Toyota Corolla e11 97km - wymiana pompy wspomagania (i płynu)

30 Sty 2020, 12:11

Hej, jakiś czas temu byłem u mechanika w sprawie wyciekającego płynu wspomagania, obejrzał podwozie i stwierdził że pompa wspomagania za kilka miesięcy będzie do wymiany. I właśnie nadszedł ten czas bo pompa zaczyna hałasować. Jestem kompletnie zielony, czy mógłbym prosić o rady gdzie mogę kupić używaną sprawną pompę (podobno do 200zł można kupić) i jaki płyn wspomagania do tego modelu samochodu wybrać (w podręczniku nie ma info na ten temat)? Dzięki i pzdr
damian2102
Nowicjusz

31 Sty 2020, 09:02

damian2102 napisał(a):czy mógłbym prosić o rady gdzie mogę kupić używaną sprawną pompę (podobno do 200zł można kupić)
Musisz poszukać po stronach z ogłoszeniami i na aukcjach np. w allegro. Najlepiej by było jak byś też znał numer katalogowy pompy na pewno by to ułatwiło wyszukiwania. Z tego co widzę masz pewnie silnik 1.4 VVTi?
Zobacz sobie https://allegro.pl/listing?string=TOYOT ... i-1-4-1127 ceny masz od 50zł za używane ale warto poszukać takiej z gwarancją rozruchową.
damian2102 napisał(a):jaki płyn wspomagania do tego modelu samochodu wybrać (w podręczniku nie ma info na ten temat)?
Sprawdź jaki masz aktualnie kolor więcej na temat płynu do tego modelu olej-wspomagania-kierownicy-toyota-e11-liftback-vt94138.htm
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Lut 2020, 04:29

Kolego,pierwsze to wymień fluid w układzie,pompa powinna ucichnąć,jeśli chcesz zdecydowanie przedłużyć działanie pompy oraz zlikwidować wyciek,jest na to rada,warunek tylko,wyciek nie może być duży,zrób tak jak ja zrobiłem,miałem wyciek z maglownicy,musiałem dolewać co jakiś czas,zastosowałem motodoktor,dolewałem aż do momentu całkowitego ustąpienia wycieku,po prostu zagęściłem fluid,od 3 lat nie dolałem ani kropli,układ wspomagania działa perfekcyjnie,nic do stracenia nie masz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne