

Poglądowe zdjęcia samochodu które pochodzą jeszcze z ogłoszenia.


Trochę o napędzie tego auta
Silnik spalinowy Toyoty Auris Hybrid to wolnossące 1.8 VVT-i o mocy 99 KM (142 Nm / 4000 obr.) na łańcuchu rozrządu i z hydrauliką na zaworach. Blok silnika, jak i głowica wykonane zostały są ze stopu aluminium. Jest on wyposażony w dwa wałki rozrządu i szesnaście zaworów. Toyota zastosowała zmienne fazy rozrządu VVT-i. Silnik 1.8 Hybrid wyposażono również w zawór EGR. Średnica cylindra wynosi 80,5, a skok tłoka 88,3 mm. Stopień sprężania wynosi 13,0:1. W silniku tym zastosowano pośredni wtrysk paliwa (MPI). Z racji tego że silnik pracuje w dosyć ciężkich warunkach układu hybrydowego (często gaśnie i jest odpalany) zastosowano tu panewki korbowodowe z mikrorowkami alby polepszyć smarowanie. W silniku oryginalnie mamy świece irydowe Denso SC20HR11.
Silnik elektryczny służący do napędu generuje 80 KM (207 Nm). Prędkość obrotowa tego silnika to 13500 obr.
W hybrydzie moce silnika elektrycznego i spalinowego nie sumują się 1:1 więc mamy tu łączną moc 136 KM.
99 KM + 80 KM = 136 KM

Skrzynia automatyczna w tym samochodzie to przekładnia e-CVT i jest to zupełnie inna konstrukcja od CVT która stosowana jest w silnikach benzynowych Toyoty. Skrzynia biegów e-CVT jest przekładnią planetarną.
Tak mniej więcej to wygląda jeżeli chodzi o układ napędowy. Będę starał się w tym temacie opisać ten samochód i dodać zarówno jego plusy jak i minusy.
Oczywiście jeżeli macie jakieś pytania to zapraszam do dyskusji
