auto na przegląd i budżet automatycznie topnieje o ponad 1000zł faktycznie się opłaca.. :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Wrz 2015, 10:24

artur73 napisał(a):Wracając jednak do przyspieszeń, to wielki i ciężki Passat ze zwykłym 1,6 i tak jest szybszy niż lekki Golf 1,4-16V...
Nie wyobrażam sobie 1.6 w Passacie ale 1.4 16v wiem jak jeździ a raczej nie jeździ, w dodatku się sypie :/

A co do ASO, zgadzam się z Barolem i Arturem. Można podskoczyć na jakiś kanał (czasem są w miastach w podwórkach) albo zapłacić 50zł w normalnym warsztacie i tam też sprawdzą a w ASO zabawa może skończyć się w kilku stówkach jadąc jednym autem. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

26 Wrz 2015, 11:52

Lovato34 napisał(a):- test siły hamowania - 30 zł
- test sprawności amortyzatorów - 30 zł

wystarczy pojechać na ścieżkę zdrowia i sprawdzi w dodatku zawias, światła, wycieki, płyny za... 50zł
Lovato34 napisał(a):- sprawdzenie geometrii 150 zł
- regulacja geometrii - 100 zł

nie rozumiem dlaczego oni to rozdzielają skoro jedno rozumie się przez drugi - to się nazywa marketing :mrgreen: Sprytny człowiek powie, że chce ustawić geometrię i zapłaci tylko 100zł? :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Wrz 2015, 18:34

Lovato34 napisał(a):Myślę, że sprawdzenie zawieszenia to koszt ok 30-40 zł, układ hamulcowy - ze 30 zł...natomiast odnalazłem e-mail sprzed roku - przeglad samochodu: (ASO Volkswagen):
- ogólny przegląd 99 zł
- test siły hamowania - 30 zł
- test sprawności amortyzatorów - 30 zł
- sprawdzenie geometrii 150 zł
- regulacja geometrii - 100 zł


Ciekawe ile kosztowałoby to w ASO Skody. ;)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Wrz 2015, 19:16

Cieszę się, że nie bałem się założyć tematu bo bardzo wiele informacji dzięki wam uzyskałem. :) :ok: Dziękuje wam serdecznie i zdam wam relacje po kupnie autka. :)
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Wrz 2015, 19:24

Jak coś Ci wpadnie w oko to wrzuć link. Może coś wyłapiemy po zdjęciach
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

26 Wrz 2015, 19:58

Tak zrobię. :) :ok: :piwo:
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999