Toyota Corolla 10 - Regulacja amortyzatorów i zawieszenia

16 Sie 2012, 06:12

Witam,

Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o motoryzację. Nie jest ona w kręgu moich zainteresowań. Nigdy nie próbowałem grzebać w silniku, ani nie czytałem magazynów o pojazdach osobowych.

Muszę się jednak tematem zainteresować. Jeżdżenie samochodem to miła rzecz. Ostatnio zdałem sobie sprawę, że w niedługim czasie będę posiadaczem toyoty corroli 10, dosyć niezawodnego i sprawdzonego auta.

Mój znajomy od dłuższego czasu jeździ toyotą corollą 9 sedanem. Mam nadzieję, że nie pomyliłem modeli. Niektórzy pewnie pamiętają jak nisko zawieszony jest ten sedan. Parę razy w nim siedziałem i mimo, że nie jest to samochód sprawiający frajdę sprawdzaniem jego osiągów, to zauważyłem, że podoba mi się wrażenie odczuwane podczas jazdy nisko zawieszonymi samochodami, tym także. Gdzieś czytałem, że standardowy minimalny prześwit samochodów osobowych waha się pomiędzy 125-140mm.

Toyota którą będę jeździł (10 hatchback) na pewno ma prześwit w tym przedziale, jeśli nie większy. Do wszystkich zaawansowanych mam pytanie. Można za rozsądną cenę zmienić wysokość zawieszenia w samochodzie? Jazda nisko zawieszonym samochodem to bardzo miła sprawa, jadąc 100 człowiek czuje się jakby jechał 130 hondą civic, czy 160 nissanem pathfinderem.

Drugie moje pytanie może wydawać się równie dziwne. Czy można regulować amortyzatory? Nie lubię jeździć samochodami, które bujają się jak jakieś kajaki. Bardzo lubię gdy nieźle trzęsie, a jak wjadę w zagłębienie, to chce je poczuć, a nie odbić się jak na jakiejś trampolinie. Jestem też ciekaw w jakim przedziale cenowym znalazłyby się takie modyfikacje.

Jestem pewien, że zmiany które chcę wprowadzić nie zmienią osiągów auta, ale poprawią "komfort" jazdy.

Pozdrawiam
mousejerry
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 08 08 2012

22 Sie 2012, 15:05

Chcesz mieć niezawodny i bezpieczny samochód,czy lekko go tuningować? Odpowiedz sobie na to pytanie,bo jeśli chcesz 'czuć" każdą nierówność i amorki,to musiałbyś obniżyć całe zawieszenie- wg mnie sensu to nie ma żadnego,narażasz sie tylko na koszty.
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3

25 Sie 2012, 07:14

Gdy się ma sprawne zawieszenie,to wystarczy tylko dobrać odpowiedni profil opony ,do stanu naszych dróg,ale tak,by nie przesadzić(zwłaszcza z szerokością.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Deska windsurfingowa na dachu
    Jak przewieźć deskę windsurfingową lub kajak? Sprzęt pływający jest szczególnie trudny do przewożenia. Najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest umieszczenie go na dachu i odpowiednie przymocowanie do belek mocujących. ...