Toyota avensis 2.0 D4D 99 - pęknięta rura filtr pow-turbina skutki?

13 Sty 2018, 19:11

Witam wczoraj założyłem temat o przepływomierzu https://www.forumsamochodowe.pl/toyota-avensis-2-0-d4d-99-przeplywomierz-wymiana-wypialem-czujnik-vt105570.htm
ale zakładam nowy bo dotyczy czegoś innego w moim aucie lecz jest to związane poniekąd z poprzednim postem.
Otóż pod postem do którego macie link MotoAlbercik doradził mi wykręcić przepływomierz i go przepłukać benzyną (puki co jeździłem z wypiętym czujnikiem przepływomierza bo auto mi muliło przeokrutnie - to tak w dużym skrócie). Z takim zamiarem wybrałem się chwilę temu do auta i przy próbie odkręcenia go zobaczyłem że rura zaraz za przepływomierzem łącząca filtr powietrza z turbiną (chyba) właśnie przy (chyba) turbinie jest urwana całkowicie i lata i żyje własnym życiem :shock: poprzedni właściciel coś tam zaklejał srebrną taśmą jak zobaczyłem.
Że muszę to jak najszybciej wymienić to wiem natomiast moje pytanie brzmi jaki podzespół najbardziej dostał popalić przez to że moja toyota była zasilana niefiltrowanym powietrzem? Co mogę zlecić mechanikowi profilaktycznie do przeczyszczenia? Wtryski?
Nie ukrywam jestem przerażony :shock: :shock: a najgorsze jest to że nie wiem ile tak z tym jeździłem. W najgorszym przypadku około 5tyś km
cinulski
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 25 10 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 2.0 D4D 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Sty 2018, 04:46

Stad drastyczny spadek mocy,zaloz nowy przewod i jezdzij.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulatory magazynują energię ze słońca i wiatru
    Jednym z głównych wyzwań związanych z wykorzystaniem odnawianych źródeł energii jest jej magazynowanie, co pozwoliłoby na zrównoważenie popytu na energię oraz jej podaży. Renault opracowuje rozwiązania ...
    Silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel
    Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana ...