Toyota Corolla 1.8 D E-9 1987rok, brak ładowania

23 Maj 2008, 13:54

:( Witam Serdecznie ,potrzebuję rady kogoś mądrego. Posiadam w\w Toyotę, miesiąc temu padło mi ładowanie więc alternator (jak sadziłem) oddałem do sprawdzenia okazało się że jest ok po zamontowaniu go i naładowaniu akumulatora ładowanie powróciło ale nie na długo (3tygodnie), sprawdziłem również akumulator i wymieniłem go od razu bo w jednej z cel zamiast elektrolitu była "kawa", po wymianie akumulatora stwierdziłem że regulator napięcia jest spalony, kupiłem więc nowy regulator i po wymianie na nowy było wszystko w porządku ale również na krótko bo zrobiłem na nim około 20 km. Tak więc wpakowałem w auto ponad 600 zł i dalej nie jężdżę. Jestem załamany. Pomóżcie proszę. :?
Toyota Corolla E9
adam1207.1976
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Kwidzyn
  • 23 Maj 2008, 23:38

    Najpierw sprawdz napięcie ładowania - zanim uruchomisz silnik(po około godzinnym conajmniej postoju),zmierz napięcie na akumulatorze - nie powinno być mniejsze niż 11V.Następnie uruchom silnik i zmierz napięcie ponownie - powinno być od 13,8V do 14,4V.Jeżeli takiego nie ma,to wina leży albo po stronie alternatora albo po stronie regulatora.
    Warto też sprawdzić kondycję akumulatora,mierząc gęstość elektrolitu.
    No i powodem tych objawów co masz,może być zwarcie w instalacji,która nie jest zabezpieczona bezpiecznikiem - alternator,rozrusznik.
    Jeżeli to ładowanie i gęstość elektrolitu są w porzo,to proponowałbym ci podjechać do serwisu akumulatorów.Tam sprawdzą ci dokładnie cały układ ładowania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Maj 2008, 10:22

    Dziękuję za pomoc, wcześniej już sprawdzałem akumulator i jest naładowany nap. na klemach 12,8V, gęstość również jest ok. ale niestety nap. na zacisku głównym alternatora jest takie samo jak na klemach i to bez znaczenia czy silnik pracuje czy nie, po odłączeniu tego przewodu napięcie było wciąż na nim takie samo jak wcześniej ale na zacisku alternatora napięcia nie było, dodam też że do alternatora dochodzą 3 cienkie przewody ale one powodują prawdopodobnie wzbudzenie alternatora a napięcie dochodzi tylko do jednego z nich, co więcej,martwi mnie również przepalanie cewki regulatora to już drugi raz, tym bardziej że nowy regulator przepracował jakieś 20 minut ,alternator który mam w aucie jest firmy NIPPONDENSO tej samej firmy był również regulator napięcia. Regulator wygląda podobnie do tego który był montowany swego czasu w Fiatach 125, ale do mojego dochodzi 6 przewodów i tu jest problem gdyż nie mam żadnej dokumentacji na ten temat co jest co i do czego. Proszę o podpowiedż co jest lub może być nie tak lub o jakąś rozpiskę na ten temat lub chociaż mały odręczny schemacik. :wink: :wink:
    Toyota Corolla E9
    adam1207.1976
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Kwidzyn

    24 Maj 2008, 12:43

    Więc tak - te 12,8 V to na uruchomionym czy zgaszonym silniku?Jeżeli na uruchomionym,to za małe - powinno być minimum 13,8 C na włączonych światłach mijania i 14,4V przy wyłączonych wszytkich odbiornikach,
    Czy kabel z alternatora lub akumulatora odłączałeś podczas pracy silnika?Jeżeli tak,to najprawdopodobniej uszkodzenie regulatora napięcia jest spowodowane właśnie tym - nigdy nie wolno odłączać alternatora od akumulatora podczas pracy silnika.Uszkodzeniu przez to ulec mógł też sam alternator.Regulator napięcia musisz mieć taki jaki zaleca producent - jeżeli nie wiesz jaki tam ma być proponuję podjechać do sklepu motoryzacyjnego,tam powinni sprawdzić w katalogu.Nie daje się byle jakiego regulatora - być może płynął przez niego za duży prąd i go paliło.
    No i na koniec trzebaby zmierzyć prąd jaki daje alternator.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Maj 2008, 16:54

    Witam ponownie, już doszedłem co to jest. Mam niesprawny alternator i regulator i to jest pewne bo alternator podłączony bezpośrednio do woltomierza nie wykazywał woli pracy wogóle, podczas pracy silnika, dodam iż podałem mu 12V z akumulatora na wzbudzenie i nic, więc w poniedziałek jadę wymienić alternator i regulator, boję się ze to mnie trochę 'zaboli' jak myślicie?(alternator mam drugi-sprawdzony).
    Poza tym w ogóle trapi mnie myśl dlaczego tak się stało bo obawiam się ze nie pojeżdzę zbyt długo :( . Co może powodować takie usterki. Poradżcie mi ludzie.
    Toyota Corolla E9
    adam1207.1976
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Kwidzyn

    24 Maj 2008, 17:29

    Co może powodować te awarie już ci napisałem.
    Co do naprawy alternatora,to nie powinna ona być droga - prawdopodobnie skończy się na wymianie diod.Regulator niestety musisz kupić nowy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Czy warto rozszerzyć ubezpieczenie samochodu OC o AC?
      Czy warto rozszerzyć ubezpieczenie samochodu OC o AC, skoro autocasco wiąże się z dodatkowym kosztem? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, przeglądając oferty. Tym bardziej że podczas gdy ubezpieczenie OC (odpowiedzialności ...