
Każdy z managerów, projektantów i inżynierów pracujących przy Toyocie Aygo wniósł do nowego projektu swoje indywidualne podejście. David Therai, główny inżynier najmniejszej Toyoty, już przy tworzeniu drugiej generacji modelu miał wizję modyfikacji, jakie zostaną wprowadzone przy okazji faceliftingu. "Kiedy w 2015 roku rozpoczęliśmy prace nad koncepcją nowej wersji, od razu przedstawiłem zespołowi mój pomysł trójwymiarowego znaku X na froncie, który miał wnieść do designu Aygo jeszcze więcej energii" skomentował.

Trójwymiarowy design i listwy LED
Najbardziej charakterystycznym elementem stylistyki Aygo drugiej generacji jest duży znak X na froncie, biegnący od przednich świateł po krawędzie zderzaka i przedłużony panelami łączącymi reflektory i boczne lusterka. Panel ten stał się znakiem rozpoznawczym Aygo i jednym z wielu elementów podlegających indywidualizacji, dzięki którym możliwe było tworzenie oryginalnych kompozycji kolorystycznych.
"W schodzącym modelu znak X to kontrastująca grafika na gładkiej powierzchni" tłumaczy Elvio D’Aprile, manager działu stylistyki Toyota Motor Europe. "Teraz stworzyliśmy nowy kształt X o trójwymiarowej strukturze. Uważamy, że to najlepszy sposób na uzyskanie jeszcze mocniejszego, bardziej wyrazistego efektu. Jego wzmocnieniu służą listwy LED i czarne panele pod reflektorami. Nowy kształt jest przy tym bardziej wydajny aerodynamicznie".




Zapytany o możliwości indywidualizacji, Elvio D’Aprile wyjaśnił, że wybór kolorystyki obejmuje przedni spojler i panele pod przednimi reflektorami. Elementy te łącznie tworzą intensywny, rzucający się w oczy efekt. Z tyłu nowy projekt lamp ma chromowe zdobienia i charakterystyczne listwy LED – to nowoczesne rozwiązanie w zasadzie nie jest spotykane w segmencie A.
Udoskonalony silnik nowego Aygo
Kristof Muylle, manager odpowiedzialny za badania i rozwój, podszedł do sprawy metodycznie i rozpoczął prace od ankiet przeprowadzonych wśród właścicieli Aygo drugiej generacji. Na tej podstawie jego zespół wyznaczył sobie trzy cele – skupił się na udoskonaleniach silnika, komforcie wnętrza, w tym na ograniczeniu hałasu i wibracji, oraz większej dynamice jazdy.
"Chcieliśmy się upewnić, że Aygo utrzyma dominującą pozycję w segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2. Skupiliśmy się także na dynamice. Przyjemność z jazdy to jeden z atutów Aygo, dlatego chcieliśmy jeszcze udoskonalić auto pod tym względem" skomentował Kristof Muylle.

Niższa emisja spalin i większa elastyczność
"Dzięki tym zmianom silnik nowego Aygo spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 6.2. Udało nam się obniżyć emisję CO2 o 5 g/km w całej gamie modelu. To ogromne osiągnięcie dla tak małego silnika, który już wcześniej był liderem wydajności" ocenił Kristof Muylle.

źródło: Toyota, complexPR