Top Gear - o programie.

25 Lut 2007, 11:50

Jego nadawanie rozpoczęto w 1977, początkowo prowadziła go znana prezenterka BBC Angela Rippon. Program zaczynał jako typowy informacyjny magazyn motoryzacyjny, prezentujący nowe modele samochodów i inne zagadnienia związane z motoryzacją, jak bezpieczeństwo na drodze. Wielki wzrost oglądalności Top Gear nastąpił na początku lat 90., kiedy program zaczął być prowadzony przez Jeremy'ego Clarksona i zmienił profil na kontrowersyjny magazyn dla miłośników sportowej i dającej przyjemność jazdy oraz supersamochodów, z elementami show. Obok Clarksona program prowadzili wówczas Quentin Willson i kierowcy wyścigowi Tiff Needell oraz Vicki Butler-Henderson.

Pomimo ciągłej krytyki profil programu nadal prezentuje pasję do samochodów oraz krytykę przepisów i ludzi starających się restrykcjonować pojazdy i odbierać tym samym przyjemność płynącą z ich prowadzenia, ignorując przy tym kwestie ochrony środowiska. Prowadzony przez Clarksona program śledzą rzesze widzów. W 2005 roku Top Gear był najczęściej pobieranym przez internet (Sieci P2P) programem telewizyjnym na świecie. Kontrowersyjne i bezkompromisowe poglądy odnośnie modeli samochodów wypowiadane przez prowadzących miały wpływ na producentów, ponieważ krytyka zespołu Top Gear mogła oznaczać spadek sprzedaży. Stało się to widoczne zwłaszcza w przypadku Forda Ka, którego sprzedaż w Wielkiej Brytanii zmalała po uwadze w Top Gear, że "wygląda jak żaba". Z drugiej jednak strony, jeszcze bardziej zjadliwa krytyka nie zaszkodziła Toyocie Corolli, a pochwały nie pomogły innym markom. Clarkson spotykał się ponadto zwłaszcza z zarzutem niechęci do niemieckich marek.

Po odejściu Clarksona, próbującego rozwijać własną karierę telewizyjną, show nieco stonował swój bezkompromisowy obraz. Jego sukces sprawił, że w połowie lat 90. inne brytyjskie programy motoryzacyjne zaczęły imitować jego format (jak Driven lub Pulling Power). Jednakże bez telewizyjnej osobowości Clarksona widownia programu spadła z 6 do poniżej 3 milionów. W 2002 BBC zdecydowała zakończyć program, w następstwie czego jego prezenterzy przeszli do brytyjskiego kanału 5 telewizji, prowadząc tam program 5th Gear.

Top Gear powrócił na antenę BBC wraz z Jeremym Clarksonem, który z producentem Andy Wilmanem opracował nowy format programu. Obecnymi prezenterami są Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May. Obecnie program kręcony jest w studio w Dunsfold Park w Surrey z udziałem stojącej wokół prezenterów publiczności. Stałym elementem programu jest rozmowa Clarksona z zaproszonym znanym gościem na temat jego samochodów. W konkurencji "Gwiazda w samochodzie za rozsądną cenę" (Star in a Reasonably Priced Car) goście ci próbują swoich sił w okrążeniu toru wyścigowego samochodem Chevrolet Lacetti (dawniej Suzuki Liana), a ich wyniki wędrują do rankingu. Ranking tworzą również wyniki supersamochodów, testowanych na torze przez nieujawniającego swojej tożsamości kierowcę wyścigowego o pseudonimie The Stig, w którego rolę wcielał się w latach 2001-2003 kierowca wyścigowy Perry McCarthy. Tożsamość obecnego Stiga to tylko domysły, przypuszcza się, że jest nim Ben Collins. Stałą częścią programu jest również poddawanie samochodów wymyślnym i niespotykanym nigdzie indziej testom.

