dobra , zaden z tych silników nie ma 18 zaworów to po 1!!!!
po 2 toledo 1,6 ma silnik 8 zaworowy z kolektorem o zmiennej długosci
po 3 jak zakładać LPG to najlepiej toledo 1,6
po 4 zafira vs toledo = zadne porównanie , zafira to rodzinny taczkowóz , wygląda całkiem inaczej , jezdzi się nią całkiem inaczej. kupujac zafire musisz mieć więcej kasy niz na toledo , mimo iż jest mniej warta ( taki rodzinny wozik musi być na full opcji , moje zdanie
)
toledo będzie tańszy w eksploatacji , nieco zrywniejszy oraz będzie mieć większy v-max czyli jak jezdzisz często po autostradach to pamietaj ze zafira to klocek
z drugiej strony silnik 1,8 16v w zafirce wcale nie jest zły !! 8,5L LPG w trasie nie jest żadnym wyczynem a w razie potrzeby wyprzedzania silnik dobrze się wkręca chociaż trzeba redukować .
z toledo jest problem , miał być bardziej sportową z wyglądu borą i nie oceniam czy to sie udało czy nie , wiem jedynie ze najczęściej jest gorzej wyposażone od np bory i tu jest pytanie czy nie lepiej się pokusić i zbic z tonu i nie kupić np octavii krajowej od pierwszego właściciela , będzie dużo prosciej niż toledo II , najczęsciej sprzedawały się z silnikami 1,6 101 koni z klimatyzacją manualną i elektrycznymi szybami z przodu , do normalnej jazdy to wystarcza i świetnie się gazuje , silnik 8 zaworowy ma lepszy dolny zakres więc jeżdzi się wygodniej , ciszej.
dla np toledo znajdziesz sporą konkurencje , dla zafiry masz gorzej .
opel zafira to najprostszy samochód rodzinny , osobowy , minivan bym wręcz powiedział i jest naprawde OK , szkoda tylko że brak konkurencji powoduje mniejsze dostrzeganie zalet...
lepiej spisywał by się ford C-max no ale ,,, jest oczko wyżej bo go robili od 03 ?