Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była spokrewniona technicznie. Pojawiły się odmiany Linea Terra i Luna oraz G6. Ta ostatnia, inspirowana motorsportem i WRC, wyróżniała się 6-biegową skrzynią, zamontowanymi na tylnej osi tarczowymi hamulcami i sportowymi elementami wnętrza. Na wyobraźnię kierowców najbardziej działała wówczas – wyprodukowana w krótkiej, limitowanej serii – wersja G6R z aluminiową maską, sportowym zawieszeniem i ospojlerowaniem. Pod maską znalazł się benzynowy silnik 1.6 o mocy 110 KM. Jednak prawdziwym wilkiem w owczej skórze była odmiana przeznaczona na rynek japoński, ze słynnym 20-zaworowym silnikiem 4A-GLEU o mocy aż 165 KM. Corolla G6 doczekała się też wersji specjalnych „Toyota Team Europe” i „Carlos Sainz”. W roku 2000 Corolla E11 przeszła facelifting. Zmieniono wygląd przedniego pasa, rezygnując z charakterystycznych, zaokrąglonych reflektorów na rzecz lamp zespolonych. Z oferty wycofano wówczas wersję G6R, pozostawiono jednak odmianę G6.
Model G6R osiągał przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało to około 9 sekund co na tamte czasy było niezłym wynikiem. Trzeba tu zaznaczyć, że to nie była wersja typowo sportowa, a bardziej usportowiona w limitowanej wersji dla zwykłych kierowców żeby wyróżniać się na drodze.
Corolla E11 G6R wyróżniała się od standardowej wersji sportowym wyglądem, agresywnie stylizowanym zderzakiem, bocznymi progami, spojlerem na tylnej klapie oraz specjalnymi felgami aluminiowymi.
Jak wspomniałem wcześniej nie była samochodem dedykowanym dla wyścigów, ale zdobyła pewne uznanie w kręgach amatorskich sportów samochodowych. Jednym z ciekawszych wydarzeń było zajęcie dosyć wysokiego miejsca i to przez polskiego kierowcę w rajdzie zorganizowanym w 2000 roku przez samą Toyotę o nazwie "Toyota Castrol European Rally Series".
Dlaczego Octavia to jeden z najpopularniejszych modeli w Polsce? Škoda Octavia regularnie znajduje się w czołówce polskich rankingów sprzedaży, zdobywając serca kierowców niezależnie od wieku czy potrzeb. Wysoka pozycja Octavii nie jest dziełem przypadku, a ...
Uważajmy na rowerzystów bo to jeszcze nie koniec sezonu Wrzesień zaskoczył w tym roku wysokimi temperaturami i wszystko wskazuje na to, że utrzymają się one do końca miesiąca. To dobra informacja dla rowerzystów, dla których oznacza to dłuższy sezon rowerowy. Kierowcy ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.