Po przeglądzie w serwisie - problem z rozrusznikiem

11 Sty 2018, 20:39

Witam,

jestem laikiem, jeśli chodzi o kwestie mechaniczne... stąd te pytanie.

Po oddaniu auta do serwisu na coroczny przegląd - wymiana filtrow, oleju silnikowego itd już przy 1 odpaleniu auta usłyszałem dziwne zgrzytanie przez około 2 sekundy. Wróciłem do serwisu, gość stwierdził, że też to zauważył i że coś jest z rozrusznikiem... może trzeba przeczyścić, może coś innego.

Mechanik powiedział, że problem występuje przy zimnym silniku - i zdaje się rzeczywiście - kilkukrotne odpalene/zgaszenie przy zimnym silniku - za każdym razem te same 2-3 sekundowe zgrzytanie, natomiast już po przejechaniu paru km, zgaszeniu/odpaleniu problem nie występuje.

Moje pytanie brzmi - czy to może być przypadek, że akurat nagle teraz problem sie pojawił czy panowie mechanicy przy standardowym przeglądzie mogli coś spaprać przy tym rozruszniku?

Nie znam się, auto zabrałem z warsztatu, zastanawiam się czy tam wrócić i kazać im się tym zająć czy szukać innego warszatu...

Dzięki.
esek85
Obserwowany

Auto: kia ceed

14 Sty 2018, 23:16

Zbieg okolicznosci lub poprostu wczesniej tego nie slyszales. Przy rozruszniku nic nie mogli popsuc no bo jak :?: . Moze wysterczy przeczyscic elektromagnez rozrusznika.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych