Toyota Corolla e11 97km - szarpanie i falowanie obrotów

02 Maj 2020, 19:12

Dobry dzień. Od jakiegoś czasu męczy mnie problem falowania obrotów na biegu jałowym - podobno to kwestia przepustnicy zabrudzonej, ale oprócz tego po naciśnięciu pedału gazu silnik zwiększa obroty dopiero po jakieś sekundzie, dodatkowo płynne ruszenie przy dodawaniu gazu jest praktycznie niemożliwe - po dodaniu gazu obroty tak jakby gwałtownie wzrastają i nijak da się to skoordynować z pedałem sprzęgła. Przepustnica do przeczyszczenia czy inny problem?
damian2102
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Maj 2020, 18:56

Tam są dwa silniki o takiej samej mocy,rocznik auta ,przeczyszczenie przepustnicy to dobry pomysł,jest jeszcze jeden punkt,aparat zapłonowy do ,,remowacji,,poza tym poza układem chłodzenia nic nie powinno przysparzać kłopotów,naturalnie jesli wymienia się inne elementy układu zapłonowego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8595
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Maj 2020, 21:47

Przepustnica wyczyszczona i nic to nie dało. Czytałem trochę w internecie i prawdopodobnym winowajcą może być czujnik położenia przepustnicy, dużo objawów się zgadza, część niedroga więc wymienię go jutro i zobaczę czy to coś da, jak nie to jadę do mechanika, może on pomoże wykryć co może być przyczyną.
damian2102
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Prius Plug-in Hybrid kontra Chevrolet Volt
    Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło ...
    Historia Audi quattro w sportach motorowych
    Na początku roku 1981, Audi z napędem quattro pojawiło się na scenie Rajdowych Mistrzostw Świata. Fin Hannu Mikkola, prowadząc auto z czterema ringami podczas Rajdu Monte Carlo, wygrał pierwszych sześć śnieżnych odcinków ...