Najnowsza, dziewiąta seria Top Gear rozpoczęła się 28 stycznia 2007 roku i można ją oglądać na kanałach BBC World, a później na TVN Turbo.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

31 Sty 2008, 23:23

No to dowiedziałem się trochę szczegółów, szkoda że nikt nie pisze nic o wydaniu prasowym Top Gear, a jak ćwierkają wróbelki, niedługo ma się pojawić też polskie wydanie.
bobe
Początkujący
 
Posty: 230

01 Lut 2008, 18:04

bobe napisał(a):No to dowiedziałem się trochę szczegółów, szkoda że nikt nie pisze nic o wydaniu prasowym Top Gear, a jak ćwierkają wróbelki, niedługo ma się pojawić też polskie wydanie.
w tym wątku: polski-magazyn-top-gear-vt6216.htm#p32826 jest info że pierwszy numer pojawi się już 14 lutego :) potwierdzone na oficjalnej stronie magazynu ;)
bronek
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 317
Miejscowość: Siedlce

01 Lut 2008, 23:01

No to dobre wieści, miejmy nadzieję że magazyn będzie odbiciem oryginału, ale będzie też odpowiadał polskim warunkom.
bobe
Początkujący
 
Posty: 230

05 Lut 2008, 13:19

bobe napisał(a):No to dobre wieści, miejmy nadzieję że magazyn będzie odbiciem oryginału, ale będzie też odpowiadał polskim warunkom.
wiesz... musi być troche "spolonizowany". chyba żadne pismo będące tylko tłumaczeniem oryginału nie ma szans na większy sukces. w końcu nasz rynek trochę się rózni od angielskiego :p
bronek
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 317
Miejscowość: Siedlce

05 Lut 2008, 23:04

Zdecydowanie się różni, poza tym sam fakt że nasze portfele mają inną zasobność stawia nas w zupełnie innej sytuacji jeżeli mamy do czynienia z motoryzacją, zresztą Polska to wogóle specyficzny kraj i ciekawi ludzie:)
bobe
Początkujący
 
Posty: 230
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak wezwać pomoc na drodze?
    Co zrobić z samochodem, który uległ kolizji albo awarii na drodze? Próbować jechać dalej? Wezwać przyjaciela z linką holowniczą? Zatrzymywać przejeżdżające samochody? Zestresowanemu właścicielowi uszkodzonego ...

06 Lut 2008, 13:56

w to że ciekawi to nie wątpie :P :P :P

wystarczy popatrzeć co się dzieje na ulicach: :D
bronek
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 317
Miejscowość: Siedlce

06 Lut 2008, 23:19

A mówią że baba z wozu koniom lżej (w tym momencie , mechanicznym ) :)))
Saimon
Początkujący
 
Posty: 202

07 Lut 2008, 23:08

Myślę, że takiego sprzętu nie znajdziemy w TG, chyba że Frankowski będzie się chciał pościgać z narciarzem na Gubałówce:)
bobe
Początkujący
 
Posty: 230

08 Lut 2008, 17:40

bobe napisał(a):Myślę, że takiego sprzętu nie znajdziemy w TG, chyba że Frankowski będzie się chciał pościgać z narciarzem na Gubałówce:)
myslę że musiałby dosiąść niezły traktor żeby prześcignąć narciarza :P no chyba że tak jak w TG będzie to wyścig narciarz-Lancer Evo 8 :D
bronek
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 317
Miejscowość: Siedlce

08 Lut 2008, 22:43

No wkońcu to będzie TG więc można się tego spodziewać:)
bobe
Początkujący
 
Posty: 230

09 Lut 2008, 22:30

bobe napisał(a):No wkońcu to będzie TG więc można się tego spodziewać:)
z tym że u nas mogliby zrobić coś bardziej "polskiego" może narciarz kontra polonez czy coś w tym stylu :P
bronek
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 317
Miejscowość: Siedlce

10 Lut 2008, 00:16

Taaa...kiedyś już takie testy były....Fso 125 kontra 2 konie :)
Saimon
Początkujący
 
Posty: 202

10 Lut 2008, 22:24

No u nas coś bardziej polskiego to tylko chevrolet może być, bo fso i fsm i inne raczej zniknęły, jelcz twardo nazwę trzyma o ile się nie mylę i te ciężarowe robimy bardzo ok, więc może TG zapożyczy sobie jakiś nasz pomysł:)
bobe
Początkujący
 
Posty: 230

12 Lut 2008, 14:04

Saimon napisał(a):Taaa...kiedyś już takie testy były....Fso 125 kontra 2 konie :)
niech pokażą to wszyscy z krzesła spadną :P :P :P tylko u nas mogli wpaść na driftowanie konnym wozem :lol: :lol: :lol:
bronek
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 317
Miejscowość: Siedlce