
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
W tym czasie projektanci Toyoty skupili się na intratnym rynku amerykańskim, zwiększając długość i szerokość nowego modelu. Celica stała się 5-osobowym samochodem, z lepszym wyposażeniem i większym komfortem. Dostępne były nadwozia coupé i liftback, lżejsze niż w poprzedniej generacji, pomimo większych rozmiarów samochodu.
W nowych samochodach rozszerzono i zaktualizowano wachlarz silników z serii T i R, ulepszonych zgodnie z nowymi regulacjami o ochronie środowiska.
Właściciele, którzy wymienili starą, ukochaną Celicę na nową, od razu poczuli się w niej bardziej komfortowo. Prasa motoryzacyjna zauważyła, że współcześni kierowcy często komentowali jej podobieństwo do pierwszej Celiki, ale nowy model był bardziej praktyczny, udoskonalony, z lepszą dynamiką jazdy.
Równocześnie Celica zmieniła się w samochód zdolny przemierzać kontynenty - co nie umknęło uwadze właścicieli. Dlatego, aby sprostać wzrastającej liczbie próśb o stworzenie mocniejszego auta, tj. wersji grand tourer (GT), Toyota wprowadziła 6-cylindrową Celicę Suprę.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Niecałe 2 lata po wypromowaniu Supry w Wielkiej Brytanii, w styczniu 1978 r. Celica otrzymała łagodny lifting, który wniósł nowoczesne elementy stylistyczne (prostokątne reflektory i nowy horyzontalny grill).
Oficjalne zapowiedzi zmian w Toyocie zbiegły się w czasie z wprowadzeniem modeli Griffith Sunchaser i Targa. Kabriolety z nadwoziem typu targa (zdejmowaną częścią sztywnego dachu), zbudowane dla Griffitha przez Astona Martina Tickforda w ilościach odpowiednio 12 i 8 egzemplarzy, dostarczono na rynek brytyjski. Ich porażka sprzedażowa mogła mieć wiele wspólnego z faktem, że Toyota już ogłosiła wejście na rynek trzeciej generacji Celiki.
POLECAMY Toyota Celica - historia modeli